Wedstrijden van Rijvereniging Bon Ami

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MadDonna

Wedstrijden van Rijvereniging Bon Ami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 16:39

Hoi,

De stal waar ik op sta gaat vanaf 1 mei 2005 beginnen met wedstrijden. Kijk even op

http://www.stalbonami.nl

welke wedstrijden er zijn en wanneer ze zijn,

Greetinx Pling

VValar

Re: Wedstrijden van Rijvereniging Bon Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:09

Moet je dan in de berm parkeren?

MadDonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:08

VValar schreef:
Moet je dan in de berm parkeren?

Nee op het terrein.

meisje333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:29

Ik las het al op marktplaats, hebben jullie ook een tweede binnebak om in de winter in los te rijden? En jullie rijden in de zomer op zand, maar heb je dan bij allebij je proeven dezelfde jury of hebben jullie 2 zandbanen?

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:53

meisje333 schreef:
Ik las het al op marktplaats, hebben jullie ook een tweede binnebak om in de winter in los te rijden? En jullie rijden in de zomer op zand, maar heb je dan bij allebij je proeven dezelfde jury of hebben jullie 2 zandbanen?

Nee, we hebben één zandbaan. Dus je hebt twee keer dezelfde jury. Deze keuze hebben wij ook bewust gemaakt omdat er in de regio niet veel mogelijkheden zijn om in de zomer op zand te starten.

Verder hebben we één binnenbak. Maar je mag dan binnen losrijden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:56

Ik dacht dat jullie parkeerterrein niet al te groot was...

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:02

VValar schreef:
Ik dacht dat jullie parkeerterrein niet al te groot was...

Alle trailers kunnen op het erf, achter het hek staan. Wij willen juist niet dat mensen hun paarden langs de N243 uitladen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:04

Hebben jullie dan jullie parkeer ruimte uitgebreid? De laatste keer dat ik er was kon ik me immers niet indenken dat er meer dan 3 á 4 trailers op jullie terrein zouden passen en voldoende laadruimte over zouden houden...

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:22

VValar schreef:
Hebben jullie dan jullie parkeer ruimte uitgebreid? De laatste keer dat ik er was kon ik me immers niet indenken dat er meer dan 3 á 4 trailers op jullie terrein zouden passen en voldoende laadruimte over zouden houden...

Ben je dan wel op de juiste stal geweest? We hebben juist veel ruimte op het terrein... Het wordt in ieder geval geen passen en meten om de trailers kwijt te kunnen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:34

Ja ik ben op de juiste stal geweest. Ze waren toen al op zoek naar een vereniging (en onze vereniging naar een nieuwe accomodatie) maar die samenwerking is niet doorgezet omdat er wat te doen was om en rond de parkeer gelegenheid. Er was namelijk echt te weinig ruimte voor voldoende trailers, laden en lossen en nog eens de bezoekers.

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:43

Hmmm, vreemd. We hebben namelijk 8 ha grond.

Maar om even te herstellen.... we waren niet op zoek naar een vereniging, maar wisten dat jullie op zoek waren. De plannen voor een rijvereniging waren er toen al, maar omdat ik lid van jullie ben en wist dat jullie op zoek waren...

Wij gaan ook maar in één ring starten, dus het is niet zo dat wij tientallen trailers in een keer kwijt moeten.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:44

VValar schreef:
Ja ik ben op de juiste stal geweest. Ze waren toen al op zoek naar een vereniging (en onze vereniging naar een nieuwe accomodatie) maar die samenwerking is niet doorgezet omdat er wat te doen was om en rond de parkeer gelegenheid. Er was namelijk echt te weinig ruimte voor voldoende trailers, laden en lossen en nog eens de bezoekers.

Ik ben er ook een keer geweest en ik ben het hiermee eens. Zo groot is dat parkeerterrein niet. Je kunt misschien wel parkeren, maar je komt er nooit meer tussenuit gemanoeuvreerd. Ik tenminste niet met m'n combi van 11 meter.

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:57

Ook dat vind ik ik een vreemd verhaal. Yasmin Kalkhuis is al meerdere keren bij ons geweest met de vrachtwagen, en zonder problemen ook weer weggekomen. Zoals ik al zei, er is 8 ha grond.

Er is een kleinere parkeerplaats aan de weg, maar die is alleen voor auto's.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:00

Het is niet zo'n vreemd verhaal hoor als je bedenkt dat Yasmin waarschijnlijk alle beschikbare ruimte voor haarzelf had met in-en uitparkeren. Of wel een heel goed kan manouvreren. 8 ha grond zegt niets over de werkelijke grootte van de parkeergelegenheid. Is er laatst dan het één en ander verandert daar aan? Want de laatste keer dat ik daar was was er toch echt geen ruimte voor 3 vrachtwagentjes naast elkaar. Ik kan me goed vinden in het verhaal van Pava.

