mountain horse highrider op wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aisie

mountain horse highrider op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 22:18

Mag je nu wel of niet met Mountain Horse Highrider laarzen starten op wedstrijden? De een zegt dat het wel mag en de andere niet. Wie heeft hier duidelijkheid over?

Frantic

Re: mountain horse highrider op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:36

Zolang ze zwart of donker blauw zijn is er niets aan de hand.
Er is wel een hele discussie over geweest, maar de KNHS heeft alles terug gedraaid. Er staat wel iets nieuws in het regelement.
Dat wil iemand w.s. best voor je uitpluizen, maar wij rijden gewoon met Highriders en dat blijven we ook doen.

En velen met ons. Het zijn gewoon erg fijne rijlaarzen voor een nette prijs.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 22:28

Dat mag inderdaad. En sinds gister mag je ook met gladleren chaps en jophurs wedstrijden rijden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 16:50

Er staatin het reglement bij de wijzigingen per 1 april 2005: een paar zwarte, of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool al dan niet voorzien van
bruine kappen of zwarte jodhpurlaarsjes en gelijkkleurige, gladleren chaps.

Het stukje tekst met gladde zool staat doorgestreept, dus dat komt te vervallen. Onderaan het stukje tekst staat dan nog wel de volgende opmerking toegevoegd:
De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel
ongehinderd kan verlaten.

Gezien het feit dat het stuk van de verplichte gladde zool geschrapt is, mogen mountainhorse rijlaarzen nu dus wel op wedstrijd, lijkt mij.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 18:18

Oh das inderdaad goed nieuws dan, blijft natuurlijk wel een mening van smaak! Ik rij doordeweeks met de high rider maar voor de wedstrijd heb ik de sportive omdat ie er net iets chiquer uitziet! Wie trouwens dacht dat de sportive hoger om de kuit zou sluiten, dat doet het nieuwe model van de high rider hoger!

senga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:01

dus met de gewone mountain horse highrider mag je gewoon starten?
ik dacht dat je de luxere uitvoering moest hebben,snap niet meer van al die regels die steeds veranderen
Bloos

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:17

Marije_jiplover schreef:
Er staatin het reglement bij de wijzigingen per 1 april 2005: een paar zwarte, of donkerblauwe rijlaarzen met gladde zool al dan niet voorzien van

Het stukje tekst met gladde zool staat doorgestreept, dus dat komt te vervallen. Onderaan het stukje tekst staat dan nog wel de volgende opmerking toegevoegd:
De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel

Gezien het feit dat het stuk van de verplichte gladde zool geschrapt is, mogen mountainhorse rijlaarzen nu dus wel op wedstrijd, lijkt mij.

...aplaus voor Marije...aplaus...
Ik vind echt dat de regel moet worden afgeschatf, die mountainlaarzen zijn echt lelijk, WALGELIJK gewoon!
Neem gewoon petries (zijn net zo duur/goedkoop), ik heb lekker laklaarzen voor op concours Bloos geweldig mooi zijn ze Haha! !!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 22:24

Ben blij dat het dus mag! Haha! Hoef ik niet apart nieuwe laarzen te kopen.
Ik heb nogal dikke kuiten en de MH is een van de weinige die me goed passen en toch een beetje redelijk geprijsd zijn.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:43

Gisteren zag ik iemand met de gewone Mountain horse laarzen in de L starten. Kan dus gewoon.

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:00

Marije_jiplover schreef:

jah en nu mag bij de paarden ook sporen met wiel mits niet scherp en goed rondraaien

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:45

Citaat:
jah en nu mag bij de paarden ook sporen met wiel mits niet scherp en goed rondraaien

Dat mocht eerder ook al hoor.