Mag dit zomaar?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 18:42

Okee, afgelopen weekend mijn derde proefje met mijn paard... Bloos
De jury riep mijn naam om en zei dat ik moest beginnen, mijn voorlezer had dit echter niet in de gaten, ikke roepen en na twee rondjes maar begonnen waarop hij in de gaten kreeg dat we waren begonnen...

Ik moest bij A afwenden en naar C, in draf, wist ik niet, en er was ook stap geroepen door mijn voorlezer, dus ik ging in stap...
Vervolgens werd er door de jury omgeroepen dat ik verzocht werd bij A binnen te rijden in draf!

Ik dus vreselijk door de war en overnieuw binnengekomen omdat ik dacht dat ze gewoon niet gezien hadden dat ik was begonnen.. Resultaat: allemaal 4-ren, terwijl de rest van het proefje echt heel mooi ging!!! Huilen

Mag de jury zomaar om gaan roepen wat je verkeerd doet? Moet dat niet gewoon op je coupon beoordeeld worden ipv het gewoon rond te schreeuwen?

krientje

Re: Mag dit zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 18:50

nee, meestal melden ze het wel. Vorige wedstrijd sloeg de jury bijna het raam uit het juryhokje om duidelijk te maken dat ik mijn keertwending de verkeerde kant op deed. OK, was stom, maar ik had het zelf ook wel door... Bloos

ik vind het wel knap dat je je voorlezer niet kunt laten merken dat je beginnen moet. Nadat de jury dat gezegd heeft heb je nog een minuut de tijd om binnen te komen. Je kunt dus rustig nog even om de ring rijden en je voorlezer wakker schudden. Ook verstandig is om de proef die je moet rijden even door te lezen voor de wedstrijd, dat scheelt een hoop gedoe en fouten... Haha!

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:18

Meestal geven ze een ruk aan een bel, zodat je weet dat er wat mis gaat, maar bij gebrek aan bel kunnen ze het dus ook gewoon roepen.

Volgende keer beter moet je maar denken! Heb je weer iets van geleerd.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:20

Ze mogen het wel, maar heb je jouw proefje niet even gelezen? Geoefend? Wel zo slim, voorkomt dit soort fouten....

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 19:22

Het mag wel ja.... Jij rijdt een fout in je proef, dus laat de jury je overnieuw beginnen. Volgende keer je proefje uit je hoofd kennen, dat scheelt veel gedoe.

Met het niet op tijd beginnen, je mag nog blij zijn. Hier in de buurt is een jury, die neemt een belletje mee. Als hij gebeld heeft moet je binnen een minuut starten, anders heb je als je geluk hebt -2, als je pech hebt mag je niet eens starten...

dolfijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:37

banketstaaf joh,

Jammer dat je dan stikt van de zenuwen, hihi laast zij iemand tegen mij, goh pardrijden moet toch leuk zijn waarom doe je het dan in je broek. Nou om dit soort dingen dus. Er gaat altijd wel wat fout.

Jammer voor je maar volgende keer beter en je hebt in iedergeval een ervaring op gedaan die je zeer waarschijnlijk nooit meer zal overkomen.

succes volgende keer Pling

dolfijns

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 22:40

opes, ik had iets neer gezet wat niet mocht zit me daar te kijken staat er banketstaaf

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:28

Tja blijft gewoon je eigen schuld. Jij dient het gevraagde te kennen, dat staat zelfs in je proevenboekje. En ja natuurlijk mag de jury jou zeggen dat je verkeerd rijdt. Zou zelfs heel vervelend kunnen zijn als ze het niet zeggen. Stel je voor dat er een bladzijde uit je boekje mist en jij ineens de helft van de volgende proef begint te rijden. Dan zouden dat allemaal nullen op je coupon zijn omdat je de oefeningen die gevraagd worden niet getoond hebt.Nee dan ben maar blij dat de jury eventjes ingrijpt en vertelt wat je wel moet doen.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 10:31

Tja, da's nou de bokt-censuur... Haha!
Ik had me wel degelijk voorbereid, maar heb een lichtelijk hysterisch paard dat het nogal hoog in de bol heeft en knettergek wordt op concours... Soms vergeet je dan je proefje als de rest ook nog mis gaat... Ik wist gewoon niet dat de jury zich ook nog "live" met je proefje mag "bemoeien" Bloos !

Bedankt voor al jullie reacties! Clown

mag ik een slotje?