Durven springen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jaelle
Berichten: 12
Geregistreerd: 28-03-05

Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 11:43

Hoi BOKKERTJES, Party!!
Ik ben Jaélle niet maar het zusje van haar.
Vingers aflikken Alleen ik durf niet te springen terwijl ik dat heel graag wil Pling
Later ben ik ook van plan om wedstrijden te gaan rijden.
*o/* Wie kan mij helpen mij angsten te over winnen. Ach gut

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 11:55

leg gewoon een balk op de hoefslag en ga er in draf over heen en dan een keer in galop en dan gewoon een heel klein kruisje... een paar keer in draf en dan als je denk dat je hoger durft doe je het gewoon hoger en zo elke keer proberen!

succes! groetjes roos

JenRocky
Berichten: 280
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: In de Polder

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 15:57

Ik denk dat als je het écht niet durft, je het beter niet kunt doen. Daar wordt je paard ook nerveus van. En anders idd^^ gewoon gaan oefenen, en misschien is les nemen.

honey007
Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 16:09

ik durf ook nooit te springe.. uhm.. jah hoe ik er toch overheen kom.. hehe beetje mooi galopje.. gewoon toe rijden.. Tong uitsteken kijk maar even in dit topic: viewtopic.php?f=10&t=401760 kun je zien dat ik wel spring.. maar ook bij elke hindernis ben ik bang hoor.. anders pb maar even als je wilt!

SaraJoyce

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: Akersloot

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:10

Inderdaad zoals dondahsteen het zegt! En dan nog iets erbij: Als je eenmaal bij dat lage kruisje bent aangekomen, laat dan iemand meelopen! Dat scheelt ook enorm! Probeer de balk op de hoefslag ook meteen tussen twee hindernispalen (of hoe je dat ook noemt)

vivanes
Berichten: 1356
Geregistreerd: 12-05-04

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 19:34

Probeer eerst meer zelfvertrouwente krijgen op een betrouwbare pony. En doe het vooral rustig aan. Eerst eens over een balkje oefenen en als je dat niet meer eng vindt, een heel laag kruisje en zo rustig opbouwen.Als je de mogelijkheid niet hebt om op een ervaren paard te oefenen en je paard is zelf ook onzeker, kan je hem eerst laten vrijspringen, zodat hij wat zekerder wordt.
Misschien helpt het ook als er iemand bij je is die in de gaten kan houden of er niets mis gaat. Succes!

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Durven springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 20:05

Hulp vragen. Iemand die je uitlegt hoe je een goede verlichte zit aanneemt, die je de eerst keren over de sprong begeleidt, en die je rustig aan op een goed paard laat beginnen.