dus op stal gezet, voer en water gegeven en hooi, om het half uur gaan kijken of alles nog oke was. En hij dronk niet, zijn voer liet hij voor de helft staan

even gaan omkleden. En toen exje op mijn gemak gaan klaar maken, inrijden, kwamen ze vijf minuten voor ik binnen moest zeggen dat ik mijn dekje moest wisselen, want dat ik zo niet binnen mocht (heb zijn naam erop staan). Dat haddenze neit eerder kunnen zeggen natuurlijk (ik was al ruim een 45 min in de piste, heb lang ingereden omdat hij nogal gek was) Dus ik snel wisselen (eerst nog een dekje gaan kopen gezien ik geen ander bij heb) exje opgefokt, misschien ook omdat de merrie die ze aant poetsen waren langs zijn box aant hinniken was. Kom ik binnen meteen rijden in de buitenring,
voor het eerst buiten. Dus exje lichtjes de kluts kwijt (en ik trouwens ook) maar het ging ehm 'goed'

kom ik buiten.
Jury: je mag niet met zweep rijden
ik keek heel verbaasd naar hem, gezien in het regelement staat:
zwepen moeten min 1m zijn en max 1.20
komt er een rechter:
sorry dat ik u onderbreek, maar zij mag wel met zweep rijden! Dat staat in het regelement.
jury: oh. Nouja, volgens mij mag het niet.
heeft ie van onder als nog gezet dat t niet mag en uiteindelijk 18de met 56.5(!!!!!) procent

2de proef, heb ik hem even op stal gezet omdat daar nog ruim 1 uur tussen was (en dan tel ik daar nog ongeveer 40 min inrijden bij, dus eigenlijk 1 uur en 40 min.)
in gaan rijden, ging exje wat bokken en wat rondspringen, dus de eigenares van onze club (die mij vanaf nu ook les gaat geven) zei dat ik moest doorr ijden en hem maar wat moe moest rijden en los teugeltje dat ie ontspande en niet zo opgefokt was.ik dat gedaan en thielp!!
ex rustig, ik rustig, en een proef die naar mijn gevoel lekker ging! en die naar mijn gevoel inderdaad de 57.5% waard was!

exje krijgt morgen een dag je vrij (weide) en ik neem ook een dagje vrij gelofo ik

1ste proef 18de van de 22 (56.5 dus)
2de proef 10de van de 22 (57.5) wat ik erg goed vind voor een 1ste buitenwedstrijd, en 22 sterke deelnemers

(grapje, exje is en blijft toch de mooiste *voor mij dan*)
owja nog wat probleempjes:
een enorm strenge ringmeester

en dat heeft ie bij meerdere gezegd

ook bij mij. Twas nietecht eerlijk
ik reed als 8ste, er gingen 7 mét zweep binnen, en niemand had wat gehoort, ik kom binnen en ze beginnen over de zweep

ze gingen zeuren of knobspoortjes niet te lang waren (terwijl dat meisje een vrij hoge proef rijd waar sporen toegelaten zijn)
en over t feit dat ik geen echte 'plastron (das)' heb maar meer zon kraagje met spelt/
en zo nog wel dingen