Dilemma!Wel/Niet starten morgen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

carlijn83

Dilemma!Wel/Niet starten morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 19:36

Ik ben niet altijd even goed in het nemen van beslissingen.
Ik vraag ff jullie mening

Ik was van de week een beetje grieperig en heb daarom zelf haast niet gereden. Nimro is wel gelongeerd en vandaag hebben we voor t eerst gereden. Wat best goed ging.
Hij is dinsdag bij de smid geweest en waarschijnlijk net iets te kort bekapt, hij is nu best gevoelig, met name op harde ondergrond.
Gister aan de longe en vandaag met rijden begon ie niet helemaal rad maar werd daarna wel zuiver.

Ik sta ingeschreven voor concours morgenavond maar ik weet niet als het wel wijs is om te gaan.
Kan ik hem daar wel door heen rijden?
Ben een beetje bang dat ik dan misschien iets forceer.

Wat denken jullie??

Ilsemarie

Re: Dilemma!Wel/Niet starten morgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:39

Ik zou niet gaan als ik jou was. Je zegt zelf dat hij wat gevoelig is en dat je net gister voor het eerst weer hebt gereden. Je kan beter proberen volgend weekend naar een wedstrijd te gaan zou ik zo zeggen!

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:54

Ik zou ook niet starten
Het is niet helemaal eerlijk tegenover je paard als hij/zij niet helemaal rad is om dan op wedstrijd te gaan

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:26

Ik zou hem morgen overdag even longeren om te kijken of hij rad is. Als hij dat wel is zou ik hem gewoon gaan starten. Rustig los rijden en niet te fanatiek omdat hij natuurlijk ook niet zo heel veel gedaan heeft deze week.
Maar betalen moet je toch dus dan kun je net zo goed wel starten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 22:46

Morgen gewoon effe kijken, als je paard weer goed is dan kun je wel gaan, maar anders zul je toch echt moeten afmelden. Met een kreupel paard de ring in kan ook niet .

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 15:14

Nou, ik heb hem vanmorgen even aan de hand gelopen.
Op de straat was ie nog wel een beetje gevoelig maar in de bak liep ie goed! Ook in draf!
Dus ik start hem vanavond wel.
Uitslag volgt nog wel!
Wish me luck!

Pexluvah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:12

En hoe ging het?
Liep hij wel weer gewoon?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 12:48

Hij liep gelukkig helemaal zuiver. Behalve nog op de parkeerplaats van die vereniging. Dat is nog wel gevoelig
Proef ging niet zo.... Hij bleef te weinig gedragen in de oefeningen. Hij vind t nog wel moeilijk om constant op de achterhand te blijven lopen en kwam daardoor behoorlijk sterk in mn hand. 145 ptn (M2)
Beetje jammer dus maar ik kon ook niet heel veel verwachten na een week met weinig voorbereiding.
Ik was ook fit genoeg na een weekje ziek zijn!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:21

Wees eerlijk voor je paard.
Ik zou zeggen; Ga rijden, maar wees niet bang om af te melden als je met losrijden merkt dat het hem niet wordt.
Zolang je geen DA-verklaring hebt en je meld vandaag af moet je toch ook je inschrijfgeld betalen. Je kan ook gaan rijden en kijken wat je ervan bakt.
Een goede oefening voor jou en je paard als jullie erg zenuwachtig zijn op wedstrijd. Ga er gewoon heen als training, vertel de jury desnoods dat hij soms wat onregelmatig loopt vanwege het bekappen of niet Lachen