Pikeur Trophy

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Belli

Pikeur Trophy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:31

Hay iedereen

wie onder jullie belgen en nederlanders gaan e meedoen aan de pikeur trophy?

Citaat:
Pikeur Trophy stimuleert de overgang naar zware toer.

De Pikeur Trophy is in 2003 door Brokx Sport B.V. in het leven geroepen om jonge combinaties voor te bereiden op de overstap naar de zware toer. De competitie richt zich op deelnemers aan de zogenaamde ‘lichte tour’(Prix St. Georges). Deelname is uitsluitend voor ruiters tot en met 29 jaar. Deze competitie biedt de kans om de krachten onderling met elkaar te meten, zonder concurrentie van de gevestigde orde. In Nederland bestaat deze groep uit bijna 80 amazones en ruiters, in België telt deze groep ruim 30 combinaties. Om de dressuursport nog transparanter te maken, is de Pikeur Trophy dit jaar verder geïnternationaliseerd.

Er worden zeven kwalificatiewedstrijden verreden in Nederland (4) en in België (3). Voor het eerst dit jaar bestaat het jurykorps op iedere selectiewedstrijd uit Nederlandse én Belgische juryleden. Dit was in 2004 alleen bij de halve finale en de finale.
De beste drie deelnemers per kwalificatiewedstrijd plaatsen zich voor de halve finale. Deze wordt gehouden in België, in Wiekevorst op zaterdag 27 augustus. De halve finale bestaat uit de internationale proef Intermediair 1. De beste vijf combinaties van de halve finale gaan door naar de finale, een kür op muziek. De finale wordt verreden tijdens het Open Benelux Kampioenschap dat van 2 tot en met 4 september plaatsvindt in het Westbroekpark te Den Haag.

Vorig jaar vond de finale van de Pikeur Trophy ook plaats tijdens Open Benelux Kampioenschap. Imke Schellekens-Bartels wist deze finale op haar naam te schrijven met de goedgekeurde dekhengst OOSeven (v. Rubinstein x Doruto). De tweede plaats was voor de Belgische amazone Hannelore Volders met Jakko. De derde plaats was voor Kirsten Beckers met Broere Obelisk.

De firma Brokx Sport b.v. is als importeur van Pikeur rijkleding al enkele jaren partner van de KNHS, als leverancier van de rijkleding van de nationale equipes. Brokx Sport is tevens importeur van enkele andere grote merken, zoals Eskadron, Königs, Roekl, Leovet, Myler en Mattes. Naast aantrekkelijk prijzengeld stelt Brokx Sport b.v. voor deze wedstrijdserie ook een groot aantal prijzen in de vorm van Eskadron paardendekens en Pikeur vrijetijdskleding beschikbaar.

Citaat:
Wedstrijden

Kwalificatie Eindhoven 05-05-05

Kwalificatie Zelhem 14-05-05

Kwalificatie Schilde(BE) 05-06-05

Kwalificatie Rotterdam 18-06-05

Kwalificatie Dendermonde(BE) 26-06-05

Kwalificatie Breda 10-07-05

Kwalificatie Duffel(BE) 31-07-05

Halve Finale Wiekevorst(BE) 27-08-05

Finale Den Haag 03-09-05

Laten jullie even weten welke dag.. maybe we'll meet!

xxxx

Barbara_m

Re: Pikeur Trophy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:59

Het zit er dit jaar denk ik nie in... Ben vandaag met mn paard naar dokter van Toor in Wassenaar geweest... Volgend jaar weer een jaar!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:05

Deed je verleden jaar wel mee dan?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:12

Nee, toen had ik de punten nog niet. Het lijkt me gewoon onwijs kick om aan zo'n competitie mee te doen.
Na de YR van je toch in een gat, waar moet je je dan nog mee meten? Dit is echt een goede oplossing.

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 12:57

Barbara_m schreef:
Nee, toen had ik de punten nog niet. Het lijkt me gewoon onwijs kick om aan zo'n competitie mee te doen.
Na de YR van je toch in een gat, waar moet je je dan nog mee meten? Dit is echt een goede oplossing.

dat is zeker waar! Ik ga waarschijnlijk meedoen op mn verjaardag Clown 31 juli
is er een selectiewedstrijd. Ik wil er wel 100% zeker van zijn dat we er klaar voor zijn, anders gewoon niet.

x

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:24

Belli schreef:
Barbara_m schreef:

dat is zeker waar! Ik ga waarschijnlijk meedoen op mn verjaardag Clown 31 juli
is er een selectiewedstrijd. Ik wil er wel 100% zeker van zijn dat we er klaar voor zijn, anders gewoon niet.

x

Suc6

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:52

Jammergenoeg niet..Lijkt me super om mee te doen. Misschien dat ik mijn vriendin, Moniek van Dijk, nog wel even aan kom moedigen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 17:20

Suzanne F. schreef:
Jammergenoeg niet..Lijkt me super om mee te doen. Misschien dat ik mijn vriendin, Moniek van Dijk, nog wel even aan kom moedigen.

Ze woont bijna bij mij in de achtertuin, leuke meid hor.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:51

Doet Jacobien dit jaar niet meer mee? Weet eigenlijk niet of ze nog onder de leeftijdsgrens valt Bloos! Bloos ,...