Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
schoentje schreef:Ik scheer ook altijd de oortjes helemaal kaal van binnen, nog nooit problemen mee gehad.
De benen scheer ik gewoon het wit of bij geen wit kan het tot de kogel of tot een paar centimeter onder de knie...
liza van loon schreef:Oren knip ik zo dat er geen plukken uit komen en niet van die vieze stukken uit hangen, laat wel een beetje haar zitten. En voetjes knip ik de sokken altijd af.
MiaMora schreef:Ik vind dat het scheerwerk afhankelijk moet zijn van weidegang of stalling van je paard.
Oren:
Wil je je paard dagelijks in de wei, dan scheer je bij de oren alleen de haren die eruit steken (idd randen van de oren bij elkaar knijpen).
Tenslotte moet je niet vergeten dat het een bescherming is voor je paard en de gezondheid staat voorop.
Benen:
Verder scheer ik in de winter alleen de vetlokken en in de zomer wat verder naar boven toe.
MeiaLuna schreef:Ik knip de oren gewon bij(dus oor dichtknijpen en wat eruit komt gaat weg)
Ik schrik wel van de reacties hier...zo van "de paarden die op wedstrijd gaan,gaan nooit op het land"...dan ben je niet echt diervriendelijk bezig lijkt mij...
liza van loon schreef:Oren knip ik zo dat er geen plukken uit komen en niet van die vieze stukken uit hangen, laat wel een beetje haar zitten. En voetjes knip ik de sokken altijd af.