tips om er goed uit te zien op een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

tips om er goed uit te zien op een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 18:47

Hallo allemaal! Hebben jullie goede tips om er tip top uit te zien met de wedstrijd, en waar je veel punten mee kunt halen?

Groetjes Roos
Laatst bijgewerkt door Karin op 24-03-05 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Kylan

Re: Weten jullie goede tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:02

Een beetje babyolie op het hoofd van je pony smeren, bij de neus en bij de ogen. Daarvan krijgt je pony een heel mooi sprekend hoofd. Meestal maakt het de jury trouwens niet zo heel veel uit. De meeste jury's hebben een standaard cijfer voor verzorging, dan krijgt iedereen die gewoon gevlochten heeft enzo hetzelfde cijfer, alleen als het er echt onverzorgd uit ziet krijg je lager.

LadyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:44

Je moet er gewoon netjes uit zien....
Enne ik heb nog wel een tip voor je laarzen.
Moet je zwarte schoenpoets met wat ledervet mengen en dat met een sponsje op je laarzen wrijven helpt heel goed! ( voor je tuig ook handig maar pas op met witte blessen en schoenpoets Tong uitsteken )
GRTZ.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:19

Voor degene die weleens geschreven hebben is dit vast wel herkenbaar..voordat de combinatie al bijna in de baan is ,moet je standaard onderaan invullen 6,6,6,8...dus ik maak mezelf er nooit zo druk om,beetje netjes ingevlochten ,staart uitgekamd..en zorgen dat de benen niet al te vies zijn,en ik vindt het prima!

Walco_Aqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:26

Gewoon je pony goed wassen. (ik doe dat altijd met groene zeep)
De staart 's ochtends mooi uitpluizen. Je spullen poetsen met ledervet of olie en natuurlijk je pony zo netjes mogelijk invlechten. En er zelf netjes uit zien.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 22:33

Heel netjes gaan zitten bij het rijbaan verlaten, bij sommige jury's werkt het, ze vullen dan namelijk de laatste dingen in en dan kijken ze nog even. Eerst had ik altijd een 5 voor m'n houding, sinds ik dit doe heb ik bijna altijd een 7.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:16

Er zit wel verschil in verzorginspunten hoor...

Ik heb een keer maar een 6 gekregen op verzorging omdat ik de staart niet ingevlochten had?

En een keer een 7 ipv een 8 omdat ik geen witte handsschoenen aan had (kon ze niet zo snel vinden voordat ik wegging en had dus mijn zwarte maar meegenomen)...

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:09

Mijn vriending een 7 omdat het pluimpje van d'r zweep er niet aan zat?
Nou dat pluimpje was netjes afgeknipt (dus zweep was niet kapot) omdat haar paard daar niet tegen kan, verder zat ze er tip top uit

Roos_M

Re: tips om er goed uit te zien op een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 10:15

Bedankt voor de tips!! Ik zal er cker wat aan hebben Haha!

Gr. Roos

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:51

Hey,

Het klinkt misschien heel raar, maar over het algemeen rijdt je net een paar puntjes hoger in je proef als je de proef uit je hoofd rijd.(LET OP: uit je hoofd betekend dat er niet ineens iemand mag gaan voorlezen)

Ook vlechten wij onze paarden en ponys altijd in met naald en draad.

Op deze manier lijkt de hals van het paard een stukje beter gespierd en dus wat breder, voor de verschijning is dat soms een enorme verbetering!

Let wel op de grote van je knotjes

Bij een lange hals dikke knotjes en bij een korte hals kleine knotjes

Groetjes Pauline

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 11:21

Tarah5 schreef:
Hey,

Het klinkt misschien heel raar, maar over het algemeen rijdt je net een paar puntjes hoger in je proef als je de proef uit je hoofd rijd.(LET OP: uit je hoofd betekend dat er niet ineens iemand mag gaan voorlezen)

Ook vlechten wij onze paarden en ponys altijd in met naald en draad.

Op deze manier lijkt de hals van het paard een stukje beter gespierd en dus wat breder, voor de verschijning is dat soms een enorme verbetering!

