verzet?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

verzet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 13:39

Vandaag wedstrijd gehad, ging echt heel erg slecht maar mijn punten waren nog slechter als verwacht: 133.
Had ergens -2 en nog ergens -4, is alleen nog een raadsel waarom. Naar de jury gegaan, zegt hij dat er bij elk vertoond verzet -2 gegeven moet worden. Nu had oki echter maar 1x verzet dus die -4 was al onterecht, zegt hij: 'ben blij dat je je proef hebt mogen afmaken, want eigenlijk heb je meer als 3x verzet gehad en dus 2 verliespunten moeten hebben.'

Snap hier dus echt niks van. In de m1 kwam hij ook opeens tijdens een proef uit zijn hokje, er was iets fout maar niemand weet wat Verward
Rare jury..

Kylan

Re: verzet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 16:14

Dat is wel heel raar... Gister op wedstrijd was er ook een meisje, die kreeg haar pony de baan echt niet meer rond, die mocht gewoon stoppen en de coupon werd ertussen uit gehaald, en niet naar de KNHS gestuurd. Zij mocht later nog een keer HC starten.

Soms weet je ook niet wat een jury 'verzet' noemt... Sommigen noemen een keer met de staart zwaaien al verzet...

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 20:19

Dat is inderdaad heel vreemd. Minpunten mag een jury echter alleen geven wanneer er een vergissing wordt gereden. Dat betekent dat je verkeerd rijdt, een andere lijn rijdt dan gevraagd. Verzet hoort zeker niet thuis is dat rijtje, ik weet niet hoe up to date je jury was maar ik denk dat hij tijdens de paardensport-evolutie even niet heeft opgelet. Jammer dat bijscholingen nog zo vrijblijvend zijn, zo komen we niet gauw van het eigewijze-juryleden-die-te-koppig-zijn-om-bij-te-leren-systeem af! Ik ga ervan uit dat die jury niet in het hokje heeft gezeten met het idee van 'ik zal die ruiters eens even van hun illusies ontdoen' en dat hij heeft gejureerd zoals hij dacht dat het moest, maar bij deze redenering krab ik even op mn achterhoofd hoor...

Je kunt misschien og van 'geluk' spreken dat je op zon wedstrijd niet een verliespunt krijgt, dat zou natuurlijk wel heel erg jammer zijn!

Slim trouwens van je om even naar je jury toe te gaan na je proef, dat is altijd beter dan wanneer je helemaal niet begrijpt wat er op je coupon staat!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 21:47

Ik had ook 'verzet' afgelopen weekend, een bok van joligheid Knipoog Alleen kreeg ik daar dus geen -punten voor, had gewoon een 6 op mn totale onderdeel, wel een aantekening met het commentaar 'verzetje'. Alleen zag de jury denk ik ook wel dat het joligheid was (was nl halverwege de middengalop Knipoog)
Maar ik dacht idd ook dat je er geen -punten voor mag krijgen, alleen voor verkeerd rijden...

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:02

Welke jury was dat dan? Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:19

sanne_ schreef:
Dat is inderdaad heel vreemd. Minpunten mag een jury echter alleen geven wanneer er een vergissing wordt gereden. Dat betekent dat je verkeerd rijdt, een andere lijn rijdt dan gevraagd. Verzet hoort zeker niet thuis is dat rijtje, ik weet niet hoe up to date je jury was maar ik denk dat hij tijdens de paardensport-evolutie even niet heeft opgelet. Jammer dat bijscholingen nog zo vrijblijvend zijn, zo komen we niet gauw van het eigewijze-juryleden-die-te-koppig-zijn-om-bij-te-leren-systeem af! Ik ga ervan uit dat die jury niet in het hokje heeft gezeten met het idee van 'ik zal die ruiters eens even van hun illusies ontdoen' en dat hij heeft gejureerd zoals hij dacht dat het moest, maar bij deze redenering krab ik even op mn achterhoofd hoor...

Je kunt misschien og van 'geluk' spreken dat je op zon wedstrijd niet een verliespunt krijgt, dat zou natuurlijk wel heel erg jammer zijn!

Slim trouwens van je om even naar je jury toe te gaan na je proef, dat is altijd beter dan wanneer je helemaal niet begrijpt wat er op je coupon staat!

we hebben het thuis uit meteen nagezocht in het regelementenboekje, stond zoiets als: bij onderbreking van de proef door verzet, telt als vergissing.

Maar heb mijn proef niet onderbroken, ongeveer 2 meter met zijn kop recht omhoog gelopen, 1 m voor H en de andere na dus telde bij 2 onderdelen, dus 2 vergissingen Boos!

@ Ilse: boom vind mij volgens mij niet zo leuk, met haike had ik bij hem ook nooit meer als 150 Knipoog

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 22:42

wat stom,ik had de laatste keer ook min 2 maar dat was omdat ik verkeerd voorgelezen werdt en dus ook verkeerd reedt,dus dat was terecht..eigenlijk moet je even een briefje sturen naar de knhs met je klacht en de naam van die jury,zulke horen niet te jureren.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:13

Haha jaah joyce zat daar gister ook al over te zeuren dat hij heel erg laag jureerd. heb hem gelukkig nog nooit gehad. Hoop ook niet dat dat ook zal gebeuren

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:52

sanne_ schreef:
Dat is inderdaad heel vreemd. Minpunten mag een jury echter alleen geven wanneer er een vergissing wordt gereden. Dat betekent dat je verkeerd rijdt, een andere lijn rijdt dan gevraagd. Verzet hoort zeker niet thuis is dat rijtje...

