Gisteren wedstrijd met Wiarus gehad. Sily (van bokt) was mijn groom, dus toen we op stal kwamen, ging zij nog even een borstel over hem heen halen en opzadelen. Ik kon in de tussentijd mij omkleden en de laatste spullen in de auto leggen. 's Middags had ik al zijn staart en benen gewassen en hem helemaal gepoetst. Ik was onwijs zenuwachtig, terwijl de vorige keren ik helemaal niet mee zo zenuwachtig was. Om iets voor 6-en zat ik eindelijk op Wiarus en Sily reed het eerste stuk achter mij aan in mijn auto. Op een gegeven moment kom je op de weg richting de manege en daar zit een vangrail tussen de weg en het fietspad en daar is Syl doorgereden naar de manege. Wiarus was erg braaf, totdat we langs de hockeyvelden kwamen. Daar was volgens mij een wedstrijd, allemaal gefluit en applausiseren. Dus daar ging hij spontaan Grand Prix oefeningen doen. Was wel een kicke gevoel, maar ook wel erg eng hoor.
Op de manege hield Syl Wiarus vast en ging ik me inschrijven en theorie doen. Ja, met de laatste F6 proef moet je theorie doen over rijtechnieken (een vraag: Met hoeveel benen drijf je aan als je aan gaat draven?).
Daarna losrijden en wat had meneer er zin in zeg. Op een gegeven moment naar de binnenbak officieel losrijden. Met galop was hij strontvervelend, hij begon zelfs te bokken (doet hij normaal echt nooit). Dus ik heb hem maar door laten galopperen. Daarna nog even naar de buitenbak even mijn figuren oefenen. Door een S van hand veranderen werd dus elke keer aangalopperen voor hem. Het ging echt voor geen meter, maar nageeflijk was hij wel.
Daarna mijn proef. Hij was dus lekker voorwaarts, maar tijdens de proef wel braaf. Dus die ging voor mijn gevoel erg lekker. Behalve de eerste volte, dus was te groot. En laatste keer afwenden, ging ik net iets te ver, dus kwma naast de AC-lijn.
Na mijn proef Robin, Wiarus zijn andere bijrijder, erop en ik nog even wat drinken. Daarna eer terug naar stal. Ik heb het eerste stuk maar met hem gedraafd, want wat was hij druk zeg. Hij schrok ook elke keer van niets, k snap niet waar hij de energie vandaan haalde. Ik was namelijk verrot. Op stal samen met Syl even de nazorgen gedaan en opgeruimd en terug naar de manege voor de prijsuitreiking.
Daar kwam dus het mooiste, ik was eerste met 224 punten, een ruime voorsprong. Dat vervelende is dus wel ergens goed voor geweest. Dus ik heb mijn eerste beker met Wiarus binnen.
Daarna Syl nog even met mij mee naar huis. Daar heb ik haar haar gedaan, want ze had een feest 's avonds. En nog even nagekletst.