Rabo Future Cup, Indoor Brabant

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Rabo Future Cup, Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:21

Miranda40

Re: Rabo Future Cup, Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:10

Vroeg me af waarom Marlies van Baalen niet de Kur heeft gereden. De eerste 3 mochten toch door? Zij eindigde achter Tommie

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 13:27

Dat is een goede!

Dat zoeken we uit/op!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:55

Even voor de duidelijkheid:
Geen van de kur rijders heeft de future test gereden! Nix piaffe, passage of eners!
Tommie, Angela en Diederik hebben de Prix St Georges gereden tijdens de Future test en tijdens de kur heeft alleen diederik een inter 1 niveau laten zien en angela en tommie een youngriders kur.
Dit alles omdat mevrouw Fillion niet blij was met het feit dat Meneer Peeters haar niet had uitgenodigd voor het future test festijn, met als gevolg dat alle deelnemende youngriders dan maar de psg moesten rijden.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:29

Odie schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Geen van de kur rijders heeft de future test gereden! Nix piaffe, passage of eners!
Tommie, Angela en Diederik hebben de Prix St Georges gereden tijdens de Future test en tijdens de kur heeft alleen diederik een inter 1 niveau laten zien en angela en tommie een youngriders kur.
Dit alles omdat mevrouw Fillion niet blij was met het feit dat Meneer Peeters haar niet had uitgenodigd voor het future test festijn, met als gevolg dat alle deelnemende youngriders dan maar de psg moesten rijden.

Ben geloof ik het spoor even bijster. Dit stukje stond op www.anky.nl:

Tommie Visser heeft vandaag op Indoor Brabant de eerste editie van de Rabo Future Cup gewonnen, een Grand Prix proef voor ruiters en amazones met een maximum leeftijd van 25 jaar. Hij scoorde bijna 70%. Samen met Marlies van Baalen op Laurentianer en Diederik van Silfhout met Olympus zal hij de kür op muziek rijden in het avondprogramma.

Zowel Tommie als Diederik komen voor in de uitslagen maar Marlies is nergens meer terug te vinden......

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:41

S'ochtends is er gewoon een GP proef gereden...

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:14

Marlies reed 's avonds ook al een clinic met Roman Nature en de kur was vrij snel daarna, misschien dat ze daarom verstek heeft laten gaan. Bovendien zou het natuurlijk een beetje raar staan als het talent van afgelopen jaar niet in die RFC zou starten... Maar ik wet natuurlijk ook niet precies wat de reden is geweest om Angela te laten starten in plaats van Marlies. Ik vond het wel jammer want Marlies heeft zon mooie kur! Die van Angela vd Berg heeft erg moie en moeilijke lijnen maar ik vind de muziek een beetje licht voor deze combi...maar dat kan aan mij liggen!

Maar eh Odie, ik snap je verhaal niet helemaal. Wat zou 'mevrouw Filion' eraan hebben dat de Future Test op een ander niveau gereden zou worden? Ze reed toch sowieso niet mee? Verward ikke nie begrijpe nie...

ItsMoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:17

vond het wel jammer dat Marlies geen kur mocht rijden, want ze heeft met Roman&Lauri echt een super mooie kur! maar ja...beetje verdacht allemaal.... Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 11:53

Verdacht? Van dat hele Future gebeuren klopt geen hout!

Odie: het verbaasde me al dat Tommie zo'n hoge score haalde, gezien zijn prestaties die ik daadwerkelijk in een GP van hem gezien heb. Ik ben ervan overtuigd dat hij en zijn super-schimmeltje kunnen uitgroeien tot dergelijke scores.... maar nu rijdt ie echt nog niet voor zulke scores op GP niveau.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:18

Ik vraag me bovendien af wat een amazone die op de Olympische spelen heeft gestart te zoeken heeft in een rubriek die bedoeld is om de overstap van young rider naar GP te vergemakkelijken?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:35

Inderdaad Lielle, goed opgemerkt en dat bedoel ik dus met dat er geen snars van klopt.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:42

Dit was op donderdagochtend bij Indoor Brabant. Alleen Diederik, Angela en Tommie hebben een kur gereden waarvan het niveau idd voor Tommie en Angela op PSG lag en alleen Diederik reed Inter.