Reglement, artikel 137 (Beoordeling, kopje VERZET) eindigt met:
Citaat:
Iedere inbreuk op de voorgeschreven uitvoering van de proef, die is ontstaan als gevolg van verzet van het paard, dient door de jury te worden bestraft als een vergissing in het programma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 14:57

missmuts schreef:
sanne_ schreef:
Dat is inderdaad heel vreemd. Minpunten mag een jury echter alleen geven wanneer er een vergissing wordt gereden. Dat betekent dat je verkeerd rijdt, een andere lijn rijdt dan gevraagd. Verzet hoort zeker niet thuis is dat rijtje...

Citaat:
Iedere inbreuk op de voorgeschreven uitvoering van de proef, die is ontstaan als gevolg van verzet van het paard, dient door de jury te worden bestraft als een vergissing in het programma.

maar is dat ook als je gewoon je proef vervolgd hebt? Ik heb geen volte of zo gereden, wel gewoon de gevraagde overgang naar de stap, alleen was die dus slordig.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:01

haha die jury is wel leuk Haha!
Zet mijn zus altijd 1e terwijl ze het soms niet eens verdiend Knipoog Maar zijn kleindochter zit op onze club en hij is ook altijd op onze club en we kunnen nogal goed met hem opschieten Bloos

Maar ik vond jou proef...er zaten goeie stukken in maar okee wel een paar minder goede Bloos

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:01

Tsja, dat is een grijs gebied. Ik reken het als verzet (en dus -2) als het paard in de overgang volledig tegen de hand is en even stilstaat/omhoog komt o.i.d. Blijkbaar legt de jury die jij had de grens nog wat lager en is voor hem 'tegen de hand (kop omhoog)' genoeg verzet voor -2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:12

conny14 schreef:
haha die jury is wel leuk Haha!
Zet mijn zus altijd 1e terwijl ze het soms niet eens verdiend Knipoog Maar zijn kleindochter zit op onze club en hij is ook altijd op onze club en we kunnen nogal goed met hem opschieten Bloos

Maar ik vond jou proef...er zaten goeie stukken in maar okee wel een paar minder goede Bloos

welke stukken vond jij goed? Kon zelf eigenlijk geen vinden.

Gefeli met jullie ineke, had geen wp of wel?

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:21

tsjah zo goed ben ik nu ook weer niet in onthouden he Clown achja...volgende keer beter Tong uitsteken

Ja ien had 179 pt dus net geen wp mja dit was haar laatste wedstrijd nu is falco verkocht...gister weggebracht...en de jury wist dat en daarom stond ze misschien ook 1e Tong uitsteken mooie afsluiting Knipoog
En daarom was ze zo Verdrietig toen ze uit de bak kwam...ze heeft ook alles met hem bereikt wat ze kon maja dat blijf je houden met een pony Ach gut

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:40

missmuts schreef:
sanne_ schreef:

Citaat:

Klopt als een zwerende vinger. Alleen: in het stukje ervoor wordt verteld wat het regelement als verzet beschouwd, het luidt als volgt:

KNHS schreef:
"Er is sprake van verzet wanneer het paard:
-op aanvraag van zijn ruiter weigert vorwaarts te gaan en/of
-ongevraagd achteruit loopt en/of
-vanwege welke reden dan ook op eigen initiatief stilstaat, al dan niet regelmatig of volledig keert maakt, bokt of steigert, door de teugel springt, wegstormt of zich anderszins overduidelijk aan de wil van zijn ruiter onttrekt.

Er is ook sprake van verzet wanneer de deelnemer het paard, zonder dat dit op het betreffende ogenblik in de proef voorgeschreven wordt, vanwege welke reden dan ook stil laat staan, met uitzondering van dat geval waarin de (voorzitter van de) jury door middel van een (bel) signaal heeft aangegeven dat de proef moet worden onderbroken wefgens onvoorziene omstandigheden."

En ik weet niet hoe verschrikkelijk Haike's pony zich gedragen heeft maar zoals hier beschreven vind ik nogal rigoreus verzet... tegen de hand zijn is -in mijn ogen- anders. Hoewel de definitie 'of zich anderszins overduidelijk aan de wil van zijn ruiter onttrekt' natuurlijk niet direct ongelooflijk veel duidelijkheid biedt...

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:14

Ik had met mn eerste wedstrijd ook 1x verzet (een super bok Clown waardoor ik beugel kwijt was) maar ik kreeg niet eens - punten Koe

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:40

Sanne, goed punt. Daar ben ik te snel overheen gegaan. Cool

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:07

hihi no problemo hoor. Houdt je scherp, zulke regelementsdiscussies Haha!