Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
heidehofs schreef:volgensmij mag je hem bij de losrijbaan gewoon bij je houden hoor! en bij het rijden om de ring heen ook. totdat je de laatste wending maakt naar A en dan bij a afwend en groeten enz.. zo doen een boel bij ons wel!
KarinvdM schreef:Waarom leren de mensen niet om eerst alles goed te lezen...
CGJ12 schreef:Ja dat dacht ik ook ........ (sterker nog: ik wist het wel zeker)
Maar wat te doen als een aantal kersverse PSG-jury's dit verbiedt bij alle ruiters in de klassen M/Z????
Ik bedoel maar.......... ik kom de ring in en de ringmeester beveelt me de zweep achter te laten op bevel van de jury's.........
En zo'n 30 combinaties die vóór me reden deden dat ook braaf........... dan doe je het -morrend- ook maar.
Negatieve bijwerking is wel dat een aantal van de ruiters zélf Z-jury is, nu ook maar aanneemt dat het verboden is.............
Zeker nadat ze (we !) verhaal gingen halen bij een meerijdende Z2-amazone (die zelf GP-reed en nu ook kersvers PSG-jury is) en die het verbod van de zweep beaamde..........
Toen dacht ik nog: zal wel een nieuwe regel zijn per 1 april en de dames lopen wat te hard van stapel. Maar nu blijkt dat dus niet zo te zijn.........
CGJ12 schreef:Waarschijnlijk is het wel goed gelezen......... maar toegepast op de verkeerde doelgroep.........
(en ik al die foute info maar weer verder rondbazuinen........ ik dacht dat mijn "bronnen" redelijk betrouwbaar waren..... niet dus.)
Suzanne F. schreef:Eeeeh..
(Nou ja ik laat hem altijd vallen als ik de ring in rijd..)
CGJ12 schreef:Negatieve bijwerking is wel dat een aantal van de ruiters zélf Z-jury is, nu ook maar aanneemt dat het verboden is.............
Zeker nadat ze (we !) verhaal gingen halen bij een meerijdende Z2-amazone (die zelf GP-reed en nu ook kersvers PSG-jury is) en die het verbod van de zweep beaamde..........
Fitzroy schreef:Ik weet niet waar jij dat dressuurreglement vandaan hebt, maar bij mij staat in artikel 130 toch echt wat anders en wordt er niet over een zweep gerept.