Mijn kür op muziek!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Mijn kür op muziek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:19

Hallo!!

Ik had vandaag kür op muziek op een door onze vereniging georganiseerde wedstrijd in Sint Oedenrode.

Ik had 3 weken geleden een kür op muziek besteld bij een bedrijf, maar er was iets mis gegaan met de betalingen waardoor ik hem pas woensdag in de bus kreeg. Nou, ik woensdag helemaal blij dat ik hem eindelijk had: zit er een choreografie van een Z proef bij Clown Dus ik achter het bureau zitten, nieuwe choreografie geschreven en uitgeprobeerd met Ixo. Aldus, uiteindelijk hadden we een redelijk passende proef.

Dus ik vandaag op pad.

De ring was helemaal behangen met rode en blauwe doeken.. Dus ik dacht al dat Ixo ging kijken...
Dus ik rij de ring binnen, en Ixo vond het toch allemaal best spannend. Ik stelde me op, en stak mn hand op, en als dan de muziek begint krijg je zo'n kick en ga je breedlachend op je begingroet af..

Mn proef ging niet van een leiendakje, maar ondanks dat ik maar 4 dagen heb kunnen oefenen was ie best OK. Hij sprong alleen 1x over in de contragalop, en ik moet op X aangaloperen vanuit stap, en daarna meteen X-F wenden, pas bij F zat ik in de goeie galop Clown

Na de kur kreeg je nog commentaar van de jury over de intercom. Ze zei dat ik een hele goede muzieksmaak had, en daar kreeg ik dus een 9 Bloos! voor, maar omdat mn interpretatie niet helemaal vlekkeloos was, maakte ze daar een 8 van . (Maar dat telt 3x mee, dus maak er maar 24 van.) ze zei ook:'Dit is nou een voorbeeld van een kur waardoor je paard met meer swung en kadans en beter gaat lopen.' Ze zei ook wel dat ik teveel wou laten zien, en dat het dus rommelig werd. Maar eigenlijk (nee, niet omdat ik niet tegen kritiek kan Tong uitsteken) vond ik het niet zo heel rommelig, en mijn mentalcoachers (stalgenoten) ook niet.

Uitslag: 2e met 67,25%!

Dus ik ben super tevreden! Ik krijg het binnenkort op dvd, dus dan zet ik wel een paar stills op Bokt...

Angeliek

Re: Mijn kür op muziek!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:43

De uitgestrekte draf ging wel super! Ik hoefde alleen maar iets dieper te gaan zitten, mn handen iets hoger neer te zetten, en hij versnelde amper, maar gooide zn benen heel stoer uit!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:44

Wat een geweldige score Angeliek!

was zeker wel kicken zo'n kur rijden? Lachen

Was dit je eerste kur?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:47

Tyrza schreef:
Wat een geweldige score Angeliek!

was zeker wel kicken zo'n kur rijden? Lachen

Was dit je eerste kur?

Zeker kicken! Was mn eerste kur ja.
Daarna kregen we applaus, en Ixo stond echt zovan:'Wou, is dat voor mij? Volgens mij heb ik het goed gedaan!'

En toen de jury dat leuke commentaar gaf over mn kur enzo, kreeg ik weer applaus... Ixo keek zn ogen uit!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:49

Ik ben erg benieuwd naar je stills!!! Ja

Heb je weer een kur op de planning? Lachen

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:49

Hartstikke goed joh.
Heb zelf ook een kur liggen echt super om te rijden altijd vind ik.
Wie had er gewonnen?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:51

Tyrza schreef:
Ik ben erg benieuwd naar je stills!!! Ja

Heb je weer een kur op de planning? Lachen

Nou, dat wete ik niet. Dit was een voorproefje.. Tong uitsteken
De volgende keer wil ik een echte rijden, in een 20x60 baan, en alles erop en eraan, en natuurlijk voor winstpunten. Dus, dan moet ik eerst in het Z zitten. Hihi... FF dooroefenen dus Clown

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:53

lachmar schreef:
Hartstikke goed joh.
Heb zelf ook een kur liggen echt super om te rijden altijd vind ik.
Wie had er gewonnen?

Een ene Karlijn Versteden. Maar zij had ook echt een stoere kur!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:08

Wat een geweldige ervaring moet dat geweest zijn voor je! Gefeliciteerd met je hoge percentage en je tweede prijs. Op naar het Z zou ik zeggen Haha!

hoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:30

hey allemaal,

ik had ook gestart in st oedenrode, en met een goed resultaat.
ik had gestart in de Klasse Z1 bij de paarden, was pas de 2de x kur op muziek.
ik had gewonnen met maarliefst een percentage van 71,33%, vetjes ofniet. ik stond 2% los van nummer twee.
hij liep ook echt super lekker.

groeten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:41

gefeliciteerd allebei Haha!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 13:59

Ja liek.. wat die cd van mij toch een geluk brengt he Knipoog

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 17:27

knap hoor! gefeliciteerd met de prijzen en mooie percentages! Wat voormuziek hebben jullie gebruikt? Ik ben ook heel benieuwd naar de plaatjes inderdaad!

