wat te doen voor mijn eerste wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

wat te doen voor mijn eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:29

ik heb sinds kort een paard wat ik dadelijk uit mag brengen op wedstrijden.. we beginnen binnenkort met lessen.. maar op den duur zal ik toch wedstrijden gaan rijden...
maar nu het probleem.. hoe kom ik te weten waar alle wedstrijden in de buurt georganiseerd worden? waar moet ik me allemaal inschrijven om deel te mogen nemen? en wat is het gemiddelde inschrijfgeld voor een wedstrijd..
even voor de duidelijkheid.. ik wil dressuurwedstrijden met een paard gaan starten.. ik hoop op jullie reactie en tips...
trouwens het paard heeft met een eerdere ruiter dit jaar een wedstrijd gestart..

groetjes keshia

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: wat te doen voor mijn eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 22:36

je kunt alle wedstrijden vinden bij www.knhs.nl en dan onder wedstrijden/wedstrijdkalender voor jouw regio.

Je kunt ze ook vinden op www.startlijsten.nl en dan kun je ook meteen de vraagprogramma's bekijken.

Inschrijfgeld zal zo'n 7,50-8 euro per proef bedragen en je moet natuurlijk wel een wedstrijdoutfit hebben en een proevenboekje Haha!
Verder moet je alle oefeningen uit de B op de letter kunnen rijden en je moet proberen netjes te rijden en de oefeningen netjes uit te voeren.

SUcces.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 22:44

hoe schrijf ik me in bij de KNHS??? en hoeveel bedraagt het inschrijfgeld?? wat betekend de PA en PO bij de afkortingen bij de wedstrijdkalender?
Bloos sorry dat ik zoveel vragen stel hoor.. maar het is mij allemaal nogal onduidelijk en nieuw Tong uitsteken
groetjes keshia

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 02:21

keshia schreef:
hoe schrijf ik me in bij de KNHS??? en hoeveel bedraagt het inschrijfgeld?? wat betekend de PA en PO bij de afkortingen bij de wedstrijdkalender?
Bloos sorry dat ik zoveel vragen stel hoor.. maar het is mij allemaal nogal onduidelijk en nieuw Tong uitsteken
groetjes keshia

Hoi Keshia,

je moet een club of vereniging zoeken bij jou in de buurt.
Dat kan een vereniging zijn die ook begeleiding en lessen geeft, of een zgn papieren vereniging, die verschaft je alleen de startcoupon en je startkaart.
Voor de zgn papieren vereniging was ik Euro 30.00 inschrijfgeld per jaar kwijt, en voor de coupons Euro 17.50 (meen ik me te herinneren)
Verder nog wat administratiekosten.

PA staat voor wedstrijden voor paarden
PO staat voor wedstrijden voor pony's

Groetjes en heel veel wedstrijdplezier !!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 19:44

hmm dat kan dus bijvoorbeeld gewoon bij de ponyclub in de buurt?? bij jeanne d'arc?? dat ken jij misschien wel miamora.. dat is in het plaatsje zeeland.. het is voor mij allemaal nogal onduidelijk.. en verder rijden er alleen maar kinderen bij mij op stal wedstrijden.. dus moet het allemaal eventjes zelf uitzoeken.,.. maar met behulp van de bokkers kom ik er wel uit... ik heb in ieder geval morgen mijn eerste les Haha! haha..
weer een stapje dichter bij de wedstrijd:P hahaha
maaruh in ieder geval bedankt voor je reactie

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:50

Als je paard groter is dan 156,9 cm, moet je bij de paarden starten, ook als je ouder bent dan 18.

Als dat zo is, moet je ook bij een rijvereniging rijden, dan kan je niet meer bij de ponyclub.

Verder moet je lid worden van de KNHS, een startkaart aanvragen, je paard moet gechipt en jaarlijks geënt zijn. Daarna kan je startcoupons bestellen.

Je kiest een wedstrijd uit in de buurt, belt naar het telefoonnummer wat er bij staat, en vraagt of je mee kan doen.
Je vraagt het adres, stuurt je startcoupons op. Paar dagen van te voren wordt de startlijst bekend gemaakt.

Succes ermee!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:56

kijk dat zijn de tips....
haha dat paard is zeker groter dan dat hij is 1.76 Haha!
maaruh volgens mij is dat ook een rijvereniging en niet alleen een ponyclub.. maar ik zal het eens allemaal nagaan.. waar ik me allemaal voor aan moet melden en zo.. maar in ieder geval bedankt voor je tip Ach gut

groetjes keshia!!!
iemand nog andere tips??
waar ik rekening mee moet houden op mijn eerste wedstrijd???