L2 doen of niet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

L2 doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 22:04

Ik rij met Verona (manegepony) nu L1
Maar wil eigenlijk wel verder maar natuurlijk met mijn lieverd Haha!
Maar zou ik de L2 wel doen?
ze loopt over het algemeen goed
(ofja, ligt aan haar humeur, heeft ze zin om zich uit te sloven loopt ze super en anders cros cros door de bak Clown maargoed)
Ze loopt gewoon netjes stap, middenstap, draf, middendraf, galop en middengalop is haar favoriet Vork
Wijken kan ze ook wel en schouderbinnewaards lukt ook wel (moet nog een beetje aan werken)
Maar het achteruit lopen dat wil nog niet echt lukken bij haar.
En dan praat ik nog maar niet over aan de teugel lopen (zo erg is het niet want ze houd haar hoofdje aardig recht .. in het kort het is geen sterrenkijker! eerder grondkijker)

Maar nu de vraag .. zou ik het doen?
Ik heb tot december de tijd om te oefenen dus Clown
(zal binnekort foto's van'onze rijkunsten laten zien Tong uitsteken)

Laat maar horen wat jullier ervan vinden Knipoog

Nadir

Re: L2 doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:09

Dat moet je helemaal zelf weten.
Hoe zouden wij daar over moeten oordelen? Verward

Als jij denkt dat je er klaar voor bent kun je toch gewoon een L2 proefje gaan rijden? Wat houdt je eigenlijk tegen?

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:10

Idd, als jij denk dat je er klaar voor ben en het paard, zou ik het gewoon doen Ja

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:32

ik neem aan dat je dan geen officieele wedstrijden rijd?? dan bepalen je behaalde winstpunten of je een klasse hoger mag. En tja is je paard niet nageeflijk en kan ook niet achterwaarts??? het nageeftijke hoort al in de L1 dus is je paard of jij nog niet klaar voor L2

S0phiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:53

Haj!!

Ik zou even oefenen met je pony aan de teugel te leren rijden. En nog wat andere dingen proberen te verbeteren. Als je bijvoorbeeld samen met je instructeur hieraan werkt en hij en jij vinden dat jij en je pony er klaar voor zijn lekker in de L2 starten!

X s0phiie

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:59

Gewoon proberen, waarom niet? kan je iig zeggen dat je L2 bent Haha!
De jury zal dan wel op de protocollen schrijven wat ie ervan vindt, voor hetzelfde geld vindt de jury wel dat hij mooi nageeflijk loopt ofzo of misschien valt het hartstikke mee! Je hoeft toch niet meteen de eerste keer de sterren uit de hemel te rijden?! Ik zou het gewoon proberen als ik jou was!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:18

Als je je pony nog niet aan de teugel kan rijden zal ik het nog niet doen, want dat moet al in de l1, en in de l2 gaan ze al meer kijken hoe de pony aan de teugel loopt, wat meer zijn achterhand eronder enzo, dus ik zal nog wat meer oefenen, en dan komt het vast helemaal goed met jou en je pony!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 14:20

zolang je pony niet het grootste gedeelte van de tijd nagevelijk is, zou ik het niet doen! Hoe lagen je punten in de l1, of heb je dat nog niet gereden?

Je kan het altijd proberen natuurlijk maar ik weet uit ervaring dat het leuker is goede punten te halen in een lagere klasse dan elke keer onderaan te eindigen en slechte punten te halen.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:55

Je kan het altijd proberen natuurlijk en je zegt zelf dat je nu weer tot december de tijd hebt, dus het lijkt me dat je in een goed half jaar de L2 wel onder de knie kan krijgen.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:57

Bij officiele wedstrijden wordt in de L2 word al meer oprichting gevraagd als in de voorgaande klassen(in de L1 zou hij in principe ook gewoon rond moet lopen), dat betekend dat je geen wpen zal rijden als je pony niet nagevelijk is. Ga daar op oefenen en dan komt het goed lijkt mij. Als je zelf het gevoel hebt fdat je overkunt zou ik lekker L2 gaan starten Knipoog

veel succes ermee!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:04

Als het onderling is maakt het minder uit hoe het paard loopt (manegepaard) dan in officiële wedstrijden.
Ik neem aan dat dit onderling is, en dan kun je het prima proberen. Dat achterwaarts wordt wel weer gecompenseert door dingen die je juist heel netjes en goed doet.

Bij officiële wedstrijden moet de basis, het nagevelijk lopen, toch wel in orde zijn als je door wilt gaan... In de L1 wordt je nog wel eens wat vergeven is mijn ervaring, maar denk dat L2 al weer strenger zal worden gerekend wat betreft aan de hulpen staan en meer bij elkaar gereden en opgerichter/ronder aan de teugel lopen...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:38

joyce B schreef:
Als het onderling is maakt het minder uit hoe het paard loopt (manegepaard) dan in officiële wedstrijden.
Ik neem aan dat dit onderling is, en dan kun je het prima proberen. Dat achterwaarts wordt wel weer gecompenseert door dingen die je juist heel netjes en goed doet.

