een 3 voor vloeken.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marloezzke

een 3 voor vloeken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:44

ja ja jullie lezen het goed. ik heb een 3 gekregen voor het vloeken tijdens de proef. echt wel de grootste blunder aller tijden Bloos
en het erge is ik kan het me niet eens meer herinneren wel dat ik boos was dus ik zal ook echt wel gevloekt hebben.

ik schaam me dood........ da wordt dus gewoon mijn mond houden tijdens de proef.

is dit iemand van jullie ook al eens overkomen? of vloeken jullie weleens tijdens de proef.

en het erge is dat als ik gewoon mijn mond had gehouden nog een winstpunt had gehad ook.

Puera

Re: een 3 voor vloeken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:48

Een clubgenootje van mij heeft eens 156 -2 gekregen omdat ze haar vader ontzettend uitkafferde toen hij per ongeluk de verkeerde proef begon voor te lezen.
Gelukkig is het mij nog nooit gebeurd. Meestal als ik praat, dan zeg ik zachtjes 'braaf' of ik klik met m'n tong.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:22

Meer dan een keer keihard "door" tijdens de contra en een zacht "super" of "je kan het lieverd!" komt er niet uit tijdens de proef. Sterker nog... vloeken tegen m'n paard doe ik nooit Knipoog

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:30

ik vloek nooit tegen em in mn proef, kan hem wel eens nerd noemen ofzo, maar dat zeg ik alleen in mijn hoofd Tong uitsteken (zeg ik als ie bokt wel eens) wel heb ik een keer in een springparcour tegen mn pony gezegd; toen hij heel erg aan het klieren was: rot nou eens op! je gaat erover

ook heb ik wel eens gehoord van een meisje die de voorlezer uit ging kafferen voor te sloom voorlezen dat ze zich moest melden bij de jury aan et eind van de proef.

overigens zeg ik heel vaak tegen em: braaf als hij gewoon langs iets engs gaat, en vooral in mn springparcour ben ik heel lief tegen em als hij het goed doet. Na elke hindernis zeg ik dan goed zo jongen Tong uitsteken rare gewoonte..

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:37

Vind ik wel goed als de jury dat bestraft opzich het is we banketstaaf maar goed dan moet je maar niet je pony of voorlezer loop afte kafferen.... met springen als ik voel dat ze tweiveld dan ze ik JAAAA best wel hard maar ik spring ook niet officieel... gelukkig hahaha

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:39

Met springen vloek ik nog wel eens, of ik schreeuw gewoon een keer hard. Maar met dressuur zeg ik niet meer dan een keer 'KOM' of 'braaf'.
Met viertal kur op muziek hebben we wel een keer gehad dat iedereen tegen elkaar begon te vloeken. Dat was wel jammer, we waren een keer 2e, een keer 4e en dus de laatste wedstrijd laatste door al dat gevloek. Toen tregen wij op ons donder van de commandant, en daarna hebben we dat nooit meer gedaan Tong uitsteken.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:39

Oeii..

Ik heb wel een keer gezegd 'Rotknol'. Verder geen gevolgen op gehad. Had zaterdag alleen wel telaat aangegalopeerd; kreeg daardoor een 4, had ik goed gedaan, en een 6 gehad had ik een windspunt. Dus mijn resultaat was 154 Knipoog

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:40

Kylan schreef:
Met springen vloek ik nog wel eens, of ik schreeuw gewoon een keer hard. Maar met dressuur zeg ik niet meer dan een keer 'KOM' of 'braaf'.
Met viertal kur op muziek hebben we wel een keer gehad dat iedereen tegen elkaar begon te vloeken. Dat was wel jammer, we waren een keer 2e, een keer 4e en dus de laatste wedstrijd laatste door al dat gevloek. Toen tregen wij op ons donder van de commandant, en daarna hebben we dat nooit meer gedaan Tong uitsteken.

Hahahaha... Die vind ik goed.. Knipoog

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:42

Ik praat nooit onder mn proef. Maar 1x moest ik zo lachen was op concour. Voor de proef liep dat meisje al hysterisch te doen dat ze les nodig had. en in de proef werd ze boos omdat dr vader verkeerd las...zet ze zo dr paard stil en word boos
Eigenlijk is het heel erg en moet je er niet om lachen maar ik vond het wel grappig dat je zo dom bezig kunt zijn.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:43

hihihi ik heb eens commentaar gekregen omdat ik bij het in vrije stap de rijbaan verlaten tegen mn pony zei super meissie, braaaaf superrr....
Voor de rest praat ik wel zachtjes tegen dr, als ze t eng vind ofzo... k heb een keer mn vader(voorlezer) uitgescholden, dat was toen ie na minstens 3 x de proef te hebben voorgelezen m alsnog verkeerd voorlas( bij C links ipv rechts) toen heb ik, toen ik langs hem heenreed gezegd ja sukkel ofzo, en later nog ff boos geworden Bloos... t scheelde me nl geloof ik zelfs net mn WP....
maar goed eigenlijk hoort t nie... dus geef ik de jury op zich nog gelijk ook wel...
Met springen praat ik t hele parcours, helpt mij en de pony....
Schelden doe ik niet zo snel, meer zo van n keer poedersuiker ofzo maar nie meer...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:48

ai Haha!

Ik praat me suf in een proef als ze erg heet zijn, en anders zeg ik af en toe 'braaf'. Vloeken doe ik eigenlijk nooit, hoewel ik Raimaer laatst binnensmonds voor poedersuikerknol heb uitgemaakt Bloos! Maar toen had ze ook de halve proef op twee benen gelopen.

Boos worden op een voorlezer doe ik nooit, het is de verantwoordelijkheid van de ruiter om de proef te kennen, die voorlezer staat er maar als hulpje.

