meerdere mensen starten op 1 paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

luna1986

meerdere mensen starten op 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 20:25

Heej hallo, ik had een vraagje ik train een paardje voor iemand maar nou rijden we samen wedstrijden. Maar tot nu toe moeten we contstant keizen wie welke wedstrijd gaat rijden. Maar nou hoorde ik ook dat je met ze tweeen op 1 paard kan starten op dezelfde wedstrijd. Er moet alleen een bepaalde tijd tussen de wedstrijden zitten! Weet iemand hier wat meer over want ik ben hier wel heel nieuwsgierig naar.
groetjes luna

Sizz

Re: meerdere mensen starten op 1 paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:28

Dit mag wel. Maar volgens mij mag je dan niet vaker dan een bepaald aantal keer starten omdat het anders wel erg zwaar wordt voor het paard.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:39

http://www.knhs.nl/objects/00000155.pdf

Algemeen Wedstrijdreglement KNHS schreef:

HOOFDSTUK 14 - AANTAL STARTS

Artikel 20 – Aantal starts

1. Op een wedstrijddag mag een deelnemer in de disciplines dressuur, springen, samengestelde
wedstrijdsport en eventing per klasse of rubriek maximaal drie paarden starten. Voor de overige
disciplines wordt verwezen naar de desbetreffende disciplinereglementen. Een combinatie, die
op een wedstrijddag promoveert, kan tijdens diezelfde wedstrijddag niet tevens een klasse
hoger starten.

2. a. Op een wedstrijddag mag een paard in de discipline dressuur met dezelfde ruiter
tweemaal uitkomen in twee verschillende rubrieken, behoudens in het geval van een
klassementswedstrijd, waarin het maximum aantal rubrieken is vastgesteld op drie.
b. Indien twee deelnemers op dezelfde wedstrijddag van hetzelfde paard gebruik maken
mogen zij, onverminderd het bepaalde in artikel 20 lid 3a, in de discipline dressuur elk
tweemaal met het paard uitkomen; de in artikel 20 lid 2a genoemde
uitzonderingsbepaling is in dat geval echter niet van toepassing.

3. Met één paard mogen meer startgerechtigde combinaties gevormd worden, waarbij echter de
hierna volgende bepalingen in acht genomen dienen te worden:
a. Een paard mag uitsluitend in de disciplines dressuur, springen, aangespannen sport en
mennen (dressuur en vaardigheid) op één wedstrijddag, al dan niet met dezelfde
deelnemer, maximaal viermaal worden gestart, waarvan door één deelnemer in het
springen. Een uitzondering hierop wordt gevormd door de klasse B-springen voor pony's,
waarin maximaal twee deelnemers met dezelfde pony mogen deelnemen.
b. Start een paard tweemaal met verschillende deelnemers in de dressuur, dan moet tussen
de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten.

4. In de disciplines endurance, eventing en samengestelde wedstrijdmensport mag een paard
slechts in één rubriek per dag worden gestart.

5. Eén vierde van het aantal ruiters van een vier- of achttal mag met een ander paard uitkomen in
een tweede vier- of achttal van dezelfde vereniging.

6. Onverminderd het bepaalde in artikel 20 lid 5 wordt het deelnemen aan een rubriek Kür op
Muziek voor vier- of achttallen niet als het starten in afdelingsdressuur aangemerkt.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:02

Citaat:
b. Start een paard tweemaal met verschillende deelnemers in de dressuur, dan moet tussen
de twee starts een tijdsverloop liggen van tenminste 30 minuten.

Ik rijd dus met mijn zus op ons paard. Ook wij starten samen wedstrijden en we hebben regelmatig gehad dat er maar 1 combinatie tussen ons zat. Het is dat ik dit voor het eerst lees (heb me er eigenlijk nooit in verdiept) maar zou het is even in men achterhoofd houden. Want er is niets zo vervelend dan persoon 1 er af jasje omwisselen persoon 2 erop, 5 minuten kunnen stappen en de ring in moeten.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 23:29

Dit mag gewoon.
Reed eerst ook met me vader op het zelfde paard.
Ik in de Z2 me vader in de Z1