Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
patos schreef:Ach, in de Z1 wil Patos ook nog wel eens een voetje laten staan hoor, dus echt druk hoef je je er niet over te maken. Als je richting de M hem negen van de tien keer vierkant kan laten halthouden is dat netjes.
joyce B schreef:tja, je hebt vierkant en vierkant...
een paard moet wel netjes vierkant staan in de zin van in het vierkantsmodel, dus niet op drie benen met 1 van de benen naar achteren hangen...
Minder belangrijk is of alle vier de benen precies naast elkaar staan, vooral een achterbeentje dat net voor of achter het andere beentje staat, maar verder wel netjes het gewicht op vier benen verdeeld, wordt je niet erg streng aan gerekend...
Valt me trouwens op hoe hoger de dressuur hoe korter de paarden rustig stil willen blijven staan![]()
Het halthouden is meer dan dat de benen precies naast elkaar staan hoor!
knightloekie schreef:en dat snap ik.. mijn paard stond voor netjes aan gesloten en met links achter ietjes naar achter toe.. dat noem ik geen 3 in de klasse B
sophie_kurk schreef:knightloekie schreef:en dat snap ik.. mijn paard stond voor netjes aan gesloten en met links achter ietjes naar achter toe.. dat noem ik geen 3 in de klasse B
dit kan ik me werkelijk niet voorstellen, was hij ook nog tegen de hand? verzette hij niet nog een pasje? was je paard niet afgeleid? Ik geloof namelijk niet dat dit voorkomt!
Citaat:Absoluut niet mee eens Patos! Ik kreeg afgelopen zondag 2x een 5 voor het niet vierkant halthouden in de klasse M2 paarden. Veel jury's letten er wel degelijk op, en terecht.