Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
sjakie schreef:zover ik weet geen probleem. Maar Is het echt nodig om tussendoor te geven? als het heel warm is kan ik het me voorstellen...
Zep schreef:waarom zou het niet mogen?
sophie_kurk schreef:haha daar zijn echt geen regels voor hoor, al geef je em een emmer biks 10 min van tevorendoe maar wat jou het beste lijkt
VValar schreef:Teveel (koud) water na zware inspanning kan koliek veroorzaken.
Miona schreef:Drinkt je paard altijd heel veel water? Dan kan het zijn dat je paard niet helemaal goed op zijn voer reageert. Die van mij kreeg in het begin biks waar ze ontzettend dorst van kreeg, was echt abnormaal. Die dronk zo in één keer zo'n grote ton (zo'n cementton) leeg. We hebben haar zelfs nog op suikerziekte laten testen. Het bleek te komen doordat er te veel eiwitten in haar biks zaten. Nu geven we biks waar veel minder eiwitten in zitten en nu drinkt ze een normale hoeveelheid water per dag.
Het lijkt me trouwens niet dat ze er wat van kunnen zeggen als je tussen twee proeven je paard water laat drinken.
heidehofs schreef:ik denk ook wel dat het mag...
maar ik zou het zelf niet doen! ga zelf maar eens een paar glazen drinken op drinken en dan rijden! volgensmij krijgt iedereen dan bijna wel 'steek' in je zij. dus ik denk dat een paard dat ook niet zo lekker vind als die daarna nog moet rijden. als ik het zou doen, zou ik een kleine hoeveelheid geven. en niet in 1 keer opdrinken maar ook even een rondje stappen en dan weer wat drinken.
heidehofs schreef:ik denk ook wel dat het mag...
maar ik zou het zelf niet doen! ga zelf maar eens een paar glazen drinken op drinken en dan rijden! volgensmij krijgt iedereen dan bijna wel 'steek' in je zij. dus ik denk dat een paard dat ook niet zo lekker vind als die daarna nog moet rijden. als ik het zou doen, zou ik een kleine hoeveelheid geven. en niet in 1 keer opdrinken maar ook even een rondje stappen en dan weer wat drinken.