Toch nog wat vragen over wedstrijdrijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Toch nog wat vragen over wedstrijdrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 14:13

Ik dacht dat ik alles wel wist om te kunnen gaan starten, maar helaas, er komen nog meer vragen boven geborreld..

Maakt het uit waar je lid bent en waar je start? Of kan je als je lid bent van een vereninging overal starten zonder contact te hebben met de vereniging?

Moet je behalve een startkaart ook startcoupons hebben? En waarvoor zijn die?

Wat is de gemiddelde lidmaatschapsprijs van een vereniging?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re: Toch nog wat vragen over wedstrijdrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:06

hoi, je moet startocoupons hebben om te starten, want dit is je inschrijfformulier voor een wedstrijd namelijk.hierop komen je punten te staan en die worden naar de KNHS gestuurd.
De gemiddelde prijs per jaar voor een rijvereniging is zo rond de 30-40 euro.
HEt lidmaatschapsgeld aan de KNHS is volgens mij rond de 35 euro.
Zoiets, ik weet het niet exact, maar in die richting.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 15:25

Startcoupons is deelnamebriefje (in drie delen wat doordrukt) met ruimte voor je punten en opmerkingen over je proef. Je krijgt een deel mee naar huis als bewijs en een deel wordt opgestuurd naar de KNHS waar de winstpunten worden bijgeteld op jullie combinatienummer (staat op de startkaart en de coupons)

Je kunt je zelf inschrijven op open wedstrijden door je op te geven en daarbij je startcoupons mee te sturen. minimaal 1 per proef, bij selectiewedstrijden of kampioenschappen soms 2 per proef.
Bij sommige verenigiingen bewaart het wedstrijdsecretatiaat je startcoupons en schrijven zij jou in op jouw verzoek. Als je je zelf ook in wilt schrijven, dan kun je een aantal coupons vragen aan het secretariaat. Zorg dat je altijd 2 lege coupons bij je hebt op wedstrijd. Mochten ze niet zijn aangekomen of keijtgeraakt, dan heb je altijd nieuwe bij je!

Je kunt aan open wedstrijden mee doen door het hele land.
De streekwedstrijden/kringwedstrijden mag je alleen rijden in de kring waar je vereniging in zit. Hier betaal je meestal apart deelnamegeld voor, voor een paar wedstrijden in 1 keer. Deze wedstrijden zijn meestal goedkoper dan de "open wedstrijden/concoursen" en vaak kun je alleen winstpunten halen en lintjes/rozetten winnen.

Lidmaatschap van de verenigingen hangt af van wat je krijgt voor je geld. meestal vooral of het inclusief of exclusief lessen is. Het loont om rond te vragen bij de vereniningen naar hun kosten en te vergelijken. Afstand, verenigingsgebonden zaken (clubterrein/gebouw, lessen/instructie, wat ze organiseren etc.)

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:23

hooi allemaal
ik wil graag weten met hoeveel winstpunten je naar de l (springen) ga en heb Haha! je dan altijd een barrage? Bloos Pling

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 18:59

ginniej schreef:
hooi allemaal
ik wil graag weten met hoeveel winstpunten je naar de l (springen) ga en heb Haha! je dan altijd een barrage? Bloos Pling

barrage heb je in de L altijd Knipoog
met elke klasse int springen geldt;
met 10 winstpunten mag je over bij 30 winstpunten moet je over Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:26

steffie4ever schreef:
barrage heb je in de L altijd Knipoog

NIetwaar Tong uitsteken Soms is het klassiek direct op tijd *LOL*

Antwoord van Joyce lijkt me helemaal volledig, heb ik niets meer aan toe te voegen

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:47

eej nog bedankt heh!!
maar em... iemand zij dat je 2 keer een verschillend parcours moest rijden voor stijl en nog wat klopt dat?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:36

In de B wordt er op stijl gereden. Dat kan klassiek direct op stijl zijn(geen barrage) of voor de foutloze ruiters een barrage op stijl, dat hangt van de organisatie af.
Barrage kan ingebouwd zijn, dan is het meteen achter je parcours aan. Het kan ook aan het einde van de rubriek zijn, dan mag er ook 10 cm worden verhoogd.

Vanaf het L gaat alles op tijd.

(we gaan trouwens wel off-topic nu Bloos! )

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 08:27

hoi,
hoe zit het nou met de winstpunten met de springwedstrijd zelf ?
als je fout loos rij heb je tog 2 winstpunten ? Pling

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:20

Ja.
En bij 1-4 strafpunten heb je één winstpunt. (in het B mits je een voldoende voor stijl hebt)

Kun je ook allemaal opzoeken in het reglement Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 11:02

Gomir, zit me iets van bij dat ze die voldoende voor de rijstijl = 2 wp hebben afgeschaft. Of zit ik er nou naast? Ze roepen het ook al een paar jaar niet meer om, als je de ring uitrijdt, dat je een voldoende had.

ginniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:16

bedankt heh Haha! OK dan!