Ik wist niet eens dat het de bedoeling was dat ze een GP gingen rijden Bloos! Haha!.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:52

http://www.vwf.nl/VWF/05actueel/05mrt-rabofuturecup.htm

Citaat:
De laatste wedstrijd in het kader van de Rabo Future cup vindt plaats tijdens Indoor Brabant. Deze wedstrijdenreeks is in het leven geroepen voor dressuurruiters en –amazones tussen de 21 en 25 jaar, die de overstap willen maken naar de grand prix. Bondscoach junioren en young riders, Jan Peeters, is een van de initiatiefnemers van de Rabo Future cup. ‘Op zich is het niets nieuws. In Duitsland kennen ze al jaren zo’n rubriek. In de praktijk blijkt de groep ruiters en amazones die net te oud zijn voor de young riders in een gat te vallen. En aansluiting op grand prix niveau bij de senioren is nog niet zo eenvoudig. Met deze wedstrijdenreeks geven we ondersteuning. De proeven die verreden worden zitten qua niveau tussen de prix st georges en grand prix in. Daarnaast verzorgen wij diverse clinics. Het is overigens een try out. Na Indoor Brabant zullen we deze opzet evalueren en waar nodig aanpassen’, legt Peeters uit.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:59

Als het nou om één leugentje om eigen bestwil ging....

.... maar in dit stuk staat helemaal niets dat wèl klopt.....

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:05

Lielle schreef:
Ik vraag me bovendien af wat een amazone die op de Olympische spelen heeft gestart te zoeken heeft in een rubriek die bedoeld is om de overstap van young rider naar GP te vergemakkelijken?

Misschien omdat zij nu met jonge paarden de kans heeft uit te testen hoe deze het op GP-niveau doen? Idocus was al GP voordat Marlies hem te rijden kreeg, Roman Nature en Laurentianer zijn door haarzelf opgeleid naar dit niveau.
En ook al klopt er nog geen snars van volgens mensen hier...

het is een goed initiatief wat nog verder moet worden uitgewerkt!

het is dit nu en anders is er NIETS..denk daar maar eens over na

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:07

Ragne schreef:
het is dit nu en anders is er NIETS..denk daar maar eens over na

Wat is de meerwaarde hier nu van als ze toch een proef rijden op PsG of Inter I niveau? Daarvan is er genoeg hoor, dus is dit totaal overbodig.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:12

Misschien in het kader van het laatste YR jaar van Tommie ed...En natuurlijk het starten op IB, groot concours met allure. Is wel wat anders dan een ZZGPtje.

Zijn schimmel is niet bepaald de makkelijkste in de ring, dus bij het paard er extra spanning inrijden om een pi/pa eruit te persen is misschien even niet zo verstandig in zo'n indrukwekkende omgeving..zeker niet met het oog op de groter YR concoursen.

rijden op Indoor Brabant heeft toch altijd meerwaarde??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:29

Tommie was niet de enige die geen GP niveau reed

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:30

Die andere twee rijden toch ook dit jaar voor het EK...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:33

Deze hele opzet is een beetje een "wilde actie" van een bepaalde groep heb ik uit betrouwbare bron begrepen.
Een vrije inschrijving was er niet mogelijk (op uitnodoging) en om de "wedstrijd"te kunnen legaliseren heeft men er een soort van "demonstratie-partij" predikaat opgeplakt.
Het scheelde maar een haartej of het was een "wilde wedstrijd"

De ZZGP leiding / kader was zeker niet gecharmeerd over het organiseren van dit "partijtje"..................................

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 01:40

Zijn ze daar niet de enige

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:46

Ragne schreef:
Lielle schreef:

Misschien omdat zij nu met jonge paarden de kans heeft uit te testen hoe deze het op GP-niveau doen? Idocus was al GP voordat Marlies hem te rijden kreeg, Roman Nature en Laurentianer zijn door haarzelf opgeleid naar dit niveau.

een soort oefenwedstrijd dus *LOL*

Maar waarom zou dat wel voor jonge ruiters nuttig zijn en niet voor ruiters > 25?

Op zich is het initiatief best aardig hoor, maar er zitten nogal wat kromme zaken in. Op basis van de quote van Jan Peeters kan ik de startlijst iig niet volgen.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 22:06

De Rabo Future Cup was toch een aparte proef? Met stukjes piaffe erin?
Dus net niet op GP niveau en net niet meer op Inter niveau?
Teminste dat was wat ik overal las... :S