Bij officiële wedstrijden moet de basis, het nagevelijk lopen, toch wel in orde zijn als je door wilt gaan... In de L1 wordt je nog wel eens wat vergeven is mijn ervaring, maar denk dat L2 al weer strenger zal worden gerekend wat betreft aan de hulpen staan en meer bij elkaar gereden en opgerichter/ronder aan de teugel lopen...

Bedankt allemaal voor de berichten!
Het is idd een onderlinge wedstrijd.

In de L1 waren we 2e met iets van 171 punten ..

En dat achterwaarts kan ik haar nog wel bijbrengen maar nageeflijk rijden niet... omdat ik dan de enige zou zijn en als er maar 1 iemand 1 uurtje per week dat doet berijk je er niks mee .. maargoed Haha!

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 19:41

Wat heb je te verliezen? Als de oefeningetjes redelijk gaan, waarom zou je dan niet overgaan, is toch weer een nieuwe uitdaging en misschien haal je de eerste paar keer wel lage punten.. Dan kan je lekker aan de slag met dat commentaar!

Bij ons rijden best veel meisjes met manege paarden en pony's KNHS en die gaan meestal bij 10 punten gelijk over, want wat als ie ineens verkocht wordt ofzo, dan is het toch leuk om nog zo hoog mogelijk te komen Knipoog
Er is ook 1 meisje en die rijdt met een manegepaard van over de 30 nu M1 die zat ook te twijfelen, maar aangezien de leeftijd enz. is ze over gegaan en ze had nog gelijk winst ook de eerste keer!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:58

miesie schreef:
Wat heb je te verliezen? Als de oefeningetjes redelijk gaan, waarom zou je dan niet overgaan, is toch weer een nieuwe uitdaging en misschien haal je de eerste paar keer wel lage punten.. Dan kan je lekker aan de slag met dat commentaar!

Bij ons rijden best veel meisjes met manege paarden en pony's KNHS en die gaan meestal bij 10 punten gelijk over, want wat als ie ineens verkocht wordt ofzo, dan is het toch leuk om nog zo hoog mogelijk te komen Knipoog
Er is ook 1 meisje en die rijdt met een manegepaard van over de 30 nu M1 die zat ook te twijfelen, maar aangezien de leeftijd enz. is ze over gegaan en ze had nog gelijk winst ook de eerste keer!

Verona is ook over de 30 vandaar OOK dat ik twijfel.
Mede door haar leeftijd, waardoor ik haar dat nageeflijke niet meer krijg aangeleerd. Omdat ze al haar hele leven in een manege heeft gestaan en dus nooit nageeflijk heeft hoeven lopen, vrees ik dat dit er ook niet meer in te krijgen is.
Ik zal even een foto laten zien van hoe ze haar hoofdje met rijden houd ..

Zo dit is een goede foto waarop je kunt zien dat het nog niet zo erg is hoe ze haar hoofdje houd.

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 19:59

BTW: deze foto is van een jaar terug, mijn rijstijl is al iets vernbterd Tong uitsteken

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:34

Ze loopt toch helemaal niet zo verkeerd? Als ze nou echt helemaal met dr toeter in de lucht zou lopen zou het erger zijn, maar gewoon proberen of je haar nog iets lager kan krijgen, het is het proberen waard.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 21:17

Manon schreef:
Ze loopt toch helemaal niet zo verkeerd? Als ze nou echt helemaal met dr toeter in de lucht zou lopen zou het erger zijn, maar gewoon proberen of je haar nog iets lager kan krijgen, het is het proberen waard.

Dankje, ja, zo beroerd loopt ze ook niet.
Bedankt, ik zal het proberen, maar denk niet dat het zal lukken. Lachen

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:23

Manon schreef:

Het is me dus wel gelukt Haha!
Ben zo trots op haar!
Ik heb tussendoor dus nog een L1 wedstrijd gereden Haha!
En ze liep redelijk nageeflijk! alleen met galop kan ze het gewoon niet...
Maar om een beeld te geven ..
Zo heeft ze dus de meeste tijd van de proef gelopen:

Afbeelding

Ben echt hartstikke trots!
Ik heb een aantal eigen pony's verslagen! en de andere manegepony's ook! Haha!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 20:15

nou echt toppie Haha! OK dan!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 15:37

Marrepar schreef:
nou echt toppie Haha! OK dan!

Danbkje Haha!
Ziet er goed uit of niet? Haha!
Ben echt hartstikke trots!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:07

op zich best netjes, en t is een manegepaard waar je 1 keer per week op rijdt, dan vind ik dat je t er super mee doet en zou ik gewoon overgaan. mss kun je een keer vlak voor de wedstrijd een extra lesje nemen, om het achterwaarts goed te oefenen.

su

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 16:09

Dankje voor de tip Nimmy Haha!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:19

Zie je wel dat je het kan Haha! , gewoon lekker dooroefenen, dan lukt het vanzelf een keertje.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 18:57

Manon schreef:
Zie je wel dat je het kan Haha! , gewoon lekker dooroefenen, dan lukt het vanzelf een keertje.

Haha! dankje