Wie is Bekend Met F-proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WinstonVDB

Wie is Bekend Met F-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 21:21

Nouwja.. meer als de titel heb ik er haast niet aan toe te voegen Pling

Op de Manege gaan we binnekort ook de beruchte F-proeven starten, maar ik heb niet zoveel positieve verhalen gehoord, maar die zullen er vast en zeker wel zijn ( tog Vork ?)

Ik hoop dat jullie je ervaringen met mij willen delen Vingers aflikken Haha! !

Nimmy

Re: Wie is Bekend Met F-proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:40

jah heb ze in een ver verleden ook gereden, ze zijn aangepast aan manege paarden, dus niet wijken enz.
daarvoor vind ik ze wel erg geschrikt, verder zijn t geen bijzondere proeven, lijkt wel een beetje op de b proef.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:49

alleen in de f12 en f11 moet je wel wijken dacht ik ! *LOL*

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:50

en als je ze allemaal hebt uitgereden , dan mag je gelijk L1 starten (officieel)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:22

Ja wij hebben dat ook op de manege, ik ben er zeer tevreden over want het word elke proef stapje voor stapje moeilijker en niet in een keer zoals van de B naar L1 maar het gaat gewoon heel rustig aan want in de F1 en F2 is zonder galop en moet je alles lichtrijden en na de proef aan de hand de rijbaan verlaten en in de F3 moet je galloperen 1 rondje en F4 een volte in galop erbij en in de F5 is het ook een beetje F4 maar dan meer doorzitten erbij in de F6 ook en in de F7 moet je volte 10 meter bij E en B en gebroken lijn 5 meter en in de F8 op de letter aangalloperen en volte 10 meter bij A en C en F9 moet je gebroken lijn met op X en volte en op de letter gaan draven vanuit galop en F10 komt goloof ik voor het eerst midden stap en galop en F11 wijken en achterwaarts en F12 een andere volgorde van F11 maar het wijken is dat iets anders, 5 meter voor bij afwenden en wijken voor het linker- rechter bij en dan tussen de laatste 2 letter weer op de hoefslag terwijl bij de F11 het zelfde moet als in de L1 en dan heb je nog de C1 t/m C4 en dat is gewoon dressuur figuren rijden en afentoe een sprongetje, als je die heb uitgereden mag je officieel B springen starten.

Groetjes, Roos

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:23

oja en bij de F9 is het doorzitten tenzij lichrijden voor gevraagt

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 18:23

dondahsteen: Super bedankt voor de hoeveelheid info..Haha!
Nog meer reacties? Tong uitsteken

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 19:23

Bij ons op de manege rijden we sinds kort ook f proeven.
Ik ben er wel tevreden over hoor Haha!
Je gaat steeds een stapje verder omhoog, je begint bij F1, als je 2 promotiepunten hebt ga je naar de F2 enzovoorts.
Als je 2 promotiepunten heb krijg je een diploma.
Als je je F6 diploma heb mag je springwedstrijden gaan rijden.
Bij de F1 t/m F6 moet je een theorie toets maken.
En over dat wijken, ik heb het even opgezocht, ik heb het proevenboekje Knipoog Wijken is vanaf F11. Maar vanaf F7 word het al moeilijk hoor, aanspringen in galop op E, gebroken lijn en dan op de x een volte 10 meter.

Nou als je nog vragen hebt hoor ik het wel Haha! Tong uitsteken

Groetjes Katja.

Linnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:29

er zitten meer oefeningen in, en sneller achter elkaar.... dus goed je proef kennen.... *hele wijze raad uit ervaring*

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:18

asje Tong uitsteken Haha! haha je heb 35 punten en je moet 210 punten halen wil je een promotie punt krijgen, meer dan in de B enz.

ja! je moet hem echt uit je hoofd leren! als je voorlezer dan iets te laat is weet je het gewoon en dan ben jij ook niet te laat!

groetjes, Roos

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 08:20

oja en 10 punten van je zit - houding- juistheid der teugel - ben hulpen - handhouding - regelmaat van het tempo - algemene indruk - verzorginging ruiter - verzorging paard

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:01

Wij hebben ook de F-proeven op de manege en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind voor alle manegeklanten. Dan rijd je als manegeklant ook nog eens echt met een doel om steeds een stapje hoger te komen Lachen Daarnaast heeft het niet te veel verplichtingen en ik vind de Theorie aan de ene kant beetje irritant, maar het is zo simpel. En voor kinderen is het gewoon belangrijk vind ik om niet alleen stil te staan bij rijden maar ook de andere dingen omtreft de pony's.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:15

Ik ben wel benieuwd naar die F-proeven. Zijn die ook op internet ergens te vinden?

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:50