Met een pony tussen paarden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhythem84

Met een pony tussen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 07:43

Ik vroeg me eigen af wat jullie daar nou van vinden
en wie er met een pony tussen de paarden rijd.

Mijn 2 jarige Rubiquil blijft namelijk een beetje klein,maar toch wil ik heel graag wedstrijden met haar gaan rijden wanneer het zover is.

Ze is nu 1.44,maar ik ga er wel van uit dat ze nog iets groeit.
Nu zeggen sommige mensen dat ik dat niet moet doen omdat je niet tegen die paarden op kan.
Wat ik dus echt klinkklare onzin vindt.
Want als je je paard nou gewoon netjes aan het lopen hebt zou dat toch eigenlijk niks uit mogen maken?

Ik heb met haar moeder ook Z1 tussen de paarden gereden.
En kwam altijd goed mee.
Haar moeder is overgens 1.49 en ik ben maar 1.60 dus het toont ook al heel anders als dat ik 1.70 zou zijn.

Wie van jullie heeft daar nog meer ervaring mee?
En wat vinden jullie ervan om met een D of E pony tussen de paarden te rijden?

Moet er nog wel even bij zetten dat ze wel hele ruime gangen heeft.

Gjilke

Re: Met een pony tussen paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 08:48

Gewoon doen. Ik rij nu met mn nrps pony van 1.55 Z1 bij de paarden. Ben zelf ook nog vrij lang (1.78), maar dat mag de pret niet drukken.
Ik merk wel dat het niveau bij de paarden veel hoger ligt, maar dat is alleen maar een uitdaging.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:05

het niveau ligt idd hoger, maar als jij gewend bent om bij de paarden te rijden( en dus dat niveau hebt) dan moet het zeker lukken! Ik ken iemand die is vrij stevig en die rijdt met n Tinker(!!) M2 bij de paarden.... t is wel n mooi plaatje samen...
Maar al helemaal met n mooi paardgebouwde pony(dat is het denk ik of niet) moet het zeker lukken! met n pony-pony is het veel moeilijker volgens mij!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:07

Gebruik de zoekfunctie eens, er zijn al heel veel topics over geweest Knipoog

Imo moet het ook niet uitmaken. Als je pony netjes loopt moet het vast wel lukken!

Er zijn heel wat mensen op Bokt die starten met een pony tussen de paarden. Ik ook. Heb een Welsh van 1.37m en ga het gewoon proberen! Het is een leuke uitdaging!

Succes ermee!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 09:13

Hier een foto van hoe ze er er uit ziet

Afbeelding

Afbeelding

Op de tweede foto is ze iets mager maar dat is al meer bijgetrokken.

Ikzelf vind ook dat het moet kunnen.
Maar praat dat sommige mensen dat is aan hun verstand.
Die snappen gewoon niet dat je met een pony wel bij de paarden kan rijden.
Als ze zoiets zeggen dan doe ik het juist wel
alleen maar om het tegendeel te bewijzen Clown

Zijn er nog meer mensen die met een pony tussen de paarden rijden?

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:20

Laat die mensen lekker kletsen. Niks van aantrekken hoor. Er zullen altijd mensen bij zijn met commentaar. Al rijd je Z met je pony tussen de paarden!

En al heb je het tegendeel bewezen dan nog zitten ze te zeuren!

Start voor jezelf, voor je plezier en heb er lol in! Dat is het allerbelangrijkste.

Leuke pony Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:12

Ik heb Z2 tussen de paarden met m'n vorige pony gereden en kreeg nooit commentaar!
Wel wordt je wel eens raar aan gekeken, maar daar moet je lak aan hebben!
Veel plezier met je paardje!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:34

Doen!!!! ok er zullen misschien juryleden zijn die het minder waarderen, maar ik denk dat die in de minderheid zijn. Afgelopen weekend nog, hadden we in Rucphen ook een dame die met een E-pony meedeed, maar die reed daar wel mooi even in de Z1 bijna iedereen eruit, ze was 1 keer eerste en 1 keer derde van de 24 deelnemers! Zo kan het dus ook.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:24

Ik rij ook met een pony tussen de paarden in de Z1. Gewoon doen Lachen

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:36

Doen hoor.
Mijn dochter rijdt 2 E-pony's tussen de paarden.
Met de een, een grote zware Welshcob (een ECHTE pony), die eigenlijk helemaal dressuurtypisch gebouwd is, is ze binnen het jaar van B+0 naar M1+16 gereden, met maar 3 keer geen prijs en maar 2 keer geen winstpunt. Altijd tussen de paarden.
Ze waren derde op Indoor Zeeland in de M1, in een grote rubriek tussen al die Jazzen, Flemmings en noem maar op.
De ander, een Arabje, ook al geen Dressuurbloed, is eerst bij de pony's gestart en heeft daar ook veel gewonnen.
Zijn "Paardendebuut", toen nog in de L2, leverde ook al meteen een eerste plaats met 178 punten op en dat bij een Intermediaire Jurylid.
Als het met dat soort types kan, dan moet het met je Rubiquil toch zeker lukken?
Succes er mee tzt.

