In een p&s van 2004 staat:
Het is toegestaan om in een lagere klasse dan met startgerechtigd is HC te rijden en in de eigenklasse voor promotiepunten te rijden. UIteraard moeten de deelnemers wel rekening houden met het max. aantal starts per paard.
Nu is het regelement weer heerlijk geschreven door mensen met meer intellect dan ik

Ik heb op pagina 30 (paragraaf 2.5) het volgende gevonden:
2.5 Deelnemers die aan een rubriek voor prestatiepunten of aan een bijzondere wedstrijd om prijzen, maar niet voor prestatiepunten deelnemen mogen tevoren met inachtneming van het bepaalde inzake het maximale aantal starts met hetzelfde paard in een gelijkwaardige dan wel lagere rubriek HC uitkomen of aan een scholingsrubriek deelnemen.
Is dit het overeenkomstige stuk in het regelement? Ik lees het de ene keer van wel, andere keer van niet

Ik heb namelijk vorig jaar een keer gevraagd of het zou mogen, lagere klasse HC en dan eigen klasse voor winstpunten. Dit betekent dan wel dat je in elke klasse 1 keer kunt starten. Er werd toen door de jury gezegd dat het niet zou mogen. Echter, de jury zei toen dat het niet mocht volgens de regelementen. Als ik de p&s erbij pak waar ik het in gelezen heb, dan zou het wel mogen. Nu dus alleen nog het stuk in het regelement.