tips om extra punten te scoren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

More

tips om extra punten te scoren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 21:26

Hallo allemaal!

Ik ben dus net gestart dit jaar met mn draver.
Ik heb 3 wedstrijden gehad (144, 152, 152).
Nu ga ik dus voor een winstpunt! Haha! Knipoog .
heeft iemand nog tips hoe ik extra punten kan scoren?

groetjes Hanneke
Laatst bijgewerkt door Karin op 07-04-05 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

vamp

Re: heeft iemand nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:42

met welke dingen had je de minste punten? dan kan je goed zien waar je aan moet werken. houd de trainingen afwisselend voor je paard ( zodat hij/zij zich niet gaat vervelen) maar wees erg consequent en streng! was hem voor de wedstrijd, maak extra mooie vlechtjes en borstel zijn staart ( en zorg dat het glanst). veel succes en geloof in jezelf!!!

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:48

het hangt heel erg van je klasse af... maar ik neem aan dat je in de B bent begonnen? dan ik het vooral heel belangrijk dat je goed op de bordjes rijdt, en ook goed in de hoeken rijdt! dat is natuurlijk ook heel belangrijk in de hogere klassen!! maar hiermee kun je heel goewd scoren!!! Haha! SUCCES!!!!! Pling

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:57

Ja, goed op de bordjes rijden, goed de hoeken door, netjes rechtop zitten. En als er iets fout gaat, gewoon doen of er niets aan de hand is en doen of het er allemaal bijhoort Haha!
En als iets fout gaat, gelijk weer op de volgende oefening concentreren en niet blijven balen om die fout, het is maar een onderdeeltje en als je de rest wel goed rijdt is er niks aan de hand.
Zelfde als met aan de teugel rijden. Als hij er even met zijn neus uitkomt, niet te gestressed worden en je daar alleen mee bezig houden, dat verstoort het hele beeld.
Succes!

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:00

en een vette voldoende scoren op je middendraf? Cool

moet lukken met een draver toch Pling

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:04

? Je moet je sterke punten extra goed rijden zodat je daar de mindere mee compenseert,en oefenen op die mindere heh..vaak is het ook een kwestie van tijd je komt steeds een stapje verder..dus steeds wat hogere punten todat je promoveert.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:11

heb eens een jury gehad....en met afgroeten viel ik bijna lachend van het paard af heb ik ook veel punten voor gekregen omdat ik het dus leuk vond om te doen....kreeg ik meer puntjes....en ik bleef makkelijk kijken als er iets niet helemaal lekker ging en vooral rustig blijven
uhm nog 1 tip...met het verlaten van de rijbaan heel netjes gaan zitten want dan word je houding ingevuld op het blaadje

ohjah ik rijd KNHS wedstrijden niet erg van belang maar toch..

More

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 18:53

Nou het hoogste wat ik op mn middendraf heb gehaald is een 7 en een keer een 5 en 6 hihi Tong uitsteken . Het valt je tegen op een draver soms hoor, ze moeten ook weer terug naar gewone draf Tong uitsteken hihi. Dat is best nog wel lastig. En ze moeten ook vooral veruimen en niet alleen sneller gaan.

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:17

Heel belangrijk in de B is ook stelling rijden, dat vergeten vaak veel mensen.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 22:41

Ik denk dat je met een draver vooral ook op je takt moet letten in de arbeidsdraf. Wat ik altijd doe voor mezelf is meetellen met het lichtrijden dus 1,2 1,2 zo kun je makkelijker je ritme onder controle houden. Verder zoals bovengenoemd stelling en op de bordjes rijden dus bij een volte na E van de hoefslag af en voor B er op, na B er weer af en voor E er weer op.

succes! en aan je punten te zien zit je op de goede weg naar een winstpunt toe.

More

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 21:42

Ik ben al druk bezig met stelling te oefenen, best lastig op een draver, ze nemen die bochten soms nog heel vreemd net als voor de kar... ze zijn echt heel recht in de rug. Maar het gaat steeds beter alleen kan ik niet alles tegelijk zoals binnenbeen op de singel buitenbeen erachter voor buiging en dan ook nog stelling das best wel verwarrend voor een draver!!

Bedankt voor de tips in iedergeval! Ik heb er zeker wat aan!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:55

lovelyhorses schreef:
heb eens een jury gehad....en met afgroeten viel ik bijna lachend van het paard af heb ik ook veel punten voor gekregen omdat ik het dus leuk vond om te doen....kreeg ik meer puntjes....

Dit is dus lang niet bij elke jury zo. Knipoog Ik heb ook één proef gereden waar ik echt de slappe lach onder de proef heb gekregen en de jury kon dit écht niet waarderen. Verder was er helemaal niks mis met mijn proef, de voorlezer maakte alleen een erg grappig foutje waardoor ik zo moest lachen, het enigste wat er toen fout ging in mijn proef is dat ik niet meer netjes zat en toch kreeg ik 155 punten, terwijl verder alles goed ging. Commentaar: "Proef moet serieus gereden worden" Koe

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:09

Nathalie schreef:
lovelyhorses schreef:
heb eens een jury gehad....en met afgroeten viel ik bijna lachend van het paard af heb ik ook veel punten voor gekregen omdat ik het dus leuk vond om te doen....kreeg ik meer puntjes....

