Wanneer vierkant halthouden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Wanneer vierkant halthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 12:46

Ik rij nu L1 met Pjelk en kan hem netjes met zijn voorvoeten naast elkaar laten halthouden. Maar echt vierkant gaat nog niet, er blijft steeds nog een voetje achter. Ik krijg er nu nog niet veel commentaar voor maar in welke klasse moet een paard het echt kunnen?

Walco_Aqua

Re: Wanneer vierkant halthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:07

Ik denk dat je het vanaf de M1 wel moet kunnen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:18

Ach, in de Z1 wil Patos ook nog wel eens een voetje laten staan hoor, dus echt druk hoef je je er niet over te maken. Als je richting de M hem negen van de tien keer vierkant kan laten halthouden is dat netjes.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:38

patos schreef:
Ach, in de Z1 wil Patos ook nog wel eens een voetje laten staan hoor, dus echt druk hoef je je er niet over te maken. Als je richting de M hem negen van de tien keer vierkant kan laten halthouden is dat netjes.

Absoluut niet mee eens Patos! Ik kreeg afgelopen zondag 2x een 5 voor het niet vierkant halthouden in de klasse M2 paarden. Veel jury's letten er wel degelijk op, en terecht. Pling

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:14

In het proevenboekje staat het dat het paard/pony de voorbenen naast elkaar moet hebben, maar achter niet, mits het gewicht gelijkmatig verdeeld is

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:03

het beste is natuurlijk om er nu al goed voor te oefenen !! Ik kreeg in het B een 3 voor halthouden; met als commentaar niet vierkant Boos!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:17

tja, je hebt vierkant en vierkant...

een paard moet wel netjes vierkant staan in de zin van in het vierkantsmodel, dus niet op drie benen met 1 van de benen naar achteren hangen...
Minder belangrijk is of alle vier de benen precies naast elkaar staan, vooral een achterbeentje dat net voor of achter het andere beentje staat, maar verder wel netjes het gewicht op vier benen verdeeld, wordt je niet erg streng aan gerekend...
Valt me trouwens op hoe hoger de dressuur hoe korter de paarden rustig stil willen blijven staan Knipoog
Het halthouden is meer dan dat de benen precies naast elkaar staan hoor!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:22

joyce B schreef:
tja, je hebt vierkant en vierkant...

een paard moet wel netjes vierkant staan in de zin van in het vierkantsmodel, dus niet op drie benen met 1 van de benen naar achteren hangen...
Minder belangrijk is of alle vier de benen precies naast elkaar staan, vooral een achterbeentje dat net voor of achter het andere beentje staat, maar verder wel netjes het gewicht op vier benen verdeeld, wordt je niet erg streng aan gerekend...
Valt me trouwens op hoe hoger de dressuur hoe korter de paarden rustig stil willen blijven staan Knipoog
Het halthouden is meer dan dat de benen precies naast elkaar staan hoor!

en dat snap ik.. mijn paard stond voor netjes aan gesloten en met links achter ietjes naar achter toe.. dat noem ik geen 3 in de klasse B

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:23

knightloekie schreef:
en dat snap ik.. mijn paard stond voor netjes aan gesloten en met links achter ietjes naar achter toe.. dat noem ik geen 3 in de klasse B

dit kan ik me werkelijk niet voorstellen, was hij ook nog tegen de hand? verzette hij niet nog een pasje? was je paard niet afgeleid? Ik geloof namelijk niet dat dit voorkomt!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:37

Het is belangrijk dat het gewicht netjes verdeeld staat over 4 benen en dat hij netjes nageeflijk blijft en de overgang erheen...

Vanaf de M wil een jury graag dat een paard vierkant staat en dat de achterhand er duidelijk onderstaat!!

Heel veel succes zondag!!! Mirk en mijn eerste wedstrijd ook weer Tong uitsteken

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:25

sophie_kurk schreef:
knightloekie schreef:

dit kan ik me werkelijk niet voorstellen, was hij ook nog tegen de hand? verzette hij niet nog een pasje? was je paard niet afgeleid? Ik geloof namelijk niet dat dit voorkomt!

nee nee nee er was niks vreemds te zien.. Och ja ik ben nu extra hard aan het oefen voor het halthouden.. Is toch zonde dat je daar door net een wp zou missen.. (had nl 152 punten)

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:49

Citaat:
Absoluut niet mee eens Patos! Ik kreeg afgelopen zondag 2x een 5 voor het niet vierkant halthouden in de klasse M2 paarden. Veel jury's letten er wel degelijk op, en terecht. Pling

Het is ook echt niet goed als een paard in de M/Z niet goed vierkant staat, maar ik bedoel ermee te zeggen: zou erg is het niet als je L-paard niet vierkant staat, zelf een heleboel mensen in de Z hebben het nog niet onder controle Haha!
Maar in de L/M1 zijn de juryleden nog niet zo super streng wanneer er 1 voetje net iets buiten de massa staat.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 16:12

[

Het is ook echt niet goed als een paard in de M/Z niet goed vierkant staat, maar ik bedoel ermee te zeggen: zou erg is het niet als je L-paard niet vierkant staat, zelf een heleboel mensen in de Z hebben het nog niet onder controle Haha!
Maar in de L/M1 zijn de juryleden nog niet zo super streng wanneer er 1 voetje net iets buiten de massa staat.[/quote]

Pff gelukkig maar, dan kunnen we nog even vooruit Haha! !