Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
crossmonster schreef:helaas kunnen zulke ruitertjes het niet winnen van de opgedofte rijke kids met hun voorgetrainde pony's
in welke cathegorie rijd ze mee?
( a/b pony's , c-pony's etc etc ? )
crossmonster schreef:helaas kunnen zulke ruitertjes het niet winnen van de opgedofte rijke kids met hun voorgetrainde pony's
in welke cathegorie rijd ze mee?
( a/b pony's , c-pony's etc etc ? )
Zofy schreef:Ik ben de B en de L1 allebei zonder echt super netjes aan de teugel te rijden gekomen! In de L2 dan ook weinig punten en altijd als commentaar dat de pony neit nageeflijk loopt. Maar in de B en L1 nooit commentaar op gehad.
joeykyra schreef:hey.
wij hebben een dochter van 9 en ze heeft een jonge (groene )pony van 4.passen heel goed bijelkaar(c-pony).ik moet zeggen dat ze ook erg braaf is in omgang!ze is nu nog erg dribbelig,en hoop idd binnenkort dat ze de passen goed afmaakt.af en toe loopt ze heel mooi rond maar dat hangt ook af of mijn dochter haar handen mooi stil houd..als alles goed gaat en ze er klaar voor zijn gaan ze in januarie beginnen met wedstrijdjes.voor die tijd mag ze de sfeer proeven op onderlinge.tja er zijn veel kids die een z pony krijgen,en hoog scoren....maar ook kids die het toch maar even zelf doen met een jonge pony, zonder papieren ed.knap hoor!!en de jury maakt of breekt ze.
wij zien het wel.zolang ze maar een mooie echte glimlach op haar snoetje heeft en de pony er plezier in heeft!!!.zo heb je mijn verhaal ook ff kunnen lezen...veel suc6!!!!en bovenal veel plezier!!
Royaltjuh schreef:Waar ze vooral naar kijken is de stelling en buiging van de pony vind ik, ook al in de B. Dat ie dan niet helemaal nageeflijk is maakt niet zoveel uit. Zolang de pony maar ontspannen, met contact met de mond wordt gereden. En dus bij de voltes e.d. de goede stelling aanneemt. Geregeld ben ik tegewoordig te vinden bij de ponywedstrijden ( B/L1 A/B pony's) en op hun coupons lees ik vaak dingen als "Denk om juiste stelling en buiging".
joeykyra schreef:hey.
wij hebben een dochter van 9 en ze heeft een jonge (groene )pony van 4.passen heel goed bijelkaar(c-pony).ik moet zeggen dat ze ook erg braaf is in omgang!ze is nu nog erg dribbelig,en hoop idd binnenkort dat ze de passen goed afmaakt.af en toe loopt ze heel mooi rond maar dat hangt ook af of mijn dochter haar handen mooi stil houd..als alles goed gaat en ze er klaar voor zijn gaan ze in januarie beginnen met wedstrijdjes.voor die tijd mag ze de sfeer proeven op onderlinge.
tja er zijn veel kids die een z pony krijgen,en hoog scoren....maar ook kids die het toch maar even zelf doen met een jonge pony, zonder papieren ed.knap hoor!!en de jury maakt of breekt ze.
wij zien het wel.zolang ze maar een mooie echte glimlach op haar snoetje heeft en de pony er plezier in heeft!!!.zo heb je mijn verhaal ook ff kunnen lezen...veel suc6!!!!en bovenal veel plezier!!
joeykyra schreef:gamble...sorry,dat je het zo persoonlijk opvat,maar het is gewoon zo dat je dat soort dingen wel meemaakt.en natuurlijk mag ik niet alles over 1 kam scheren(en dat bedoel ik ook niet)ook wij krijgen commemntaar hoe wij onze dochter op zon jonge pony kunnen zetten.....dus het is nooit goed.ik vind wel dat er plezier moet zijn!!!dat vind ik het belangrijkste.groetjes
missmiekie schreef:joeykyra schreef:hey.
wij hebben een dochter van 9 en ze heeft een jonge (groene )pony van 4.passen heel goed bijelkaar(c-pony).ik moet zeggen dat ze ook erg braaf is in omgang!ze is nu nog erg dribbelig,en hoop idd binnenkort dat ze de passen goed afmaakt.af en toe loopt ze heel mooi rond maar dat hangt ook af of mijn dochter haar handen mooi stil houd..als alles goed gaat en ze er klaar voor zijn gaan ze in januarie beginnen met wedstrijdjes.voor die tijd mag ze de sfeer proeven op onderlinge.
tja er zijn veel kids die een z pony krijgen,en hoog scoren....maar ook kids die het toch maar even zelf doen met een jonge pony, zonder papieren ed.knap hoor!!en de jury maakt of breekt ze.
om dat soort uitspraken kan ik toch ZO boos worden heDat je een Z pony onder je kont hebt wil niet zeggen dat je die pony kan rijden!!!! Tuurlijk die pony hoort t allemaal te kunnen, maar wel onder een andere ruiter!!! Vaak is het probleem met Z pony's dat ze de B niet eens met een ander doorkomen, omdat ze dan niks te doen hebben en ze dan veels te heet worden!!!! Ik heb ook een pony gehad toen ik 13 was en die was Z1, en iedereen gilde toen ik na een half jaar Z2 was: Ja, maar jij hebt een pony onder je kont die het allemaal kan. Toen heb ik op een dag 1 van die mensen die dat gilde op mn pony gezet, nou mooi dat ze m niet aan de teugel kregen neem aan dat ze normaal de bak doorkwamen!! zelfs mn instructeur had moeite met die pony dus het is echt niet zo dat als je een Z pony hebt alles dan vanzelf gaat hoor !!!!!!!!!!!!!!!! je moet een Z pony wel kunnen rijden, dus al zet je dr een beginner op, dan is het voor dat meisje/jongen niet makkelijker dan wanneer je ze op een B pony zet, ze moeten het wel kunnen rijden!!!