Reglementswijzigingen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Remember

Reglementswijzigingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 16:45

Een tijdje geleden plaatste iemand hier dat er een wijziging komt wat betreft de te starten klasse. Die zou dan per april ingaan. Je hoeft dan geen M1 met winst te zijn geweest om een paard L1 te mogen starten, maar 2 paarden in het L1 met winst (of dus eentje in het M) zou dan genoeg zijn. Zo zou dan ook gelden: 2x L2 met winst is L2 startgerechtigd en zo verder...

Ik kan de wijzigingen niet bekijken op de site van de KNHS, omdat mijn computer dan raar gaat doen en het niet kan openen (heb zelfs al helemaal overnieuw Acrobat Reader geinstalleerd, maar het mocht niet baten). Voor degenen die het weet of het wél kan bekijken: gerucht of waarheid? Ben toch benieuwd!

Sylhouet

Re: Reglementswijzigingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:23

Ik heb even gekeken op de KNHS site en dan de mutaties in het dressuur reglement per 1 april 2005...
... over de regel die jij noemt, wordt niets vermeld.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 18:58

Jammer, dan zal het vast een gerucht zijn geweest Haha!.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 21:11

Dan moet je met je rechtermuisknop op de link klikken, opslaan als en dan kan je hem wel openen.
Ik kreeg het regelement voor het mennen eerst ook niet geopend, maar op deze manier werkt het wel en het is veel makkelijker om iets op te zoeken. Aangezien er onder Bewerken een zoekfunctie staat.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:19

Dit bericht heb ik vorige week gekregen van de KNHS per email:

KNHS Ermelo schreef:

From: Linda Peeters <L.Peeters@knhs.nl>
To: <cgj12@bokt.nl>
Subject: compleet reglement voor 2005
Sent: vrijdag 11 maart 2005 13:23:21

Geachte meneer CGJ12,

Wij zijn net klaar met het vervaardigen van de tekst voor de complete reglementen voor een aantal disciplines.

Deze complete reglementen worden dit jaar niet gedrukt maar wel op onze site gepubliceerd.
Ik erstuur ze vandaag naar de afdeling communicatie en ga er vanuit dat ze
begin volgende week

op de site staan.

Met vriendelijke groeten,

Linda Peeters
KNHS

Dus nu maar wachten................ Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:25

Remember schreef:
Een tijdje geleden plaatste iemand hier dat er een wijziging komt wat betreft de te starten klasse. Die zou dan per april ingaan. Je hoeft dan geen M1 met winst te zijn geweest om een paard L1 te mogen starten, maar 2 paarden in het L1 met winst (of dus eentje in het M) zou dan genoeg zijn. Zo zou dan ook gelden: 2x L2 met winst is L2 startgerechtigd en zo verder...

Opmerkingen:

1. Mocht dit zo zijn, dan vind ik het wel raar dat hier nog niks over bekend is gemaakt

2. Gevoelsmatig is een dergelijke nieuwe regel wel logisch en toe te juichen. (Conform regels bij de ZZGP)
Iemand die één paard in de Z2+40 rijdt, en er 100 in de M2+10 had, mag een jong paard nóóit hoger starten dan L1.
Iemand die met 2 paarden Z1 +1 is, mag alees gelijk Z starten.
Daar zit inderdaad een lompgroot gat tussen !

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:36

En iemand die één paard in de Zware Tour start en 100 in de M2 met 10 winstpunten, mag nog steeds L1 starten terwijl iemand die met twee paarden ZZ-L reed, mag niet meer L starten.

Ik weet het, is iets anders als bovenstaande....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:01

Kitty schreef:
En iemand die één paard in de Zware Tour start en 100 in de M2 met 10 winstpunten, mag nog steeds L1 starten terwijl iemand die met twee paarden ZZ-L reed, mag niet meer L starten.

Ik weet het, is iets anders als bovenstaande....

Eén paard GP kan toeval zijn......... 2 in de ZZ-L moet gewoon een prof zijn........ Knipoog

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:28

CGJ12 schreef:
Eén paard GP kan toeval zijn......... 2 in de ZZ-L moet gewoon een prof zijn........ Knipoog

Nou, ik ken ze..... die rijden dan wel twee in de ZZ-L met mazzel winst jaaaaarrrrreeen in deze klasse en dan met een ander beest in de L beginnen en geen winst kunnen rijden Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:35

Eleonoor schreef:
Nou, ik ken ze..... die rijden dan wel twee in de ZZ-L met mazzel winst jaaaaarrrrreeen in deze klasse en dan met een ander beest in de L beginnen en geen winst kunnen rijden Haha!

Dat mág niet.......... Verward

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:57

Of het kan ook zijn dat ze met eentje niet eens winst heeft gereden in de ZZ-L, de andere rijdt ze al jaren in die groep rond de 55% en soms net aan winst.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 22:11

Ik zou het trouwens ook een goede regeling vinden. Het gat is inderdaad nogal groot... Maar even afwachten of er iets tussenstaat, maar denk dat als het zo zou zijn het toch al wel eerder bekend zou zijn in 'de wandelgangen'!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:53

CGJ12 schreef:
Remember schreef:

Opmerkingen:

1. Mocht dit zo zijn, dan vind ik het wel raar dat hier nog niks over bekend is gemaakt

2. Gevoelsmatig is een dergelijke nieuwe regel wel logisch en toe te juichen. (Conform regels bij de ZZGP)
Iemand die één paard in de Z2+40 rijdt, en er 100 in de M2+10 had, mag een jong paard nóóit hoger starten dan L1.
Iemand die met 2 paarden Z1 +1 is, mag alees gelijk Z starten.
Daar zit inderdaad een lompgroot gat tussen !

hier ben ik het zeker mee eens CGJ!!! Want dit is inderdaad raar!