Let wel op de grote van je knotjes

Bij een lange hals dikke knotjes en bij een korte hals kleine knotjes

Groetjes Pauline

Ja dat is echt handig uit je hoofd leren, ik doe het al een tijdje en het is ook handig met oefenen! Haha! maar hoe maak je die knotjes dan ? Lijkt me wel mooi!

Gr. Roos

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:31

Als je gewoon netjes invlecht en zorgt dat de spullen netjes schoon zijn. Dan ziet het er gewoon goed uit.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:33

Elisa2 schreef:
Voor degene die weleens geschreven hebben is dit vast wel herkenbaar..voordat de combinatie al bijna in de baan is ,moet je standaard onderaan invullen 6,6,6,8...

Ik heb vaak geschreven, maar standaard rijtjes zoals deze heb ik nog nooit meegemaakt.

kimberlyew

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 11:36

gabyfedde schreef:
Elisa2 schreef:
Voor degene die weleens geschreven hebben is dit vast wel herkenbaar..voordat de combinatie al bijna in de baan is ,moet je standaard onderaan invullen 6,6,6,8...

Ik heb vaak geschreven, maar standaard rijtjes zoals deze heb ik nog nooit meegemaakt.

Jawel..........
Toen ik een keer moest schrijven met een regiokampioenschap. Was het na 5 ruiters, bij de laatste 4 cijfers: ja gebruikelijke rijtje.......... 6 6 6 8........

Alleen bij de echt wat betere sloop er een keer een 7 tussendoor.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:18

Elisa2 schreef:
Voor degene die weleens geschreven hebben is dit vast wel herkenbaar..voordat de combinatie al bijna in de baan is ,moet je standaard onderaan invullen 6,6,6,8...dus ik maak mezelf er nooit zo druk om,beetje netjes ingevlochten ,staart uitgekamd..en zorgen dat de benen niet al te vies zijn,en ik vindt het prima!

Nou heb ik nog nooit van gehoord. En ik schrijf best vaak bij verschillende juryleden in verschillende klassen. Een goede jury kijkt daadwerkelijk naar de zuiverheid van de gangen, impuls en verzameling, gereden zijn in het algemeen + vertrouwen vh paard/pony en de houding en zit van de ruiter en het effect van de hulpen. Van die standaard rijtjes, of jury's die deze standaard punten geven heb ik nog nooit gehoord. Bij een goede proef horen goede punten. Daar kun je als jury niet omheen. Bij een slechte proef gaan de punten weer naar beneden.

Wat ik ook nog wel eens zie is dat een écht wit paard een puntje hoger krijgt voor de verzorging Haha! Dat is natuurlijk veel meer werk dan je bruine paard!

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 15:09

VValar schreef:
Elisa2 schreef:

Heb ik ook nog nooit meegemaakt... eigenlijk Tong uitsteken

Als ik bij bij mn tante moet schrijven dan kijken we altijd naar het type paard enzo, en kijken wat de vader is Tong uitsteken Soms loopt er wel eens een heel mooi paard tussen en dan schrijven we dat op de coupon Tong uitsteken ... Mn tante heeft ook wel de neiging om een heel mooi gebouwd paard wat extra punten te geven, maar dat doet ze dan toch maar niet Clown

Au3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:11

Elisa2 schreef:

Jawel..........
Toen ik een keer moest schrijven met een regiokampioenschap. Was het na 5 ruiters, bij de laatste 4 cijfers: ja gebruikelijke rijtje.......... 6 6 6 8........

Alleen bij de echt wat betere sloop er een keer een 7 tussendoor.

Nu , ik heb ook al vele wedstrijden op de schrijversstoel gezeten, maar in werkelijkheid gaat het echt vaak zo ! Alleen niet vaste punten voor bepaalde onderdelen, maar eerst kijken hoe ze totaal uit komen en afhankelijk van de plaatsing in gedachten, de laatste 4 punten invullen.
Ik zorg dat ik er tiptop uitzie als ik zelf starten moet, maar vind het niet zorgwekkend als ik een 6 voor verzorging heb (dan heeft die voor mij schijnbaar beter gereden) alhoewel dit natuurijk niets meer met jureren te maken heeft Huilen