wat als je teveel punten hebt, maar je bent al ingeschreven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

wat als je teveel punten hebt, maar je bent al ingeschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 13:56

Weet niet of de titel duidelijk is, maar ik vroeg me af hoe het zit als ik me inschrijf voor een wedstrijd in een bepaalde klasse, en als het zover is je teveel punten hebt om nog in die klasse te mogen starten?

Kan je je dan overschrijven naar een hogere klasse (zonder kosten) of vervalt de inschrijving (wel betalen)? Of is er geen haan die ernaar kraait, en doe je gewoon wel mee in de klasse nog?

Scum

Re: wat als je teveel punten hebt, maar je bent al ingeschre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:30

Als je al kunt overschrijven (als die klasse nog niet vol zit) dan moet je wel bijbetalen, want meestal is in een hogere klasse ook meer startgeld. Indien ze je niet kunnen overschrijven denk ik dat je bent overgeleverd aan de organisatie, of zij het inschrijfgeld willen teruggeven.

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:33

Hoi,
Je kan door tot 20 punten als je hier over heen gaat dan ben je de teveel aan punten kwijt.
Je moet voor je zelf bijhouden hoeveel punten je al heb, als je al voor andere wedstrijden staat in geschreven in de lagere klasse dan kun je contact opnemen met die vereniging om te promoveren naar de volgende klasse laat je niets van je horen dan ben je wel je inschrijf geld kwijt.
Blijf je maar doorrijden terwijl je al dik over de 20pnt. heen bent dan krijg je een brief van de knhs thuis. Het kan ook nog zo dat je als je in de prijzen bent gevallen die terug moet geven.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:35

Gewoon bellen met de organiserende vereniging, uitleggen dat je aan je maximum qua winstpunten zit en vragen of ze je kunnen overzetten naar een klasse hoger.

Heb zelf nog nooit gehad dat dit niet kon, vraag me af of je wel startgeld moet betalen als er geen plek is in de hogere klasse. Immers, je MAG niet meer in de lagere klasse starten.

In ieder geval niet meer starten in je huidige klasse, dan kun je daarna een foutbrief van de KNHS verwachten Clown

Voor wat betreft het bijbetalen wat hierboven wordt genoemd, dat zal niet om grote bedragen gaan (als er al hoger inschrijfgeld geldt).
Maar kan bijv. zo zijn dat het startgeld in de B en L 7 Euro is en de M en Z 8 Euro (voorbeeldje) dus als je dan van de L2 naar M1 zou gaan kost het je 1 Euro per proef extra... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:54

Je kunt het toch wel een beetje berekenen? Als je op 15 winstpunten zit schrijf je je eerstvolgende wedstrijd in een klasse hoger. Zit je op 10 o.i.d. dan schrijf je je in voor dezelfde klasse. Er is niet voor niets speling Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 15:29

Hermesdeux schreef:
Je kunt het toch wel een beetje berekenen? Als je op 15 winstpunten zit schrijf je je eerstvolgende wedstrijd in een klasse hoger. Zit je op 10 o.i.d. dan schrijf je je in voor dezelfde klasse. Er is niet voor niets speling Knipoog

Ik ben het juist aan het berekenen. Ik wil graag meedoen aan de Almelose ruiterdagen in de B. Als ik bij iedere proef die ik rijd 1 wp haal, dan heb ik er nog vijf over voor de proeven (min.3 proeven moet je geloof ik voor de finale rijden) in Almelo.

Klinkt arrogant Bloos Haha! ik weet het, maar ik heb met Yfande nu 5 proeven gereden, waarvan allemaal in de prijzen (1e t/m 5e) en 4 proeven 1 winstpunt en 1 proef 2 winstpunten (175 punten). Vandaar. Bij deze proeven zijn er drie proeven gejureerd door juryleden die bekend staan om hele lage punten.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:46

Je kan je ook inschrijven voor de L1, als je dat wil. Ik doe dat ook, ik ga proberen om in April de L1 uit te gaan, dan start ik een keertje L2 en dan ga ik voor de rest trainen voor Almelo om dan in het L2 te kunnen starten.

En als je B wilt starten dan zou ik niet zo veel wedstrijden meer rijden tot Almelo, aangezien je wel goed gaat op wedstrijd Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:01

anydale schreef:
Je kan je ook inschrijven voor de L1, als je dat wil. Ik doe dat ook, ik ga proberen om in April de L1 uit te gaan, dan start ik een keertje L2 en dan ga ik voor de rest trainen voor Almelo om dan in het L2 te kunnen starten.

En als je B wilt starten dan zou ik niet zo veel wedstrijden meer rijden tot Almelo, aangezien je wel goed gaat op wedstrijd Lachen

Over snel gaan gesproken zeg Nagelbijten / Gniffelen Je hebt nu nog niet zoveel wp in de L1 en dan wil je in april al uit de L1? Of heb je je onderschrift nog niet bijgewerkt?? Tong uitsteken

Ik wil liever met Yfande nog wat oefenen in de onderdelen die naar mijn mening nog niet genoeg bevestigd zijn. Wil liever niet te vroeg overgaan. En omdat Almelo volgens mij al sowieso wat zwaarder is dan andere wedstrijden (of heb ik dat mis?) wil ik liever in de B.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:17

Ik zou je gewoon inschrijven en een briefje erbij doen..
Ik wil misschien meedoen met de dressuurdagen in oud-beyerland dat is pas in augustus.. Maar zit al best snel vol, dus dan zou ik me ook al binnenkort in moeten schrijven...

Ik denk dat ze bij zo'n evenement het wel snappen, want je kan een paar maanden van te voren natuurlijk nooit weten hoe het zal lopen en die dingen zitten meestal al zo snel vol!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:30

Je belt gewoon naar het wedstrijdsecretariaat op en zegt dat je over moet naar een hogere klasse omdat je teveel punten hebt. Dan rekenen ze volgens mij geen extra kosten tenzij die hogere klasse meer inschrijfgeld heeft, dan moet je die kosten bijbetalen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 20:53

Odessa1 schreef:
anydale schreef:

Over snel gaan gesproken zeg Nagelbijten / Gniffelen Je hebt nu nog niet zoveel wp in de L1 en dan wil je in april al uit de L1? Of heb je je onderschrift nog niet bijgewerkt?? Tong uitsteken

Ik wil liever met Yfande nog wat oefenen in de onderdelen die naar mijn mening nog niet genoeg bevestigd zijn. Wil liever niet te vroeg overgaan. En omdat Almelo volgens mij al sowieso wat zwaarder is dan andere wedstrijden (of heb ik dat mis?) wil ik liever in de B.

haha ja, ik heb steeds pech gehad met paarden en nu ik een goed paard heb wil ik snel uit de L1. Ik heb pas een wedstrijd gereden met Otto in de L1 (was ook mijn allereerste wedstrijd met hem) In April heb ik 4 wedstrijden gepland, dan hoop ik op 2 winstpunten per wedstrijd, dan kan ik in Mei L2 rijden Lachen Vandaar Tong uitsteken

Ik denk dat als je op Almelo nog B wilt rijden je dan gewoon wat minder wedstrijden moet plannen en dan lekker B gaan starten op Almelo, je hebt wel gelijk Almelo wordt wel iets zwaarder gerekend, maar ik vind het altijd wel een uitdaging Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 10:15

Vind het ook wel een uitdaging, maar vind het ook wel leuk om te gaan om te proberen te winnen Bloos , of iig in de finale te komen Tong uitsteken .
Als ik net in de L1 zit heb ik daar minder kans op dan als ik nog in de B start denk ik. Vingers aflikken