Niet officieele wedstrijd: Correcte Rijkleding gewenst.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief28

Niet officieele wedstrijd: Correcte Rijkleding gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:30

Op koninginnedag heb ik met sjors een leuke niet officieele wedstrijd bij een manege in de buurt.. iedereen zowel met als zonder startkaart mogen meedoen...dus ook de manege klanten op manege ponnies..

Maar goed ik wil natuurlijk wel me best doen..in het protocol van de inschrijfformulieren staat dat correcte rijkleding gewenst is..
Ik heb dus GEEN witte rijbroek maar ene beige rijbroek.. Ik heb GEEN rijlaarzen maar Chaps..

Zou het een probleem zijn als ik die wedstrijd met Chaps ga rijden? Rijlaarzen van stalgenoten passen helaas niet...Kortom er zit niets anders op eigenlijk...ik hoop alleen niet dat ik ern strafpunten om ga krijgen...

gabyfedde

Re: Niet officieele wedstrijd: Correcte Rijkleding gewenst.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:48

Gladlederen chaps zijn tegenwoordig zelfs toegestaan op officiële wedstrijden.
Ik denk dat de manege-klanten ook niet allemaal in wedstrijd-tenue zullen zijn.
En dan nog, het verzorging-puntje is maar 1 onderdeel.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:31

Correcte rijkleding bedoelen ze meestal mee, dat je laarzen ( of tegenwoordig chaps ), rijbroek en een cap hebt. Kleur maakt hierbij niet uit, Ik denk, dat het hun erom gaat dat er niet in spijkerbroek met gympen gereden wordt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:09

melody2 schreef:
Correcte rijkleding bedoelen ze meestal mee, dat je laarzen ( of tegenwoordig chaps ), rijbroek en een cap hebt. Kleur maakt hierbij niet uit, Ik denk, dat het hun erom gaat dat er niet in spijkerbroek met gympen gereden wordt.

Hier ben ik het NIET mee eens.

Bij ons heb je ook onderlinge wedstrijden en die moeten gereden worden in "correcte rijkleding"en dit vind ik dus terecht. Waarom niet de mooite nemen een witte rijkbroek te regelen vaak op maneges worden ze 2de hands aangeboden en ook een jasje moet te lenen of regelen zijn. Bij ons mogen de landelijke ruiters ook meerijden dus onzin dat wij het wel aan moeten en de "manegeruiters"niet. Je merkt dat er bij ons onderling het nodige geregeld wordt aan kleding vooral als ze voor het eerst starten.

Wedstrijd is wedstrijd en daar zijn nu eenmaal regels aan verbonden.

Laarzen (aigles) zijn ook vaak 2de hands te regelen en misschien een idee omdaar vaker mee te rijden ook beter voor je houding Haha!. Zie marktplaats of bokt.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:40

Of je nu met van die rare rubbere dingen aan je been rijd, of met chaps, dat maakt niks uit voor je houding.

Met correcte rijkleding word op manege wedstrijden vaak bedoeld zoals Melody omschreef. Zou anders een beetje een duur grapje worden voor manegeruiters om 1 keer een wedstrijd te rijden....

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:39

zorg dat je er netjes uitziet da is genoeg Lachen

en prisca jouw redenatie vind ik enigzins belachelijk, sommige mensen rijden een keer in hun leven een onderling wedstrijdje gewoon vor de leuk en willen (of kunnen) daar niet veel geld aan uitgeven, beetje onzin om het dan wel allemaal aan te schaffen.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:52

Waarom vraag je het gewoon niet even na bij de desbetreffende manege?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:15

Ik zou gewoon in je beige rijbroek gaan (mag bij de knhs ook) met een strak truitje of blouse met bodywarmer en je chaps. Ik vind dat er netjes uitzien hoor. En ik denk dat het daarom gaat.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:08

susan schreef:
zorg dat je er netjes uitziet da is genoeg Lachen

en prisca jouw redenatie vind ik enigzins belachelijk, sommige mensen rijden een keer in hun leven een onderling wedstrijdje gewoon vor de leuk en willen (of kunnen) daar niet veel geld aan uitgeven, beetje onzin om het dan wel allemaal aan te schaffen.

Tja zo werkt het helaas wel als je meedoet moet je het goed doen. Ik heb zelf ook diverse maken mijn jasje uitgeleent.

Als ik zie hoe dat bij ons gaat daar lenen de mensen onder elkaar wat dingen uit en dat gaat altijd prima. Ik ben ook simpel begonnen en later betere spullen gekocht. Mijn oudere spullen zijn weer naar mensen gegaan die nog moest beginnen.

Beige of creme rijbroek wordt toegelaten maar ik vind een blauwe rijbroek met een wedstrijd echt niet kunnen. Blousje met bodywarmer kan iedereen wel regelen zonder dat het veel geld kost.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:58

Prisca schreef:
Beige of creme rijbroek wordt toegelaten maar ik vind een blauwe rijbroek met een wedstrijd echt niet kunnen. Blousje met bodywarmer kan iedereen wel regelen zonder dat het veel geld kost.

De TS schrijft dat ze een beige rijbroek heeft en niet een blauwe. Dus wat je hierboven schrijft snap ik niet helemaal.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 17:41

inderdaad Anour15 ik heb ene beige rijbroek..
En Prisca ik ga echt niet voor 1 onderling wedstrijdje (mijn dam is namelijk al redelijk op leeftijd) niet een complete outfit halen...
ik was gewoon nieuwgierig hoe jullie er over zouden denken..

ik heb mooie kieffer chaps die ik ff ga oppoetsen, met mijn rijbroek en mooie nette blouse of truitje, en dan vind ik het wel jetje Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:01

Prisca schreef:
[

Tja zo werkt het helaas wel als je meedoet moet je het goed doen. Ik heb zelf ook diverse maken mijn jasje uitgeleent.

Als ik zie hoe dat bij ons gaat daar lenen de mensen onder elkaar wat dingen uit en dat gaat altijd prima. Ik ben ook simpel begonnen en later betere spullen gekocht. Mijn oudere spullen zijn weer naar mensen gegaan die nog moest beginnen.

[/quote]

nu heb jij het vordeel dat je op een grote sa staan met veel wedstrijdrijdende mensen dus daar valt zoiets idd nog een keer te regelen mar als je niet bij een vereniging rijd en niet op een grote stal staat wordt het aardig wat lastiger.
en idd die blouse met bodywamer had ik ook in mijn hoofd maar dat is gen oficiële outfit!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:21

Ik heb vroeger ook eens zo meegereden, witte trui aan, donkere bodywarmer, donkere rijbroek. Heb er nooit commentaar op gehad en het zag er gewoon netjes uit.