Handschriften van schrijvers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Handschriften van schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 19:23

Ik kreeg vanmiddag een protocol terug en dat was dus echt niet om aan te zien, wat een vreselijk handschrift zeg! Ik kon de helft gewoon niet lezen en ik hoorde meer mensen erover klagen.
De cijfers gingen wel, maar de commentaren Schots en scheef, taalfouten, rare krabbels, droevig!

Het commentaar helemaal onderaan was duidelijk door het jurylid zelf geschreven, die kon het blijkbaar ook niet meer aanzien...
Om nou naar de jury toe te stappen om te vragen om een ondertiteling bij haar schrijver... Dat doe je toch ook niet he.

Ja, het is vrijwilligerswerk, maar met zo'n handschrift... Lips are sealed

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: Handschriften van schrijvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:18

je kunt het wel aan het wedstrijdsecretariaat melden, dat ze voortaan die schrijfster niet meer moeten nemen.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 23:27

Off-topic: wat waren je punten? Knipoog

On-topic: ik erger me regelmatig aan het handschrift en schrijf- en taalfouten van de schrijvers (met de gedachte dat niet hun, maar mijn naam eronder komt te staan). De enige oplossing is om zelf een schrijver mee te nemen, maar vind die maar eens...

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:10

Af en toe heb je van die verschrikkelijke handschriften idd...maar niet zo vaak. Wel heel vaak van die verschrikkelijke fouten, zoals : voorwaards enzo...en dan is de schrijfster echt niet meer van de basisschool maar min boven de 20 ofzo dat vind ik wel erg.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:13

Taal of schrijffouten maakt me nog niet zoveel uit, als er maar staat wat er bedoeld wordt. Maar een onleesbaar handschrift verschrikkelijk. Zo heb je er ook schrijvers bij waarvan de cijfers erg op elkaar lijken, dus een 4 en een 7, ook erg vervelend.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 09:31

Zo over slechte schrijvers gesproken, afgelopen zaterdag deed ik wedstrijdsecretariaat en de jury had zijn moeder meegenomen, klere zeg, ik kon het echt niet lezen!!! En inderdaad ook wat moeite om soms te zien wat voor cijfer het was. Het was wel echt heel erg dit keer!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:32

ok ik schrijf af en toe, en na een tijdje is mn handschrif ook niet alles meer, maar op zich wel leesbaar.
en bij veel commentaar spelfouten, ja als je snel moet schrijven... maar goed als t maar niet al te domme fouten zijn en de cijfers te onderscheiden zijn doe ik niet zo heel moeilijk.

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:14

Kreeg laatst een coupon terug waar ik het commentaar zowat niet kon lezen doordat de schrijfster niet hard genoeg had gedrukt. Heb ff het origineel bekeken en was toen een heel stuk wijzer.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:21

Ik heb ook wel eens een meisje van 9 jaar meegekregen als schrijfster. Ze kon het tempo totaal niet bijhouden en er zaten ook verschrikkelijk veel fouten in. Ik heb me toen noodgedwongen moeten beperken tot alleen geven van punten en zelf maar aan het einde wat algemeen commentaar erbij schrijven.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:31

ik heb dat ook heel vaak..
taalfouten maakt mij niet uit. als ik maar weet wat ze bedoelen. en afkortingen pony:po maakt mij opzich ook niet zo veel uit als ze dr maar geen ingewikkeld prutje van maken. het moet wel overzichtelijk en duidelijk zijn! en qua cijfers. soms kom ik op een heel aantal andere punten. kwam omdat veel cijfers op elkaar leken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 11:50

Scum schreef:
Ik heb ook wel eens een meisje van 9 jaar meegekregen als schrijfster.

Dat meen je?! Wat erg! Bloos!

Missmuts, ik wil nog wel eens met je mee hoor, als ik goed genoeg ben tenminste Knipoog

Taalfouten gaat nog wel, mits niet té erg, maar gewoon een onleesbaar doktershandschrift is gewoon treurig.
En tuurlijk wordt het er niet netter op als je snel én veel moet schrijven, maar een beetje zelfkennis als je gevraagd wordt als schrijver zou soms toch wel prettig zijn....

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:22

Margreet schreef:

Missmuts, ik wil nog wel eens met je mee hoor, als ik goed genoeg ben tenminste Knipoog

Dan is dit natuurlijk niet de goede instelling:

Margreet schreef:
Taalfouten gaat nog wel, mits niet té erg....

Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:28

Ik schrijf zelf netjes, snel en correct Nederlands. Tuurlijk sluipen er weleens foutjes in, maar met schrijven moet dit gewoon goed zijn. Niet scheef, of onduidelijk. Ik erger me buiten het schrijven ook aan taalfouten en een slordig handschrift... is gewoon gemakkelijkheid, iedereen schreef op de basisschool toch netjes binnen de lijntjes? Dat moeten ze maar eens op een coupon doen, lijntjes... scheelt een hoop Lachen

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:50

het mooiste wat ik een keer gekregen heb als commentaar:
bij een wending om de achterhand (kwartwending)
Niet om speelbeen

Deze vond ik echt helemaal geweldig

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 13:16

missmuts schreef:
Margreet schreef:

Dan is dit natuurlijk niet de goede instelling:

Margreet schreef:
Taalfouten gaat nog wel, mits niet té erg....

Haha!

Grapjas Knipoog

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:35

daffodil schreef:
Zo over slechte schrijvers gesproken, afgelopen zaterdag deed ik wedstrijdsecretariaat en de jury had zijn moeder meegenomen, klere zeg, ik kon het echt niet lezen!!! En inderdaad ook wat moeite om soms te zien wat voor cijfer het was. Het was wel echt heel erg dit keer!

Schoonhoven toevallig??

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:24

Hermesdeux schreef:
Ik schrijf zelf netjes, snel en correct Nederlands. Tuurlijk sluipen er weleens foutjes in, maar met schrijven moet dit gewoon goed zijn. Niet scheef, of onduidelijk. Ik erger me buiten het schrijven ook aan taalfouten en een slordig handschrift... is gewoon gemakkelijkheid, iedereen schreef op de basisschool toch netjes binnen de lijntjes? Dat moeten ze maar eens op een coupon doen, lijntjes... scheelt een hoop Lachen

Hahahaha, als je eens wist hoeveel moeite het kost om die kinderen op de basisschool leesbaar te laten schrijven...
Vergis je daar niet in!!!

Ik geloof dat ik als juf professor handschriften ontcijferen kan worden Knipoog
Schrijffouten ontstaan vaak door de snelheid, je hebt niet veel tijd na te denken over hoe je iets schrijft, en overlezen al helemaal niet.
Ik kan heel netjes schrijven als ik de tijd heb, maar als het snel moet en veel is, dan is ook mijn geoefende handschrift steeds moeilijker leesbaar te houden hoor... Bloos Tong uitsteken

Maar het is inderdaad belangrijk dat je niet te jonge kinderen neemt en een die normaal gesproken netjes en duidelijk kunnen schrijven.
Maar wat als er te weinig schrijvers te vinden zijn? Heb je dan liever geen commentaar of slecht leesbaar commentaar...

Bieden jullie jezelf wel eens aan als schrijver? In het kader van: anderen doen het ook voor mij, dus moet ik ook mijn steentje bijdragen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:11

ik heb mijn blad terug gekregen van msp. En ik hoop dat mijn lesgever er aan uit kan, want die zou mijn fouten eruit gaan halen, want zelf lukt t me niet sommige schrijvers...Tja Lachen die schrijven gewoon ehm wel errug snel Haha! schrijffouten vind ik op zich niet zo erg, maar dat doktershandschrift inderdaad wél! Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:06

Nou maar als schrijfster heb je het ook niet altijd even makkelijk hoor!! Ik moet elk jaar wel een paar keer schrijven, maar sommige jury's zijn nou ook niet al te duidelijk met hun commentaar..
Ik heb een keertje een meneer gehad die telkens een punt vergat, hij had niet door dat twee oefeningen apart beoordeeld werden en van die jury's die punten open laten en na het tellen van de punten pas wat gaan invullen vind ik ook wel een beetje stom hoor.

Heb ook een keertje bij het SGW kampioenschap in Bathmen geschreven en daar wist de (hoofd)jury (van de Z-baan) niet eens dat wanneer een combinatie onder de 117 (?) punten had uitgesloten zou worden van de wedstrijd?! Kon ik hem mooi ook nog eens een keertje gaan vertellen Boos!
Sommige jury's zijn ook gewoon poedersuiker

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 18:40

laatst schreef ik zelf ook.. Ik was gevraagd en wist om eerlijk te zijn niet wat het precies inhield. De jury begon een eind heen te ratelen en kon moeilijk meeschrijven. Als ik nog bij 2 aan het schrijven was was zij al bij 6.. Ik moest zeggen dat ik ook erg mijn best deed om netjes te schrijven. Ik heb van mijzelf een duidelijk handschrift, maar als je in zo'n opgepropte auto zit, en dan ook nog niets hebt om op te schrijven (denk aan hard stuk karton o.i.d)
dan is het soms wel moeilijk hoor..

Net was viefdepief vertelde, die van mij vergat ook heel vaak een punt. Dan ging ze op het laatste alle punten die open waren nog even beoordelen. Meestal gewoon met 6 omdat ze niet meer herinnerde. En toen was er iemand met 163, zei zij: Wat?! dat kan niet, kom eens hier met dat papiertje zal je wel neit goed hebben opgeteld. Had ik dus wel, heeft ze een paar 8 in 7ens veranderd