Voor welke klasse inschrijven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gulpje

Voor welke klasse inschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:31

Ik ga nu behoorlijk hard met mijn paard in de B. Vorig jaar juli, augustus en september 3 wedstrijden gereden met 3 winstpunten, en na een blessurestop van een half jaar in twee wedstrijden 4 punten gescoord, in totaal ben ik nu dus B+7.
Ik wil me nu alvast zoveel mogelijk gaan inschrijven voor de wedstrijden in juni. Deze maand start ik nog in Weesp, en eind van de maand sta ik eerste reserve bij Ned. den Berg, en tweede reserve bij Spakenburg. 8 Mei en 22 mei sta ik ook al zeker op de lijsten. Moet ik me nu voor juni aanmelden voor de L1 of de B? Het gaat nu hartstikke leuk, maar voor hetzelfde geld storten we even in, en dan kom ik punten te kort voor de L1, en daar sta ik dan. Aan de andere kant, als het zo goed blijft gaan heb ik mijn punten er zo uit en moet ik tot juli in de B blijven rijden. Wat zouden jullie doen/hebben jullie gedaan in zo'n geval?

Dancer_Valou

Re: Voor welke klasse inschrijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:35

mmmm inderdaad lastig ja....

Ik zou me gewoon opgeven voor de B denk ik en mocht je toch je puntjes halen, dan gewoon omzetten in L1?

succes in ieder geval! Lachen

groetjes Simone

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:38

Op zich is dat natuurlijk het makkelijkste, maar ik zit met die wachtlijsten, vandaar dat ik me al zo vroeg wil inschrijven voor juni.
Ik ben bang dat er geen plaats meer is als ik op het laatste moment van klasse wil wisselen. Zou het mogelijk zijn om je voor twee klasses op de lijst te zetten?

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:39

geen idee (dat schiet op he Knipoog )

Je kunt natuurlijk wel even een secretariaat bellen en vragen hoe dat precies zit, dan weet je zeker hoe of wat....

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:02

Zo'n soort probleem heb ik nu ook. Ben januari begonnen met starten en heb nu 4 wedstrijden gereden met 6 winst. Aankomende zondag heb ik weer wedstrijd en als alles loopt zoals verwacht ook wel weer 2 winst erbij. Dan heb ik de 17e ook nog wedstrijd en als ik dan wéér 2 winst haal dan zit ik dus al aan m'n minimale aantal punten... Máár, ik wil graag met de selectiewedstrijden meedoen en om nou gelijk voor het eerst L1 én selectie te doen vind ik niet zo'n geslaagd idee... Maar stel dat ik de selecties in de B haal en ik mag naar de regio, dan moet ik nog tot augustus B starten... En dat was nou ook weer niet helemaal mijn plan Knipoog

Nu heb ik verder niet echt een probleem met wachtlijsten want bij mij op stal is elke maand (t/m mei, daarna alleen spring) wedstrijd en dan sta ik vast op de lijst, en een buurmanege heeft ook elke maand wedstrijd (de gehele zomer door) en daar kan ik ook altijd terecht. Mijn probleem ligt dus echt alleen maar bij het 'blijven hangen' in de B tot augustus... Nou ja, ik kijk m'n aankomende wedstrijd nog maar even aan voordat ik een beslissing neem.

In jouw geval zou ik me gewoon inschrijven voor de B, mocht je tegen die tijd je punten hebben dan zou ik opbellen om te vragen of je eventueel omgezet kan worden naar de L1, kan dat niet, dan start je toch gewoon nog een keertje in de B? Of je zoekt een andere wedstrijd?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 14:52

Ik heb me in Nderhorst voor 11 juli maar in de L1 laten inschrijven, en voor 29 mei reserve L1 én B. Ik kan dus daar alle kanten op Lachen
De rest zie ik dan wel gewoon.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:13

ik ben ook B+7 en had me al inlaten schrijven voor de klasse L1 Haha! Kon ik een paar wedstrijden niet rijden en ben nu nog steeds B+7 Bloos
Ik denk dat je, je het beste in kan schrijven voor de klasse B, volgens mij als je eenmaal ingeschreven staat en je promoveert zetten ze je ook een klasse hoger

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:23

Ikheb nu 9 wp en haal de laatste tijd steeds geen wp Boos! Eerst ging het snel, maar deze laatste wil maar niet lukken, dus je weet nooit hoe het gaat lopen.
Ik hoop dat ik 11 juli tegen jouw mag rijden in de L1

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:33

Anouar15 schreef:
Ikheb nu 9 wp en haal de laatste tijd steeds geen wp Boos! Eerst ging het snel, maar deze laatste wil maar niet lukken, dus je weet nooit hoe het gaat lopen.
Ik hoop dat ik 11 juli tegen jouw mag rijden in de L1

Nee precies, het gaat nu geweldig, maar je weet maar nooit...
Ik heb tot 11 juli nu ongeveer 8 wedstrijden staan, de reserves meegerekend, dus ik ga er wel een beetje vanuit dat het moet lukken Haha!
Het wordt druk in de L1 op stal Stolk zeg! Marloes, Stef, Jac, ik en jij gaan dus flink aan de bak van de zomer Haha!!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:35

Ik weet niet of ik nog veel dressuur ga rijden, ik hou eigelijk niet zo van dressuur Bloos Als ik nog durf te springen na 17 april wil ik dat wat meer gaan doen.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 16:42

Anouar15 schreef:
Ik weet niet of ik nog veel dressuur ga rijden, ik hou eigelijk niet zo van dressuur Bloos Als ik nog durf te springen na 17 april wil ik dat wat meer gaan doen.

Tuurlijk durf je wel! We hebben trouwens iemand die elke zaterdagochtend oa springles komt geven, Mark. Misschien iets voor jou?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:43

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:31

Ik zou gewoon L1 inschrijven. Bij ons in Brabant heb je nooit wachtlijsten. Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem maar ik heb gewoon 1 klasse hoger ingeschreven en als ik dat dan niet wil bel ik gewoon dat ik die klasse niet wilt starten maar 1 lager.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:37

Ik zou als ik jou was B opgeven, want als je promoveert moet een vereniging je laten starten in een hogere klasse. Tenminste, dat wordt hier altijd gezegt.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:58

Anders leg je de situatie uit aan de telefoon? Ik kon bij m'n eigen vereniging tot een week van tevoren wisselen. Dat was wel indoor, dus dan is er natuurlijk maar 1 ring.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 11:50

tja, het is een risico. Ik had voor die van mij ook een keer 3 wedstrijden gepland staan voor 1 winstpunt. Daarna klasse hoger ingeschreven. Werd mijn paard kreupel en kon ik net die drie wedstrijden niet rijden, maar die daarna wel. Toen moest ik opbellen of ze me een klasse lager wilden zetten Bloos . Anders zeg te toch gewoon dat je al L1 gestart bent ondertussen of al aan de 20 punten zit? Meestal kunnen ze je wel gewoon overzetten.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:57

Als je in de B al op de startlijst staat en je wilt promoveren, plaatsen ze je eigenlijk altijd wel in de L1 erbij. Ik zou gewoon eerst de B aanhouden als ik jou was. Veel succes!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:29

Je kan je gewoon in de B inlaten schrijven en dan die gewoon rijden maar als je echt snel heel hoog wilt komen dan gewoon L1 inschrijven

Gr. Roos

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 15:14

Je kunt je gewoon B opgeven en als je wel de punten heb even bellen en zeggen dat je al L1 gestart bent, dan moeten ze je in de L1 plaatsen.. Lachen