Moik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:35

Ik spring met een pony van 1.39 tussen de paarden! *LOL* Het gaat hardstikke goed en we hebben al een aantal prijzen geworden. Heel misschien zijn we competitiekampioen maar daar moeten we nog een wedstrijdje voor rijden en dan ff afwachten! Ik ben gewoon hardstikke trots op haar! Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:40

als je gewoon bij de paarden begint is er niets aan de hand, dan groei je mee in het gevraagde niveau. Als je overstapt dan is het soms even een terugslag en heb je soms wat tijd nodig om bij te trainen.

Ik ben met een jonge D-pony (85%arabier/NRPS) gewoon in de B-paarden begonnen. Ik heb nog niet ervaren dat er anders naar ons gekeken wordt. Wel valt me op dat ik in de L al minder pony's zie lopen dan in de B. Zullen vast steeds meer afvallen of ruiters toch overstappen op een paard Haha!
Ik vind het wel prettig dat ik met deze pony mee kan rijden.
Ik ben niet zo groot en heb best wel regelmatig mijn handen vol aan haar... Een paard is nóg moeilijker te hanteren als die het in zijn bol heeft!

Heb nog nooit commentaar van een jury gehad, maar wordt er af en toe aan de kant wel eens een opmerking gemaakt (meestal hoort alleen mijn voorleester dat Knipoog ) Ik trek me er niets van aan, het is een goede pony dus we staan zeker niet voor gek.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:20

in Duitsland zijn de pony's superrrrr populair tussen de paarden; daar zijn het de pony's die alles winnen en OOK in de hogere dressuur.
ik heb mijn kleine e-pony (ik weet dat e-pony's in duitsland wel paarden zijn maar toch), heb ik naar duitsland verkocht en die doet het daar super!!
en zij is echt pony gefokt (een new forest van kantjes ronaldo)
succes!!!!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:27

Ik heb inderdaad met mijn andere merrie eerst tot mijn 18de bij de pony's gereden en daarna bij de paarden.
Heb toen ook wel een kleine terugslag gehad maar daar werd ik alleen maar fanatieker van.
Heb nog een paar winstpunten gereden,maar toen kreeg ze hele lichte artrose en heb ik haar laten dekken.
Ik wou haar niet volstoppen met pijnstillers om koste wat kost wedstrijden te blijven rijden.

Had ze geen artrose gehad had ik waarschijnlijk nu nog wedstrijden met haar gereden.
Met mijn andere merrie ga ik van de zomer L1 starten en ben nu helemaal gewend om op een paard te zitten dus dat zal zeker wel even wennen zijn om weer op een pony te rijden.
Maar ik ga er helemaal voor.
Heb er nu al zin in Clown

Idje:
Hoe heet jouw dochter misschien ken ik haar wel.
Rijd ze al lang wedstrijden?
Kom namelijk ook van die kant.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 01:21

Ik heb mijn E-pony nu twee keer mee gehad. Kreeg de tweede keer wel wat commentaar, maar dat was vlug over toen ze 'die pony' zagen springen Knipoog

heb die merrie als jaarling gekocht en ze is nu eenmaal niet groter geworden Clown

Met die van jou moet het ook makkelijk kunnen Ja Gewoon lak aan hebben, als je voor ze staat in de uitslag zijn ze snel uitgepraat Knipoog

Wat zit er trouwens aan moederszijde achter Verward Ik vind het een leuk beestje om te zien Ja

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 07:28

Moederszijde is vuilnisbakkie.
Heb haar gekocht als 4 jarige van een manege omdat er niks mee te beginnen was.
Was gelijk verliefd toen ik 'r zag.

Hier dan ook even een fototje van haar moeder.
Afbeelding

Ik zou ook echt niet weten wat voor ras het is.
Weet alleen dat het een roan is.
Aangezien haar dochter een echte roan is en het moet toch van een van de ouders afkomen.
En dat komt zeker niet van Rubiquil Clown

Dachten wel dat er iets van arabisch bloed in zat,want ze was vroeger een enorm heet paardje,maar zo ziet ze er niet uit.

