Verzet???!!! Hoezo???!!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nieke

Verzet???!!! Hoezo???!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:24

Nu was ik gisteren op de manege in de buurt dressuurwedstrijd gaan rijden. Ze hanteren daar wel de Duitse proeven, nogal zwaar dus.
Nu reed ik met mijn pony daar de B1 mee... Brubeck liep zalig, niet super zalig, maar gewoon zalig. Goed voor het been, netjes ontspannen en khad niks van gewicht in mijn handen. Twas precies ne zetel waar ik in zat. Enkel bij de overgangen van galop naar draf durft ie wel eens zijn hoofd in de lucht steken.
Nu....de uitslag, zevende van de 28... wat is daar mis mee, zul je zeggen?? Wel volgens de jury liep mijn pony heel de tijd in verzet, was er te weinig ontspanning aanwezig. Hij liep tegen de hand. Kheb het haar even gevraagd toen ze prijzen kwam uitdelen, ik kon het nogal moeilijk geloven... Boos!
De vier ruiters die voor mij stonden, daarbij liep er geen enkel paard nageeflijk en ze stonden voor mij geklasseerd, de winnaar en tweede plaats was oververdiend voor de ruiter die er stond.
In de tweede proef ben ik mijn pony dan maar wat hitsiger gaan rijden en daar kreeg ik dan een vierde plaats voor, hoewel mijn pony bijna niet te houden was na de galop en dan dus wel enkele keren écht verzet toonde. Cool

Dus tegenwoordig ziet ontspanning er uit als verzet???? Kan iemand me vertellen of ik dan echt een verkeerd beeld van nageeflijkheid heb of wat de jury kan miszien hebben?? (Nu heb ik wel geen foto's, maar er was wel een Bokker aanwezig met digi en die ging foto's online zetten beloofde ze)

Caesar

Re: Verzet???!!! Hoezo???!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:34

Hoe kun je 7e van de 28 worden als je pony in verzet loopt? Dat is ook al een vraag... Ach, het blijft een jurysport waar je soms niet alles van kunt bevatten...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:36

hm maf ja..en er stond niet bij wat je pony dan deedt wat zei als verzet zagen?

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 16:56

Elisa2 schreef:
hm maf ja..en er stond niet bij wat je pony dan deedt wat zei als verzet zagen?

Nee, de enige commentaar erop is bij de overgangen van galop naar draf: verzet. En dan staat er zo onderaan doodleuk bijgeschreven van: de ontspanning laat te wensen over.
Hierop heb ik haar geantwoord; hoe kan dat nu??? Als ik niks in mijn hand heb,mooi afgebogen en een paard dat rustig en voorwaarts loopt behalve bij overgang van galop naar draf??!!
Een paard dat niks ontspant komt dan op de 3e plaats....