wat te doen bij verkeerd aanspringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sione

wat te doen bij verkeerd aanspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 12:17

Hoi hoi,

Vraagje, Als mijn paard nou in de proef in de verkeerde galop aanspringt wat moet ik dan doen?
Gewoon doorgaan in verkeerde galop? Terug nemen en opnieuw aanspringen? Volte inzetten en opnieuw aanspringen? Wat is het beste om te doen?
Groetjes

Rhythem84

Re: wat te doen bij verkeerd aanspringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:21

Gelijk terugnemen en opnieuw aanspringen in de goede galop.
De jury weet dan ook gelijk dat je gevoeld heb dat je in de verkeerde galop zat.

Je moet geen volte inzetten maar gelijk terug goed aanspringen.
Succes ermee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 12:31

ja altijd corrigeren..ik heb laatst m'n paard 3x terug gezet in de goede galop{ is een jong paard} en ik had een 5..nou dat is beter dan de 4 die je krijgt als je hem maar door laat galloperen en hoopt dat ie overspringt.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:30

Idd gelijk terug nemen en dan opnieuw aanspringen, en gewoon je volte of wat dan ook inzetten (die je moet rijden in je proef, dus niet zomaar zelf een volte rijden..)
Meestal heb je dan nog een 5 en anders een 3 voor het niet corrigeren!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:34

terug nemen naar draf en goede gallop aan springen. heb je altijd nog een puntje meer dan dat je hem in de verkeerde gallop laat galloperen..je kunt natuurlijk ook een gallopswissel maken!;)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:56

Die galopwissel waarderen ze ECHT niet in de B, Mijn paard kan ook omspringen, maar toen ik dat es deed in een B proef stond er iets in de zin van: Verkeerde galop en springt over... Met een 3 als cijfer. Dus in het vervolg nam ik gewoon terug en sprong opnieuw aan, dan hou je nog een 4 of 5.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:00

Ik heb het ook 1x gehad. Ik heb haar toen teruggenomen en ben opnieuw aangespromgen. Ik had toen een 4 voor de verkeerde galop maar wel weer een 7 voor de volte.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 20:02

ghigigi, ja idd zoals de meeste zeggen; terugnemen en weer aanspringen net zo lang tot ie wel goed zit (gebeurde bij een vriendin van mij wel 4 keer achter erlkaar maar ze werd wel tweede) en met mijn eerste wedstrijd gebeurde het ook en toen wist ik dat nie dus gng ik gewoon door ghehehe maarja kwerd laatste vooral omdat Lady de bak uit sprong in een dressuur wedstrijd

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:09

Ik heb het gepresteerd om op het LK in een M1 proef 6 changementen te maken.Ik kan je verzekeren....ook dat werd niet echt gewaardeerd Clown

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 17:26

Zo snel mogelijk terugnemen naar draf en opnieuw aanspringen.
Met 'zo snel mogelijk' bedoel ik niet dat je je paard op de rem moet trekken, maar een nette overgang terug rijden, even voorbereiden en opnieuw aanspringen.
Vaak zie je een soort paniekreactie als het paard verkeerd aanspringt, dat moet je zien te voorkomen.
Dus rustig en goed voorbereidend te werk gaan.
In elk geval nooit door blijven rijden in de verkeerde galop, dat kost je heel veel punten.