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:12

Mochten er werkelijk 3 vrachtwagens tegelijk komen, dan vinden we daar echt wel een oplossing voor. Het klinkt nu net alsof wij een te kleine locatie hebben om wedstrijden te organiseren. Dit is gewoon niet het geval.

Voor de goede orde, het terrein in goedgekeurd door een afgevaardigde van het knhs en wij verwachten geen parkeerproblemen.
De bedoeling is om op kleinschalige wijze leuke en vooral gezellige wedstrijden te organiseren. Wees blij dat er weer een extra mogelijkheid is om te kunnen starten, want het inschrijven in de buurt wordt steeds moeilijker.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:21

Mensen zullen we terug naar het oorspronkelijke onderwerp? En dat is; de wedstrijden.

Natuurlijk mag er best een vraag gesteld worden of opmerking gemaakt worden, maar het begint nu een welles/nietus spelletje te worden.

Alvast bedankt!

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:32

ik zou er best eens willen starten , maar ik zit inderdaad met het parkeerprobleem . Ik kom elke dag langs Bon Ami (ik sta bij Maarse in middenbeemster)en ik vind het erg ielig!

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 13:06

Jongens, ik ben een beetje uitgepraat over het parkeren of de afmetingen van het terrein. Mijn standpunt is duidelijk denk ik.

Uiteraard beantwoord ik graag alle vragen die met de wedstrijden zelf te maken hebben.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:01

Ik respecteer je mening maar feit blijft dat voldoende parkeerruimte een must is om wedstrijden te organiseren. Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat nu gaan oplossen. Aan de meningen van anderen te horen blijkt dat ik toch niet uit mijn nek loop te kletsen.

Maar om op de wedstrijden terug te komen, ik ben inderdaad blij dat er weer een extra startmogelijkheid is in de omgeving. Het wordt inderdaad zo langzamerhand prop vol hier in de buurt. Volgens mij hadden jullie toch wel een aardige bodem in beide banen erin liggen (?) dus ik kom zeker een keer langs om te kijken. En misschien zelfs wel om te starten als ik een beetje uitgevolgeld heb hoe het met de parkeergelegenheid zit Knipoog Veel succes ermee! Ik neem aan dat jij in het bestuur zit?

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:18

Klopt, ik zit inderdaad in het bestuur... haha, vandaar dat ik ook zeker weet dat we voldoende trailers kwijt kunnen voor wat wij willen organiseren Knipoog . We hebben het erf gewoon wat anders ingedeeld om voldoende ruimte te krijgen. En in de zomers hebben wij ook nog wat land ter beschikking.

Wat de bodems betreft, die zijn inderdaad erg fijn, ongeacht het weer.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:24

Mmm, is wel lekker dichtbij voor mij. Kan ik mijn wagentje (zijlader) kwijt bij jullie? Het is erg prettig om met mijn puber tussen de hogere hekken te starten.

Noofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:03

Jeannette schreef:
Mmm, is wel lekker dichtbij voor mij. Kan ik mijn wagentje (zijlader) kwijt bij jullie? Het is erg prettig om met mijn puber tussen de hogere hekken te starten.

Ja hoor, ook dat gaat lukken.

Het is inderdaad wel lekker om dan tussen de hode hekken te starten, die van mij vindt die lage witte hekjes nog steeds niet je van het Bloos

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:18

Okee hier mijn vraagje als er in 1 bak gestart word moet je dan niet heel lang wachten voordat je je tweede proef mag rijden of worden er groepjes gemaakt en zo ja van hoeveel? Ik sta vlakbij dus dat zou wel handig zijn dan. Hoe groot is de bak? Groetjes...

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:42

Succes met de wedstrijden.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:01

Jongens wat een drukte Als ik de parkeerruimte zie bij bijv. Manege Waarland is dat ook niet ideaal.. Er is maar 1 baan.. Dus trailers gaan en komen.. Worden er nou 4 a 5 banen neergelegt dan zou er een probleem kunnen ontstaan.. Maar dan is er weer genoeg ruimte op het gras bij Bon Ami eventueel.. Veel starters komen misschien bij Bon Ami zelf vandaan of dicht in de buurt en komen niet eens met trailer of Veewagen..
Nou ja ik vind het ook een fijn idee dat er een zandbaan in de buurt bijkomt met hoge hekken omdat ik nog even moet zien of die van mij stuurbaar blijft in de grote ruimte Knipoog