En dan nog,op papieren kan je niet rijden Haha!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:37

Ik zeg ook gewoon doen. Ik heb met een E-pony Z1 gereden en met een D-pony Z2 en ik ben er eigenlijk nooit op afgerekend. Zat in Almelo zelfs met allebij in de finale tussen al die mooie grote paarden. Wel merkte ik dat bij selecties en regiokampioenschappen het al iets zwaarder werd met een pony. Ik heb het idee dat ze toch liever grote paarden uitzenden naar de hippiade. Maar...als je goed rijdt kunnen ze echt niet om je heen hoor. En eerlijk gezegd, als ze naar de coupons kijken en ze zien Rubi staan dan weten ze toch ook wel dat je paardje te klein is gbleven. Succes!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:46

Ik ga het ook proberen volgend jaar.
Mijn verzorgpony is 1.46 hoog, maar ik ga het gewoon proberen en hoe het gaat zien we dan wel.
Ik heb er dus geen problemen mee.
Gewoon doen hoor!

Rhythem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 17:51

Ik ga het ook zeker doen!

Maar ik was ook benieuwd wie er nog meer met een pony tussen de paarden reed.

En hoe groot die pony's dan ongeveer zijn.
Want als je een pony van 1.55 heb ja dan is het eigenlijk gewoon een klein paardje.

Maar het is maar goed dat ik zelf ook niet zo groot ben.
Hoop alleen dat ze zeker nog 7 of 8 centimeter groeit.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:46

ik rijd ook met mijn pony van 137 (fjord) tussen de paarden, nu L1 met 5 WP. het enige aan commentaar wat ik ooit heb gehad was van een verdwaalde springruiter, die net iets te hard zei dat ze wel over ons heen kon springen Knipoog sure.

En voor de rest alleen positief commentaar, maar dat ligt ook voor een deel aan je zelf. Als jij van te voren al denkt: Oh ik ben met een pony, kijk mij voor jan l*l zitten, of wat zouden die andere wel niet denken. Dan kan je het beter niet doen.

Ik klets gewoon met iedereen, en iedereen dus met mij, veel gezelliger !!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:34

Ik rijd ook met een pony tussen de paarden Haha! Met een shetlander om precies te zijn. Hij meet wel 107 hele cm Clown

Het gaat hardstikke goed. We hebben 6 wedstrijden in de B nodig gehad om 10 wp te halen. Ik ben nu 5x L1 gestart en we hebben 8 wp.

De laatste wedstrijd die we gereden hebben was op 13 maart. We waren 2x eerste met 175 en176 en kampioen (zie onderschrift) Bloos

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:40

Na mijn Z2 pony ben ik weer gestart met een pony.
Die is nog kleiner dan de Z2 pony, ze meet 1.45.
Ik rijd M2 met haar en heb 4 wp op het moment.

Afbeelding

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:50

hallootjes...
ik word in september ook 18 en moet dus volgend jaar ook verder bij de paarden:( k rij nu 2 pony's en ga ze dan ook bij de paarden starten...k heb zoiets k ga t gewoon proberen en als je nu elke x ondergewaardeerd word ok dan ga ik er zeker wel over denken om er tog maar mee te stoppen, ik rijd nu overigens wel al n paard int M1 en een jonge waar k binnenkort mee ga starten, maar ik vind pony's gewoon veel leuker en heb me tog voor genomen omt gewoon te proberen. k zie t ammel wel:D en denk zelf zo van als je n beetje n leuke pony heb moet je het echt wel redden tussen de paarden!
ik vind het wel leuk dat er n topic over is, want had er zelf ook al vaker over gedacht

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:45

Rhythem84 schreef:

Idje:
Hoe heet jouw dochter misschien ken ik haar wel.
Rijd ze al lang wedstrijden?
Kom namelijk ook van die kant.

Milou Anthonisse,

Ze rijdt nu een jaar of zes wedstrijden.
Eerst met haar C-ponytje, nu dus met haar beide E's.

En wie ben jij dan? Misschien kennen we jou dan ook wel.

(Als het me een keer lukt om een berichtje in 1 keer zonder fouten te posten, dan geef ik een feest. Kan ik gerust beloven, lukt me toch niet Koe )
Laatst bijgewerkt door idje op 17-04-05 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:49

@ Ukkiepuk.
Jij bent natuurlijk de pony tussen de paardenstarter bij uitstek Cool
Het grote voorbeeld voor iedereen die twijfelt.
Op naar de L2.
Geweldig Haha! Haha! Haha!