Het zit zo, mijn paard heeft tot nu toe (in totaal 14 proeven in zn leven gelopen) misschien maar 4 proeven gelopen dat hij gewoon normaal in training was, geen gekke dingen enz.
Altijd was er wel iets! (blessure van mij waardoor ik eigenlijk niet mocht rijden, ijzer eraf, sneeuw enz)
En nu moet ik zondag weg, en gewoon weer! Hij is aan het verharen (voor zover nodig, was geschoren) en ineens komt daar een supergevoelig huidje, met als gevolg: schuurplekjes onder singel en zadel (die overigens net is opgevuld en goed ligt op hem). Dinsdag voor het laatst gereden, alles is nu dicht, en ik denk erover vandaag even erop te gaan. Hij is wel gewoon aan de longe geweest, maar ook niet bijgezet, ivm wondje op singel.
Opzich is het natuurlijk niet zo erg, ik rijd hem normaal wel en hij moet voorlopig toch vooral mee om ervaring op te doen en alles wat vanzelfsprekender te gaan vinden op wedstrijd, maar toch... Ik kan niet wachten weer eens de ring in te rijden met het gevoel van: ik ga nu even gewoon echt goed rijden ipv ik stuur hem er wel zo netjes mogelijk doorheen (wat tot nu toe eigenlijk altijd punten heeft opgeleverd, dus wie ben ik om te klagen)
komt dit mensen bekend voor, die gevoelige typjes die altijd wel iets hebben? (goed bedoeld hoor, mn paard is verder gewoon een schat