eenmaal paarden gestart is niet terug pony's?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

eenmaal paarden gestart is niet terug pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:23

Hoi,

omdat dat mijn laatste ponyjaar is en ik eigenlijk nog wel naar de Z wil , zou ik graag nog heel wat wedstrijdjes rijden. Maar ook heb ik dit jaar examen, daarom moet ik mijn wedstrijden even op een laag pitje zetten.
Als ik klaar ben met mijn examens is hier in de buurt helaas niet veel te doen voor pony's, terwijl ik dan alle tijd heb. Voor paarden is dan wel genoeg, mag ik niet daar starten met mijn pony en dan keer weer bij de pony's? Of is eenmaal voor de paarden gekozen ook blijvend bij de paarden starten?
Wie kan mij helpen?

bedankt,

Kylan

Re: eenmaal paarden gestart is niet terug pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:25

Als je met je pony bij de paarden gestart bent, dan mag je volgens mij niet terug naar de pony's. De keuze om bij de paarden te starten is volgens mij blijvend.

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:41

nee hoor dat mag gewoon t/m je 18e. ik reed vorig jaar zelf met één pony M2 en met mijn andere Z1 en toen reed ik ook een paard van iemand anders in de M1. tot je 18e kan het allemaal, er zijn ook wel meer mensen die hun pony en paard tegelijk rijden! bijvoorbeeld nadia van delft.. die rijdt haar paard tegenwoordig in de M1 en haar pony geloof ik in de Z1 (maar dat weet ik niet zeker)

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:44

Kylan schreef:
Als je met je pony bij de paarden gestart bent, dan mag je volgens mij niet terug naar de pony's. De keuze om bij de paarden te starten is volgens mij blijvend.

volgens mij mag je ook niet meer als je met een pony bij de paarden bent gestart terug naar de pony`s in iedergeval niet meer met die pony.

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 10:45

Kelly1503 schreef:
nee hoor dat mag gewoon t/m je 18e. ik reed vorig jaar zelf met één pony M2 en met mijn andere Z1 en toen reed ik ook een paard van iemand anders in de M1. tot je 18e kan het allemaal, er zijn ook wel meer mensen die hun pony en paard tegelijk rijden! bijvoorbeeld nadia van delft.. die rijdt haar paard tegenwoordig in de M1 en haar pony geloof ik in de Z1 (maar dat weet ik niet zeker)

Ja, maar dan heb je het over twee ponies (of paard en pony) en Haike heeft het over één en dezelfde pony. Ik weet het ook niet zeker, maar het lijkt me dat als je eenmaal paarden bent gestart met je pony, dat ook moet blijven doen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:23

Dezelfde combinatie mag voor zover ik weet niet terug naar de pony's..
Een vriendin had eerst een paardenstartkaart (dat was een foutje) en als ze met deze startkaart zou gaan starten zou ze niet terug mogen naar de pony's!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:25

Mag inderdaad niet, helaas voor Haike. Je hebt namelijk als combinatie óf een startkaart bij de pony's, óf een startkaart bij de paarden. Je mag met je ponystartkaart en coupons niet bij de paarden starten en omgekeerd. Als je met je pony bij de paarden gaat starten moet je dus eerst een startkaart bij de paarden aanvragen, je ponystartkaart komt dan te vervallen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:41

Dat vind ik toch een maffe regeling. Als je je pony daarna verkoopt mag die nieuwe ruiter toch ook gewoon weer bij de pony's starten?

Ik denk dat als je je startkaart bij de paarden weer opzegt en weer een nieuwe voor de pony's aanvraagt dat je dan wel weer gewoon bij de pony's mag starten. Is natuurlijk wel duur, 3 startkaarten.

Of je gaat gewoon iets verder weg ponywedstrijden rijden...

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:36

ja, als je daarna weer een ponystartkaart aanvraagt kan het wel, maar omdat Haike aangaf dat dit haar laatste jaar bij de pony's was ben ik daar niet van uit gegaan, wordt inderdaad een beetje duur voor een paar winstpunten, 3x een startkaart per jaar. Overigens had ik mijn dochter met haar E-pony overgeschreven naar de paarden, net voor aanvang van het winterseizoen, toen rekende de KNHS alleen het verschil tussen de (al betaalde) ponystartkaart en de nieuwe paardenstartkaart, dus dat was wel weer netjes.
Iedere nieuwe ruiter kan uiteraard weer gewoon een ponystartkaart aanvragen, het is tenslotte een pony, dat is geen probleem.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:21

Als je nog geen 18 bent dan mag je terug naar de pony`s. Op het moment dat je 18 bent dan mag je dat jaar nog uitrijden en dan moet je naar de paarden.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:02

Kelly1503 schreef:

Met 2 verschillende paarden is het een ander verhaal.
Als je met 1 paard/pony start mag je na de overstap naar de paarden niet meer terug naar de pony's.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:15

Nou ik heb het wel gedaan hoor, eerst bij de paarden gestart, toen bij de pony's en later weer bij de paarden(omdat ik toen 18 was geworden). Maar je moet dan wel een andere startkaart nemen(een paarden dus en daarna weer een ponystartkaart)

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:09

Mag wel...iig iemand uit de buurt heeft dit ook gedaan...een jaar naar de paarden geweest en nu is ze weer met dezelfde pony bij de pony's gestart maar dan moet je wel weer een andere startkaart dus dat is wel n duur geintje..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 23:27

Iedereen bedankt!

Een andere startkaart wordt iid een beetje duur, zal nog maar eens wat beter zoeken en wat verder weg kijken (alhoewel ik meestal al wel ver ga omdat je hier maar 1 proef kan starten per wedstrijd).