Wat te doen bij slecht terrein?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Wat te doen bij slecht terrein?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:46

Zondag heb ik mijn eerste outdoor wedstrijd, maar het terrein ligt er erg slecht bij. Op het gras valt bijna niet te rijden, omdat er heel het jaar door gebruik van is gemaakt. Nu hoorde ik al verschillende mensen zeggen dat ze niet mee rijden, maar zijn er nu regels van de KNHS voor? Over het terrein?

Scum

Re: Wat te doen bij slecht terrein?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:21

Volgens mij is het zo dat als de TA het terrein afkeurd, de wedstrijd niet door mag gaan. In de praktijk heb ik in de afgelopen 20 jaar 1x meegemaakt dat de middagrubrieken afgelast werden.

Een wedstrijd zal niet snel afgelast worden omdat de organisatie daar veel geld op verliest. Dat kan dus ten koste gaan van je paard. Ik vind het heel jammer om mijn inschrijfgeld kwijt te zijn en niet te kunnen rijden, maar ik kies toch echt voor mijn paard. Als de bodem te slecht is start ik niet meer.

Purtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:25

als je het terrein slecht vind zou ik niet rijden. Je neemt dan onnodige risico's. Ik ozu het mezelf niet vergeven als mijn paard uitgleid en zich bezeerd of zich verstapt en daardoor zich blesseerd. Terwijl je dat gewoon had kunnen voorkomen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 13:47

Ja, ik ga niet van te voren afzeggen, want ze hebben bij ons in principe ruim keus waar ze de bakken gaan neerleggen. Als het slecht is, ga ik lekker het park in.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:13

Als ik het terrein te slecht vind komt ie de trailer niet eens uit

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:50

GvdT schreef:
Als ik het terrein te slecht vind komt ie de trailer niet eens uit

Precies Ja
M'n paard is me toch meer waard dan zo'n wedstrijd, ik ga 'm niet kapot rijden op een slecht veld!!!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:56

Toen ik mijn eerste wedstrijd had met mijn oude pony, ging het ook niet door, het terrein was gewoon veel en veelste nat, ik heb toen echt ongelooflijk gebaald!!
daarna heb ik verder ook geen offieciel wedstrijden meer met die pony gehad, lekker zonde van de startkaart, maarjah, das een ander verhaal.....

Ik heb ook een keer gehad, toen zou ik voor het eerst L2 starten, en toen was de binnenbak overgestroomd, toen ging de wedstrijd weer niet door!!

Maar als ik jouw was zou ik zelf gaan kijken hoe jij het eruit vind zien, als je kalkoene hebt, gaat het al beter, en kan je bijna altijd wel rijden, als het echt veel te slecht is, dan word de wedstrijd wel afgelast, je moet het verder zelf weten, als jij het te slecht vind, ga je niet, anders kan je altijd gaan losrijden en kijken hoe het gaat........

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:59

ik zou inderdaad niet op te slecht terrein rijden , bij de sgw in ettenleur laatst was het ook blupsie , maar daar redde ik mezelf wel in *LOL*