Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Scum schreef:Veel verenigingen hebben een regeling dat iedereen lesgeld moet betalen, ook degenen die geen rijles willen. Dat was bij mijn oude vereniging ook zo, terwijl ik het laatste jaar bijna niet meer naar die lessen ging.
Verder moesten wij zowat elke 2 weken komen helpen omdat ze dan evenementen organiseerden. Dat was ook verplicht.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een administratieve vereniging, waar ik alleen de afdracht voor de startkaart KNHS hoef te betalen. Dat scheelt echt een bulk geld. Voor wedstrijden uit de regio willen zij me wel inschrijven, maar ik kan er ook voor kiezen om het zelf te doen. Vrijheid blijheid dus, en precies wat ik zocht.
Zeabiscuit schreef:niet banketstaaf bedoeld of zo, maar eigenlijk is het best sneu dat er zo gedacht wordt. mensen bij een vereniging zijn ook vrijwilligers en steken veel tijd etc in georganiseerde dingen. Vinden jullie het niet leuk als verenigingen bijvoorbeeld clinics etc organiseren? Jammer dat het verenigingsgevoel zo aan het verdwijnen is. Mij lijkt het juist leuk als er evenementen zijn waar je al lid aan kunt deelnemen.
Zeabiscuit schreef:niet banketstaaf bedoeld of zo, maar eigenlijk is het best sneu dat er zo gedacht wordt. mensen bij een vereniging zijn ook vrijwilligers en steken veel tijd etc in georganiseerde dingen. Vinden jullie het niet leuk als verenigingen bijvoorbeeld clinics etc organiseren? Jammer dat het verenigingsgevoel zo aan het verdwijnen is. Mij lijkt het juist leuk als er evenementen zijn waar je al lid aan kunt deelnemen.
MirandaB schreef:Ik ben lid geworden via het internet.. (hoef je niet langs)
Grote vereniging waar je niet hoeft te helpen en schrijven..
Wel een beetje in de buurt gekeken voor de wedstrijden die er gehouden worden.. Lessen vond ik niet nodig.. Dat doen we thuis.