/add
en aangezien de paarden veel gelongeerd worden, kennen ze de commando's stap, draf, galop en halt ook erg goed Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 25-04-05 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:50

Fedde negeert nog wel eens een hoop hulpen, en dan is het maar wat fijn als ik hem binnensmonds terug kan nemen met een stemhulp.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:51

ik vloek niet tijdens een proef, wel sis ik af en toe 'zachtjes' (hard genoeg dat paardlief het hoort, maar zacht genoeg dat de jury me niet hoort) 'let op' of 'door' of 'kom' of dat soort ehm 'aanmoedigende woordjes' en af en toe heel onopvallend eens een wat duidelijkere ophouding alstie meer op de andere paarden aan het letten is dan op mij.

tijdens mijn parcourse (springen) vloek ikw el af en toe Bloos als ik een fout maak of voel dat Quicky verkeert uit komt/kwam (de jumpings zijn weer een tijdje gedaan voor mij vrees ik Scheve mond) even van 'poedersuiker!' of 'oliebol!'

maar meestal was het:
rrruuuussttiigg jongen, ruuuusstiiiig (omdat ie echt keihard door t parcourse gaat, zo hard dat je er misselijk van af komt Rolleyes)

nooit commentaar gehad van de jury (misschien ook omdat ze me niet hoorde ofzo Schijnheilig

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:02

ik praat altijd onder de proef. maar dan niet vloeken. maar een soort van moet inpraten....als ik langs de voorlezer kom zeg ik wel eens van harder,zachter, sneller, rustiger ofzo..maar vloeken...haast niet..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:20

ik vloek eigenlijk ook nooit..
ik zeg wel een sukkel ofso..als hij dom doet maar niet scht vloeken..
wat schiet je ermee op? je pony luisterd er echt niet naar hoor..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:42

T enige wat je mij zacht hoort zeggen tijdens een proef is; 'hooooo hooooo' met terugrijden. Ze is nogal een heet type en reageert beter op zo'n stemhulp dan zwaar te gaan zitten of (sterke) ophoudingen.
En soms floept dr wel eens wat anders uit hoor Tong uitsteken maar over t algemeen gaat t wel goed met Goldy en mij. En het is nou eenmaal een heet type, iets waar ik rekening mee moet houden. Kwaad worden heeft bij haar dus ook geen enkele zin Knipoog
Als er iets uit floept is t meer frustratie dat iets fout gaat en dan zeg ik t meer tegen mezelf dan dat t afreageren is op Goldy. Maar wel op een volume dat t niet duidelijk hoorbaar is Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:51

Elke stemhulp is verboden dus ook braaf, rustig oid.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:44

Ik kan er wel een 'hooooo-geluidje' uitpersen hoor met m'n lippen stijf op elkaar..... Illegaal, maar af en toe wél heel handig Schijnheilig

Had wel een keer dat ze de binnenbak daar écht eng vond, toen heb ik de hele proef tegen d'r gepraat... Resultaat 135 punten (en terecht!), geen commentaar gehad op het gepraat toen, want om er dan bij zo'n belabberde proef nog meer punten af te trekken is ook weer wat hé Clown !

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:59

Sammie schreef:

Dan is dat volmondige BRAAF van Anky vóór haar uitgestrekte stap afgelopen weekend ook wat PUNTAFTREKJES waard Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:07

VValar schreef:
Dan is dat volmondige BRAAF van Anky vóór haar uitgestrekte stap afgelopen weekend ook wat PUNTAFTREKJES waard Ja

Anky zei geen BRAAF........... Anky heeft gewoon cornage.... Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:13

Heb ik nog nooit gehad, zat er altijd met een big smile op.. en zei als ze iets goeds deden zachtjes braaf en goedzo en een kleine aai door de manen of op de hals even snel Lachen

porscherider schreef:
Een clubgenootje van mij heeft eens 156 -2 gekregen omdat ze haar vader ontzettend uitkafferde toen hij per ongeluk de verkeerde proef begon voor te lezen.

Maar dit vind ik asociaal
fouten maken is menselijk
bah zeg!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 01:07

hahaha, ik hang soms hele verhalen op. Mijn pony is maf, bang en lastig tegelijk, dus ik de hele tijd: braaaaaaaf, KOM, enz. Wel zo dat de jury t niet hoort, en als ze het wel horen: jammer dan Haha!

en de Vos, inderdaad, zoals Lielle ook al zegt, kent heel goed Hoooo en Gaaaaaalop. Best handig als hij van de spanning vergeet hoe mijn benen werken Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:16

Sammie schreef:

dat weet ik, en daar heb ik me nog nooit iets van aangetrokken (en trouwens ook nog nooit aftrek voor gehad). Als mijn paard hypernerveus is en ik kan door tegen hem/haar te praten de zaken in goede banen leiden, dan kan die jury me gestolen worden.

Idem met een keer even door de manen kriebelen, als Raimaer onzeker begint te worden.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:23

eigenlijk altijd wel.. ik praat echt veel tegen Dandy Haha!
1 keer heb ik echt 3 kwart van de proef volgelult *zachtjes* tegen heb.. rotknol, rotknol, rotknol.. echt ik kon er werkelijk nix mee!
ben 1x verkeerd gereden door me zusje.. maar natuurlijk.. ik hoor goed de proef te kennen.. dus was ook niet kwaad op dr..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:39

Inderdaad eens af en toe het woord kom of toe maar of braaf of een onopvallend kriebeltje bij de schoft.
Met springen (niet officieel, maar ook met oefenen of toen met B-examen) zit ik na iedere hindernis "Yes" of goedzo of braaf of zoiets.
Heb er nog nooit punten aftrek voor gehad.