Wedstrijden zonder hekjes?? N-B

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Wedstrijden zonder hekjes?? N-B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:14

Omdat ik een jong paard heb en wel graag wil starten wil ik graag weten bij welke wedstrijden ik kan rijden waar geen hekjes zijn opgesteld??? Graag in de omgeving Brabant (Den Bosch). Ik wil er ook wel een stukje voor rijden. Dus wie weet waar je fijn kunt rijden zonder al te veel poespas zodat ik mijn paard eerst goed kan laten wennen aan het wedstrijdgebeuren?? Hij kan namelijk nogal kijkerig zijn vandaar dat ik eerst in de wat rustige omgevingen wil rijden. Alle tips zijn welkom

pol013

Re: Wedstrijden zonder hekjes?? N-B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:21

of je kunt hekjes namaken en daar thuis mee oefenen. dat hebben wij op stal ook gedaan.

Ik ken trouwens alleen maar binnenconcoursen waar geen hekjes gebruikt worden. De duyksehoef in kaatsheuvel en in bavel bij manege de roosberg zijn de enige die ik zo uit mijn hoofd weet,.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:24

Ik ken er zelf wel veel die het hebben te denken aan Berlicum, Rosmalen, Nistelrode enz. Mijn paard is er erg kijkerig op misschien als hij eerst de wedstrijdspannig kwijt is dat het daarna beter gaat. Kaatsheuvel is wel zoinder hekjes maar lastig met losrijden (buiten)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:34

het probleem met losrijden heb je in bavel niet maar dat is wel een erg kijkerige bak.
Misschien toch eens proberen om wat hekjes op te trommelen?

In Kaatsheuvel mag je trouwens wel een half uur losrijden in de bak dus dat zou misschien juist een oplossing zijn voor jou. Ik krijg die tussentijd dat dat niet mag altijd wel overbrugd met stappen of op het achterterein losrijden

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:38

Wie weet hoe het is in Biezenmortel??? Zag dat daar ook wedstrijd is volgende maand??

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 23:38

Ik had ook een hekjesfobie.. maar mijne kijkt er dus helemaal niet naar.
Ben nu 2 x gestart in een bak waar een bak met hekjes is in gezet. En heb totaal ook nog maar 3 x gestart... Ik kan je niet helpen met plekjes in NB maar ik zou gewoon eerst is gaan kijken.. Misschien valt het allemaal reuze mee Knipoog
En ik heb dus ook een heel kijkerig paard.. die echt alles ziet....
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 13-03-05 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 23:40

MirandaB, mijn paard kijkt er wel heel er op, soms zo erg dat ik hem niet rondgestuurd krijg, op ten duur zal dat wel overgaan maar eerst wil ik hem laten wennen aan het wedstrijd gebeuren

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:20

Maasdriel, Vught. Ik dacht ook Haarsteeg, maar weet het niet zeker. St.Michielsgestel, als het goed is komt daar weer een wedstrijd voor de paarden. Schijndel is misschien ook een optie.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 00:43

Haarsteeg zijn wel hekjes volgens mij (toen ik er was). Duyksehoef is inderdaad een optie eerst even binnen losrijden en dan om de beurt binnen proef rijden. Bavel is fijn en erg rustig vind ik altijd. Allen moet je soms lang wachten tussen de proeven door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 10:49

Sullie97 schreef:
Vught.

hier is wel altijd erg veel aankleding, wel fijn losrijden.
In Haaren hebben we binnen ook geen hekjes, buiten soms wel, soms niet.
Verder, op grote buitenconcoursen hebben meestal alleen hogere klasse hekjes, verder niet.

Biezemortel, geen hekjes, maar rommelig losrijden. Al een outdoor dus hopen op goed weer. Hbben van dat leuke rood-witte lint hangen, dus hopelijk windstil.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 11:06

Is wel een een dik halfuur rijden vanaf den bosch, maar op 1 mei organiseert mijn vereniging in Malden een wedstrijd. Dat moet wel een redelijk grote wedstrijd worden, maar is door bossages Haha! afgesloten van de springring, en het terrein ligt rustig. Alleen de Z krijgt hekjes. In deze buurt krijgt trouwens meestal alleen de Z hekjes, de rest moet het doen met een paar letters ( waar je overigens helemaal niet slechter van wordt).

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:01

Eigenlijk ging het over de binnenwedstrijden, maar ik zal toch over 1,5 maand ook naar buiten moeten. Malden ben ik geloof ik al eens geweest met mijn pony paar jaar terug, is het nu op ander terrein??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 12:07

Breda (stal Sintels) en Leende hebben in ieder geval ook geen hekjes. Of ze nog indoorwedstrijden hebben weet ik alleen niet.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 12:23

Wie weet hoe het rijden is in Kerkwijk?? 16 april is daar wedstrijd