Dit is dus lang niet bij elke jury zo. Knipoog Ik heb ook één proef gereden waar ik echt de slappe lach onder de proef heb gekregen en de jury kon dit écht niet waarderen. Verder was er helemaal niks mis met mijn proef, de voorlezer maakte alleen een erg grappig foutje waardoor ik zo moest lachen, het enigste wat er toen fout ging in mijn proef is dat ik niet meer netjes zat en toch kreeg ik 155 punten, terwijl verder alles goed ging. Commentaar: "Proef moet serieus gereden worden" Koe

ik vind ook dat je beter een nette serieuse geconcentreerde proef moet rijden ipv zo'n vrolijk blij iets. ik zit ook altijd met een smile op m'n gezicht maar dat gaat niet tenkoste van mijn zit/concentratie Knipoog

ennum de tips:
wat al gezegt is: goed rechtop zitten en op de letterts rijden heel precies proberen te rijden en vooral in jezelf blijven geloven!!!!

succes Cool

rowo

Re: tips om extra punten te scoren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:11

Citaat:

Nathalie schreef:
lovelyhorses schreef:

steffie4ever schreef:

Dit is dus lang niet bij elke jury zo. Ik heb ook één proef gereden waar ik echt de slappe lach onder de proef heb gekregen en de jury kon dit écht niet waarderen. Verder was er helemaal niks mis met mijn proef, de voorlezer maakte alleen een erg grappig foutje waardoor ik zo moest lachen, het enigste wat er toen fout ging in mijn proef is dat ik niet meer netjes zat en toch kreeg ik 155 punten, terwijl verder alles goed ging. Commentaar: "Proef moet serieus gereden worden"

ik vind ook dat je beter een nette serieuse geconcentreerde proef moet rijden ipv zo'n vrolijk blij iets. ik zit ook altijd met een smile op m'n gezicht maar dat gaat niet tenkoste van mijn zit/concentratie

ik kan alleen maar zeggen: BLIJF WEL LACHEN!! haha... ik krijg heel vaak van jury's te horen dat ik zo chagerijnig kijk onder de proef en dat ik vriendelijker moet kijken! maja dat is gewoon mijn concentratie.. *LOL* Maar volgens mij heeft het me nog nooit punten gekost.
K sluit me verder aan bij de vorige opmerking........

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:10

Goed naar je protocollen van voorgaande wedstrijden kijken, daar kan je vaak ook een hoop van leren. En als je op wedstrijd een coupon terugkrijgt even naar de jury gaan en vragen om tips.
Als je heel netjes recht binnenkomt en dan heel netjes halthoudt en met een glimlach op je gezicht groet heb je al een mooi begin. Daarna heel exact op de letters rijden. Als er staat tussen M en B doe het dan niet op het laatste moment, maar ook echt tussen de M en de B.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:11

Nog een tip: Zorg dat je met lichtrijden steeds op het goede been zit.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:52

overgangen niet te abrupt rijden, als hij bijvoorbeeld net een paar passen, voordat jij wil, wegdraaft, gewoon doen of het hoort (niet weer terug nemen en opnieuw Tong uitsteken ) proberen alles zo vloeiend mogelijk te doen, bij een volte niet de hoek in en anders altijd wel.. en ik lach ook altijd even naar de jury tijdens het groeten.

succes!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:57

Met je les op de slechte dingen richten Lachen
(als je geen les hebt gewoon zelf de slechtere dingen gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen)

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 16:02

Je papieren aan de jury geven en 50 euro tussen het paardenpaspoort stoppen Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:22

Maar ook ervoor zorgen dat de goede dingen nog fijner gaan Knipoog

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:24

WWWiske schreef:
Je papieren aan de jury geven en 50 euro tussen het paardenpaspoort stoppen Haha!

En anders een paar flessen wijn Haha!
Netjes rechtop zitten en , wat ik nog wel eens wil vergeten, je niet kwaad maken als iets niet goed gaat.

Succes!!!!!!!!!

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:01

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:20

WWWiske schreef:

Zat ik ook aan te denken, het is maar goed dat we weer binnenkort buiten gaan starten. Knipoog

Rienepien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:35

ik kijk altijd heel schattig en doe mijn tong half uit mijn mond zodat het er extra schattig uitziet Tong uitsteken . en niet doen alsof je de trein wil halen gewoon rustig blijven rijden en je op de proef blijven concentreren.

Pling

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:39

Wat ik idd vooral mis in de B zijn fatsoenlijk gebogen en gestelde paarden.

Verder wordt hier vaak op de letter rijden gezegd maar daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Het rijtechnische gaat altijd boven het juist op de letter rijden. Met andere woorden een nette overgang na of voor een letter moet hoger gewaardeerd worden dan een slordige overgang op de letter.
Dus zorg dat je alles netjes afwerkt. Overgangen moeten voorbereid worden en niet boem=ho Knipoog