zondag concours, weer onvoorbereid!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

zondag concours, weer onvoorbereid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 10:07

Maar ik ga wel, lekker ervaring op doen.
Het zit zo, mijn paard heeft tot nu toe (in totaal 14 proeven in zn leven gelopen) misschien maar 4 proeven gelopen dat hij gewoon normaal in training was, geen gekke dingen enz.
Altijd was er wel iets! (blessure van mij waardoor ik eigenlijk niet mocht rijden, ijzer eraf, sneeuw enz)

En nu moet ik zondag weg, en gewoon weer! Hij is aan het verharen (voor zover nodig, was geschoren) en ineens komt daar een supergevoelig huidje, met als gevolg: schuurplekjes onder singel en zadel (die overigens net is opgevuld en goed ligt op hem). Dinsdag voor het laatst gereden, alles is nu dicht, en ik denk erover vandaag even erop te gaan. Hij is wel gewoon aan de longe geweest, maar ook niet bijgezet, ivm wondje op singel.

Opzich is het natuurlijk niet zo erg, ik rijd hem normaal wel en hij moet voorlopig toch vooral mee om ervaring op te doen en alles wat vanzelfsprekender te gaan vinden op wedstrijd, maar toch... Ik kan niet wachten weer eens de ring in te rijden met het gevoel van: ik ga nu even gewoon echt goed rijden ipv ik stuur hem er wel zo netjes mogelijk doorheen (wat tot nu toe eigenlijk altijd punten heeft opgeleverd, dus wie ben ik om te klagen)

komt dit mensen bekend voor, die gevoelige typjes die altijd wel iets hebben? (goed bedoeld hoor, mn paard is verder gewoon een schat Knipoog)

Ilsemarie

Re: zondag concours, weer onvoorbereid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:58

Waarom ga je dan? Je zegt zelf dat je liever de ring in gaat met een goed gevoel. Is het dan niet verstandiger om niet te gaan? Tja, je moet je startgeld betalen, maar de gezondheid van je paard gaat voor neem ik aan. Als ik jou was zou ik niet starten en eerst wachten tot de wondjes weer helemaal goed zijn, anders ligt het na de wedstrijd weer allemaal open en dan ben je nog geen steek verder...

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 18:08

Mijn paard heeft het ook: begon met kleine kale plekjes bij de singel. Nu heeft ie achter bij het sjabrak schuurplekken en schuurplekken bij de singel van 10 cm. Huilen En nog een paar meer plekken.

Hij gaat erg hard door het haar heen, waarschijnlijk komt het daar van. Ik smeer iedere keer met uierzalf en rij met een bontje. Had hem al een paar dagen laten staan, maar dinsdag was het toch weer geïrriteerd, bontje helpt ook echt helemaal niks. Nu laat ik hem deze hele week maar staan, anders blijf je ermee klooien, krijgt het geen tijd om te genezen.

Als ik jou was, ging ik gewoon op wedstrijd. Die paar uurtjes... Dan longeer je hem daarna toch gewoon een weekje zonder iets om?

Even ter aanvulling: het is dus niet zo dat het open ligt, alleen wordt het wat schraal als hij is gereden. Voordat ik het gehele paardenbevrijdingsfront op mijn dak krijg. Haha!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:16

Nee heb ik nog nooit last van gehad..
Ik had wel 1 x dat ik een les had voor de dag van de wedstrijd.
Op de wedstrijd dag had ik haar uit gehaald.. en ze had aan
alle 4 benen spierpijn.. arme ponie.. en arme ik.. ik had er toen zo
erg veel zin in

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:52

de schuurplekjes waren inmiddels wel al helemaal dicht. Alleen had ie minder training, dus net minder goed in de ring te rijden. Zolang ik hem niet overvraag voor hem geen negatieve ervaring dus. Hooguit gaat ie dan minder gesloten enz, maar dat vind ik geen probleem zolang hij gewoon voor de ervaring loopt. En zolang ik hem super beloon na de proef weet dat paard niet of hij nou 150 of 160 punten gelopen heeft. En startgeld betalen moet toch wel..

maar nu dus niet meer... paard staat met behoorlijk gat in zn hoofd en 'hoofdpijn'. Hij heeft zn hoofd gestoten en ziet er dus niet al te best uit. Arme beestje. Hij was echt heel zielig.
Geen wedstrijd dus maar dat is nu ook niet het belanrijkst, hoop echt dat hij weer een beetje snel opknapt, want hij heeft pijn, en snapt er echt helemaal niks van. Verdrietig

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:22

agossie, sterkte voor hem!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:00

hij zegt dank je Lachen

zag er vandaag wel redelijk uit. Tenminste... er zit wel een behoorlijk ei boven zn oog en de wond is dik enzo, maar er was vanacht wat pus en bloed uitgelopen en was nu verder droog. En hij deed wel weer helemaal vrolijk, al was hij niet bepaald wakker nog. Heb een uur aan lange teugel gestapt en hij heeft alleen maar suf rondjes gelopen. Nou is hij echt wel heel braaf normaal, maar zo braaf dan ook weer niet Knipoog