Wij heeft voor mij de goude tip?! [zenuwen]

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Wij heeft voor mij de goude tip?! [zenuwen]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:35

Al sinds ik onderlinge wedstrijdjes rijd [dat is ongeveer 6 jaar geleden] ben ik gewoon zoo verschrikkelijk zenuwachtig. Ik heb over 9 dagen voor het eerst officiele dressuurwedstrijd met mn nieuwe paard maar ik verga nu al zo wat van de zenuwen! Het rijden in de les gaat zo goed en dan is het op wedstrijd zo'n tegenvaller als mn proef de mist helemaal in gaat!

Valeriaan heb ik al geprobeerd [dag van te voren beginnen met 3 over de dag en de ochtend van de wedstrijd ook nog eentje]. Maar dat helpt gewoon niet ik blijf zenuwachtig!

Is er geen middeltje wat helemaal rustgevend is of zo? Verdrietig

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: Wij heeft voor mij de goude tip?! [zenuwen]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:36

valdispert rust, gebruik ik ook af en toe Knipoog
je eerste wedstrijd, in woerden moet ik tegen jou en 1 troost, ik ben geen sterke concurrent, want middendraf etc gaat nog helemaal niet goed, maar ik wens je succes en spreek je daar nog wel ff de moed toe!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:12

Rescue van Bach werkt kalmerend ik zou als ik jou was dat eens proberen!

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:33

Hier zijn volgens mij best wel wat topics over geweest, mss vind je daar wat?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:42

Proberen door je buik adem te blijven halen en aan andere dingen te denken, te vroeg op het wedstrijd terrein aankomen, zodat je alles even kan verkennen en je weet dat je niet hoeft te stressen Lachen

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:51

Bach druppeltjes hebben echt wonderen verricht bij mij.Maar het effectiefste is toch echt de Jägermeister, vorige maand kreeg ik er eentje toegediend door mn trainer, die vond mij zo gestresst al tijdens de heenreis in de vrachtwagen zat ik al te roepen dat het mis ging.Wauw daar wordt je echt relaxed van hoor Haha!
De top is er gewoon af en ik kan tenminste lekker rijden.
Opletten dat je er dan ook daadwerkelijk maar 1tje neemt, anders is het zo lastig om de middenlijn op te rijden Clown

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:23

Lisjuh87 schreef:
Rescue van Bach werkt kalmerend ik zou als ik jou was dat eens proberen!

Juist juist juist!

Bij de reform-zaak, Margon! Knipoog
Ik ben blij dat ik nooit zenuwachtig ben Nagelbijten / Gniffelen

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:48

kadans16 schreef:
Opletten dat je er dan ook daadwerkelijk maar 1tje neemt, anders is het zo lastig om de middenlijn op te rijden Clown

HIK! Clown

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:02

Veel wedstrijden rijden! Dan wordt je vanzelf minder zenuwachtig... hoewel ik nu ook zenuwachtig ben want ik heb morgen na 1,5 jaar weer mijn eerste wedstrijd. maar als ik een keer ind e ring ben is dat helemaal over! Gewoon je best doen, meer kan je niet doen Lachen

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:55

Heb je wel eens nagedacht waarom je zenuwachtig bent? Wil je te graag presteren of ben je bang om "af" te gaan? Van middeltjes enzo weet ik niks, ik heb er helemaal geen last van. Alleen soms met springen maar als ik er dan op zit is het ook wel weer over.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:59

Gewoon veel kilometers maken. Voor mij eerste wedstrijd was ik zo zenuwachtig dat ik de nacht ervoor amper meer heb geslapen, tegenwoordig ben ik eigenlijk nooit meer zenuwachtig en maak ik me overal een stuk minder druk om. Leg de lat voor jezelf niet te hoog en begin gewoon maar met de wedstrijden, mijn ervaring is dat het steeds beter zal gaan met je zenuwen en je punten.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 23:42

patos schreef:
Gewoon veel kilometers maken. Voor mij eerste wedstrijd was ik zo zenuwachtig dat ik de nacht ervoor amper meer heb geslapen, tegenwoordig ben ik eigenlijk nooit meer zenuwachtig en maak ik me overal een stuk minder druk om. Leg de lat voor jezelf niet te hoog en begin gewoon maar met de wedstrijden, mijn ervaring is dat het steeds beter zal gaan met je zenuwen en je punten.

Precies, voor mijn eerste wedstrijd was ik zo zenuwachtig dat ik haast in staat was om bij wijze van spreken mijn eigen paard kreupel te wensen zodat ik niet hoefde te starten.....de daaropvolgende wedstrijd was ik iets minder zenuwachtig etc etc. Idd de lat niet te hoog willen leggen en kleine doelen stellen....
Iemand meenemen waarbij je je vertrouwd voelt zodat je niet 'alleen' bent heeft bij mij ook geholpen, voelde me dan net even wat zekerder en minder zenuwachtig.
En vooral blijven ademhalen....dat wil ik nog wel eens vergeten van de zenuwen waardoor de spanning alleen nog maar oploopt. Bloos

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:30

Er is geen reden om zenuwachtig te zijn Lachen
Want als het niet goed gaat, ga je daar niet dood van, en je paard ook niet, en je wordt ook niet ongeneselijk ziek Haha!