Waarom handschoentjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Waarom handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 23:05

Oké misschien een hele domme vraag, maar niemand weet tot nu toe het antwoord Clown Dus let's give it a try here Knipoog
Ik wil binnenkort ook starten, maar als er iets is waar ik niet van hou, is het met handschoentjes rijden.. In hemelsnaam, waarom moet dat Tong uitsteken ?

[edit: 3400 Party!! ]

lachmar

Re: Waarom handschoentjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:27

Kijkt netjes.

word dus flink oefenen thuis.
Als je altijd met handschoentjes rijdt ben je erzo aan gewend.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:47

Mik_beer schreef:
Oké misschien een hele domme vraag, maar niemand weet tot nu toe het antwoord Clown Dus let's give it a try here Knipoog
Ik wil binnenkort ook starten, maar als er iets is waar ik niet van hou, is het met handschoentjes rijden.. In hemelsnaam, waarom moet dat Tong uitsteken ?

Rijdt niet fijn he? Maar ja, hetzelfde geldt natuurlijk voor die maffe plastron, dat warme zwarte jasje('s winters te koud!) het hoedje in de Z, een witte rijbroek die bijna niet schoon te houden is; allemaal verplichte onderdelen die gebaseerd zijn op ????. Volgens mij wordt het eens tijd voor een hele grote bezem, die schoon schip maakt met al dat oubollige gedoe en ons een handige outfit bezorgt, waarbij we ons kunnen concentreren op het rijden en we niet met allerlei andere ongemakken bezig hoeven te zijn!!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:58

Ik heb er niet zo'n problemen mee hoor met het wedstrijd tenue.
Vind het ook mooi staan en denk dat ze het ook niet moeten gaan veranderen.
Dan word het zo'n bonte boel en dan is het niet mooi meer. Haha!
Dat vind ik dan.

Plasteron speld ik altijd vast, zodat ie achter m'n jas blijft zitten.
Cap of hoedje ben ik wel aan gewend rijd in de les ook altijd met cap.
Handschoentjes ben ik ook aan gewent, kan niet zonder.
Broek laat ik me moeder altijd wassen, dus daar heb ik niet zoveel last van.
Poets voor een wedstrijd alleen nooit het zitvlak van me zadel.
Jasje valt in de winter wel mee met koud doe in het begin gewoon een jas overheen en als je hard genoeg werkt dan krijg je het vanzelf warm Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 00:56

handigere wedstrijd kledij vind ik ook niet erg!
die jasjes zijn in de zomer te warm en in de winter te koud Rolleyes dat wit is inderdaad niet proper te houden, die kraagjes zijn onmogelijk Clown die plastrons lijken mij ook onmogelijk als ze onder je jas uit waaien. En daarbij zit dat jasje me altijd in de weg om te rijden Hamer vervloek mijn kledij altijd op wedstrijd Clown dus gewoon een handigere verplichte tenue. dus dat we wel allemaal tzelfde hebben maar gewoon in een andere handigere vorm/kleur

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 07:02

Mik_beer schreef:

Dat moet (en dan voral de kleur wit) omdat het a netjes staat (geld ook voor de plastron) en b omdat de jury dan van grote afstand kan zien of jij je handen netjes rechtop houd.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:14

Wit hoeft niet hoor! kijk de regelementen maar na. Staat alleen handschoenen verplicht

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 09:48

Ja maar om dan groene handschoentjes te nemen vind ik ook weer zoiets Rolleyes Inderdaad wordt tijd voor grote bezem er doorheen, en een handiger tenue bedenken. Pony's gaan toch ook vaak in truien Rolleyes

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:46

Handschoenen hebben ook een functie. En als je een goede stille aaneluning hebt zijn handschoenen juist extra fijn. Want zonder hanschoenen ga je toch sneller even met je vinger aanwijzingen geven, terwijl je dat met je been op moet lossen. Ook kun je even meer weerstand bieden als het paard dat nodig maakt.
Ik vind dat er niets, maar dan ook niets aan de huidige tenue's aangepast moet worden. Hoogstens dan om redenen van veiligheid.
In andere sporten (bijvoorbeeld het stijldansen) moeten mensen ook presteren in zulke kleding (rokkostuum, binnen, soms wel bij 35 graden) en die mensen zien hun tenue wél als een eer!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:40

Venetia schreef:
Handschoenen hebben ook een functie. En als je een goede stille aaneluning hebt zijn handschoenen juist extra fijn. Want zonder hanschoenen ga je toch sneller even met je vinger aanwijzingen geven, terwijl je dat met je been op moet lossen. Ook kun je even meer weerstand bieden als het paard dat nodig maakt.
Ik vind dat er niets, maar dan ook niets aan de huidige tenue's aangepast moet worden. Hoogstens dan om redenen van veiligheid.
In andere sporten (bijvoorbeeld het stijldansen) moeten mensen ook presteren in zulke kleding (rokkostuum, binnen, soms wel bij 35 graden) en die mensen zien hun tenue wél als een eer!

maar die mensen hebben niet ook nog eens een paard onder hun kont zitten wat bestuurt moet worden enz Clown

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:47

Venetia schreef:

Amen _/-o_

ene pharagirlke als je je paard gewoon goed aan de hulpen hebt, dan zit zo'n tenue echt niet in de weg Haha!
(niet aanvallend bedoelt ofzo hoor)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:53

lachmar schreef:

Amen _/-o_

ene pharagirlke als je je paard gewoon goed aan de hulpen hebt, dan zit zo'n tenue echt niet in de weg Haha!
(niet aanvallend bedoelt ofzo hoor)

ja maar daar zit t probleem dus Scheve mond Ex en ik zijn nog maar net aan het rijden op wedstrijden en hij is af en toe echt super sloom, en om hem dan scherp op de hulpen te krijgen is echt rot met die tenue. Lachen En ik denk dat ik lang niet de enige ben die als beginnende wedstrijdruiter dat probleem heeft met zijn paard/pony Lachen En dan zit ie dus wel in de weg Haha!

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:54

Huilen Dan is het wel balen jah.
Misschien dan maar thuis iedere dag in tenue gaan rijden zodat je eraan went??? Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:05

lachmar schreef:
|( Dan is het wel balen jah.
Misschien dan maar thuis iedere dag in tenue gaan rijden zodat je eraan went??? Haha!

me moeder zal blij zijn Clown Nagelbijten / Gniffelen ben nl niet iemand die der kleren proper houd Schijnheilig Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:11

gewoon losrijden in je blouse,
dat rijd al wat lekkerder Knipoog
en die plastron, gewoon goed vastmmaken he Tong uitsteken

mar van mij mag het ook allemaal wat makkelijker zitte.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:13

Ik vind het tenue ook niet irritant hoor, vind het juist supersjiek! Ik denk ook niet dat dit snel veranderd wordt.