eerste springwedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
japsie

Berichten: 507
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: drenthe

eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 20:26

ik heb binnenkort mijn eerste springwedstrijd, waar moet ik op letten en wat kan ik verwachten? ik heb er wel zin in, maar t is ook me eerste wedstrijd buiten weer.
me eerste dressuurwedstrijd buiten werd ik gelijk gedisqualificeerd Clown ....

hopen dat het nu beter gaat!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:47

Denk dat je gewoon B start he?

Dan wordt je nog beoordeeld op je stijl, dus in de barrage gaat het om je stijl, niet om je snelheid.

Om hoge stijlpunten te rijden: In galop binnenkomen, rustig haltzetten, en netjes groeten. Dan rustig aangalopperen, en eerst een rondje galopperen voordat je door de start rijd.

Als je in de barrage zit: niet je pony/paard om gaan trekken om snelle lijnen te rijden. Aangezien het om de stijl hoef je zowiezo niet zo snel te gaan rijden, maar de jury ziet graag wel wat kortere lijnen in de barage. Dus gewoon wat korte lijnen rijden (niet extreem kort, beetje overbodig) en vloeiende lijnen rijden. En probeer een contstant tempo te houden.

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:41

Jah, dat zijn wel de punten!!
Vergeet ook niet om ff te kijken waar de start en finish lijn zitten, 'beetje' banketstaaf wanneer je dit vergeet Knipoog

Firesolo
Berichten: 186
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: gouda

Re: eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:21

Let op dat de grondbalk recht blijft liggen, als ie mocht weigeren. Als je het niet ziet en je springt door, wordt je gediskwalificeerd. (mijn allernieuwste ervaring, haha)

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:25

rare actie van de jury! Als zij niet zien dat de hindernis niet in orde is en dus bellen, mogen ze je niet uitsluiten.

kimdepim
Berichten: 7956
Geregistreerd: 27-02-05

Re: eerste springwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:44

prsies zo als maartjuh zegt..
dat zou ik ook doen Lachen