Anika1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:18

Ik ben ook wel erg nieuwschierig welke muziek jullie gebruiken en of je de muziek ook zelf "maakt" of dat jullie dat laten doen door een bedrijf. Ik heb even info opgezocht wat het kost om de muziek te laten produceren maar dat vind ik echt duur dan ga ik failliet hoor. Wil zelf denk ik in april mijn eerste kur rijden dus vandaar...
Wel heel goede resultaten hoor gefeliciteerd!!
Groetjes.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:44

Ik heb ook wel eens een kur gereden, met eigen gemaakte muziek en zelfgeschreven choreografie. Dat was echt gaaf! Kur rijden is echt een kick!

Gefeliciteerd allebei met jullie prijzen!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 19:50

gefeliciteerd zeg Haha!
super gaaf!

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:28

Wat gaaf Haha!
Mag ik misschien vragen op wat voor muziek je reed, want een vriendin van mij en ik willen binnenkort ook een kür op muziek gaan doen voor de verjaardag van de eigenaar van onze verzorgpony's, niets bijzonders ofzo hoor, maar ik kan niet echt goede muziek vinden, dus vroeg ik me af wat voor muziek jij hebt gebruikt Clown

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:26

Gefeliciteerd hoor OK dan! , gelukkig had je de kuren nog op tijd binnen gekregen! Wauw, eigenlijk een 9 voor de muziek, op welke heb je gereden?

En voor iedereen die zich afvraagt waar je deze kur(en) kunt bestellen...:

www.marvins.nl

Groetjes Marja (van Marvin's Music) Bloos

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 23:55

Marja schreef:
Gefeliciteerd hoor OK dan! , gelukkig had je de kuren nog op tijd binnen gekregen! Wauw, eigenlijk een 9 voor de muziek, op welke heb je gereden?

En voor iedereen die zich afvraagt waar je deze kur(en) kunt bestellen...:

www.marvins.nl

Groetjes Marja (van Marvin's Music) Bloos

heey Marja, jij ook hier!
Echt gaaf zeg, de jury vond de kur heel gaaf! En ze zei dat dit echt een heel goed voorbeeld voor een goede harmonie tussen de muziek en het paard was. (O.I.D) Ik was helemaal in de zevende hemel dat ik de kur had onthouden, en dat ik (bijna) op de muziek reed, dus ik heb me niet echt heel goed geconcentreerd op wat de jury nou eigenlijk zei Tong uitsteken.
Nou, ik kan nog 2 andere kuren rijden, want ik heb er 3 Tong uitsteken Hahahaha!

Oke oke, ik zal het vertellen. Mijn kur staat bij de voorbeeldkuren op www.marvins.nl .
Ik heb de Austin Powers Kur besteld met een deels door mij zelf gemaakte choreografie. Je kunt hem bestellen op de site.

Dankjewel voor de leuke reactie's!!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:26

Gefeliciteerd! Lijkt me alleen wel onhandig dat je een kur besteld en dan de choreografie van een Z kur krijgt terwijl je een M kur moest rijden Verward ?

Wij maken ook kuren op muziek, maar dan echt maatwerk. Info + prijzen staan op de site: www.oot-productions.nl

Overigens zijn er meer kurmakers hier op Bokt, Eyes bijv. en ook Horsedances.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 00:16

Dankjewel. De choreografie was goed aan te passen hoor. Want de kur was volgens mij geschreven voor in een 20x40 baan. Dus sommige dingen heb ik erin laten zitten, en sommige dingen heb ik vervangen door andere figuren en oefeningen op dezelfde letters ofzo...

wietskeweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:03

waar worden dan die wedstrijden met kur op muziek voor de M georganiseerd?? Lijk mij ook wel eens leuk!!! Haha!
(nooit van gehoord hier in Friesland... alleen onderling, maar tja...)

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:13

Anoukie schreef:
Gefeliciteerd! Lijkt me alleen wel onhandig dat je een kur besteld en dan de choreografie van een Z kur krijgt terwijl je een M kur moest rijden Verward ?

Op dit moment ben ik bezig om voor alle standaardkuren choreografieen voor de B, L, M en Z1 te maken. Binnenkort kun je dus bij je kur naar keuze ook de choreografie naar keuze bestellen.

Dus als je professioneel samengestelde muziek wilt, niet op maat voor je paard gemaakt, maar je zoekt de kur uit die er het dichtst bij in de buurt komt, dan kun je al vanaf €49.95 bij ons een kur bestellen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:45

Wat ik me dan afvraag (als de TS er tenminste geen problemen mee heeft dat ik even wat inhoudelijker ga?), maak je dan bijv. een kur op Rolling Stones (even als voorbeeld) en dan heb je dus de choreografie daarbij en voila, je kur is klaar. Stel nu dat nog iemand een Rolling Stones standaard kur neemt, dan hebben 2 mensen dus dezelfde choreografie en dezelfde muziek?

Ik heb dat nl. meegemaakt op een concours in Hoogland, dat 2 combi's nagenoeg na elkaar reden met dezelfde choreografie en dezelfde muziek. Dat lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken, vooral als je dan als 2e moet rijden!