Tips tegen de wedstrijdzenuwen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Passage1

Tips tegen de wedstrijdzenuwen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 21:21

Halloo,

K'ben heel erg zenuwachtig want ik heb volgende week me eerste wedstrijd. Ik ben nog een "groentje"(in wedstrijden dan want kheb 3 paarden naar de Z1 dressuur gereden maar niet uit gebracht op wedstijden dus voor mij de eesrte wedstrijd) en ik start ook nog eens met een "groentje"
(in wedstijden)dus dat is wel spannend hehe. Maar nu wou ik aan jullie vragen wat jullie tegen de zenuwen doen Bloos of hebben jullie die niet?? Haha! (kan me haast niet voorstellen). Nou als jullie een goede tip hebben, kom maar op Pling

Grtjes

Sylhouet

Re: Tips tegen de wedstrijdzenuwen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 21:36

Gewoon rijden Knipoog !
Klinkt misschien simpeler dan het is, maar concentreer je tijdens het losrijden op hoe je paard loopt, denk aan de aanwijzingen die je tijdens je lessen krijgt etc. etc., dan heb je geen tijd meer om zenuwachtig te zijn.

Zelf heb ik er nooit last van, sowieso is het zo dat zodra ik op m'n paard stap, eventuele zenuwen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Dan ben ik gewoon aan het rijden, meer niet!

En hey, het is jullie eerste wedstrijd, ga voor de ervaring !
Wat staat er op het spel, helemaal niets toch ?!
Dus gewoon rijden en genieten als je paard goed z'n best doet op jullie wedstrijddebuut Knipoog

Glitch

Re: Tips tegen de wedstrijdzenuwen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 13:58

Negeer alles om je heen, rij gewoon lekker voor jezelf!
Denk maar gewoon dat je lekker aan het losrijden bent...
Concentreer je op je oefeningen en je paard, dan komt het wel goed!