...28 jaar en mn eerste wedstrijd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

...28 jaar en mn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 09:25

..dan toch gaat het gebeuren!....nooit aan wedstrijden meegedaan, heb erg veel last van zenuwen en altijd het gevoel gehad dat als ik meedoet dat ik onder het paard komt te hangen, stijgbeugels kwijtraakt, achterstevoren op het paard gaat zitten, paard er van door gaat..noem alle denkbare fouten maar op...

maar dan nu ga ik het toch doen...het is nog ver weg..16 Juni..(dan ben ik dus 29 jaar!)..maar ik ga het doen!...aan het paardje zal het niet liggen..paardje heeft me ook doen overhalen, dimitri is al wat ouder heeft met zn vrouwtje altijd wedstrijd gelopen en we weten gewoon zeker dat HIJ het zo verschrikkelijk leuk gaat vinden..dus dat gunnen we hem zeker wel!

Maar mensen geef me een paar tips!..om zenuwen onder bedwang te houden(en ander tips zijn echt welkom!!!)..want nu zit ik dit rustig te typen..maar als de dag daar is, heb ik geen nagel meer aan mn handen zitten

(sommige zullen wel denken wat een meuta..maar goed, vind mezelf al een held omdat ik me heb ingeschreven!)

Gr.

hesterv

Re: ...28 jaar en mn eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:27

Gewoon lekker genieten Knipoog

Je hoeft nergens om te presteren, gaat om het meedoen toch Pling

Zo zou ik in ieder geval naar mn eerste wedstrijd gaan, en blijven zitten is ook wel handig Haha!

Have Fun Lachen Succes Pling

=x= Hester

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:43

Gewoon lekker voor zorgen dat je aan het eind van de dag lekker gereden heb. Geniet ervan hoe knap je paardje is, lach het weg als iets niet helemaal gaat zoals je wilt en kijk gewoon hoe het gaat. Beetje oefenen helpt, aangezien je dan de proef kent en weet wat je kan verwachten. Als je in de B een beetje netjes op de letter rijdt gaat het al snel goed, heb ik gemerkt.

Ik heb eigenlijk als kind ook nooit heel fanatiek wedstrijden gereden en het nooit verder dan de B ponies gebracht. Toen ik mijn paard kocht, was ik voornamelijk van plan om een beetje door het bos te banjeren.

Toen toch maar eens een wedstrijdje gestart, met alle zenuwen die jij nu ook hebt. Ik had me voorgenomen dat als ik het niet leuk meer zou vinden, ik er gewoon weer mee zou stoppen. Maar het ging hardstikke goed! Nu net een jaar verder ben ik ineens hardstikke fanatiek geworden en heb ik helemaal geen zenuwen meer. En ik geniet nog steeds van mijn paardje op wedstrijddag en zie hem ook groeien onder de aandacht en zijn vlechtjes en al het gedoe er omheen. Dat is toch fantastisch?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 10:00

...dat is ook echt waarom ik het graag wil doen..paardjelief heeft altijd wedstrijden gereden en op het moment dat ie alleen al zn transportbeschermers om krijgt, zie hem gewoon zo glunderen en hij vind het zo leuk..als je hem de trailer moet opladen moet je uitkijken want hij loopt je echt ondersteboven!..zo de trailer in

maar ik moet iid een veel meer laconieke houding aannemen, vind ik het niet leuk, doe ik het ook niet meer...

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:28

Gewoon lekker genieten en rijden! Eigenlijk moet je er niet bij nadenken dat je een wedstrijd rijd, maar ja is makkelijker gezegd dan gedaan!
Ik was ook heel zenuwachtig voor mijn eerste wedstrijd, maar toen ik er eenmaal op zat, was ik zo geconcenteerd dat ik niet meer zenuwachtig was!

Mar als het paardje zo leuk vind, gewoon blij zijn voor je paard. En zorg dat je het een beetje druk hebt, dat werkt bij mij altijd goed, want dan heb ik geen tijd om zenuwachtig te zijn!

In elk geval heel veel plezier!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:30

Zorg dat je je paard thuis goed voor elkaar hebt, dan kan er op wedstrijd bijna niks mis gaan.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:33

Gewoon niet voor resultaat gaan, maar voor de FUN. Wat de anderen ook al schreven, gaat er iets mis, dan gaat er iets mis, jammer dan! Zo te horen is jouw paardje net zo'n kanjer als de mijne dus daar zal het niet aan liggen Haha!

Desnoods kun je zelf aan de Rescue Remedy *LOL*

=^.,.^=

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:28

Ik ben nu 23 en ga morgen voor de derde keer starten. Ik ben dan wel wat jonger, maar toch..... ook best al oud Clown
Ik dacht ook dat ik duizend doden zou gaan sterven. Maar weet je wat, het is gewoon hartstikke leuk.

Als ik het goed begrijp is het niet jouw eigen paard en rijdt de eigenaresse ook wedstrijden met hem. Vertrouw dan op die eigenaresse, zij weet echt wel hoe het paard reageert. Ik heb precies hetzelfde. De eigenaar van het paard rijdt L2 en ik start nu B. Als de eigenaar zegt dat het goed gaat, dan gaat het ook goed.

Gewoon plezier hebben en mocht je toch ontzettend nerveus zijn. Bach Rescue druppeltjes helpen heel goed.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-05 13:01

..die druppeltjes ga ik zeker halen..hoor nu al meerdere mensen erover!...

Het is ook niet zo dat ik vind dat ik enorm oud ben hoor Clown ..maar het is toch een aparte leeftijd om voor je eerste wedstrijd te gaan!

iid zijn eigenaar heeft altijd wedstrijd met hem gereden, maar zij gaat in April voorgoed zich settelen in Israel waar haar vriend woont, een paard van haar gaat mee, die is 9 jaar..maar Dimitri, waar ik dus mee gaat "starten"..blijft bij mij, hij is 21 jaar en om hem op het vliegtuig te zetten en weg te halen van de plek waar die 13 jaar staat, zal hem geen goed doen!
zal een fotootje van hem erbij doen is wel leuk!

Afbeelding

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:38

Haha! Ik ben 35 jaar en start 10 april a.s. mijn eerste officiele wedstrijd. En ik voel me precies zoals jij je voelt.
Ik heb laatst dus ook dezelfde vraag gesteld, en heb aardig wat bruikbare tips gekregen. Kijk hier maar even: viewtopic.php?f=29&t=370156&hilit=.

Ik heb 4 onderlinge wedstrijden gereden en ben 1 X eerste geworden in de B, met 169 punten en 1 X eerste in de L1, met 166 punten.
Dus ik moet er vertrouwen in hebben, maar ik denk dat ik ook die druppeltjes maar ga halen Bloos .

Ik wens je heel veel succes!!!!!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 13:39

NOU welkom bij de club van lotgenoten Haha!

Ik ben in de lente van 2004 voor het eerst gestart, was toen ook 28.....

Gewoon voor de lol....... Clown

Ik moet je wel waarschuwen, want voor je het weet word je fanatieker... Haha! tenminste ik wel.....helemaal als je een keer een 1e prijsje rijd, of eens met 40 euro prijzengeld thuis komt..... Vingers aflikken

Ben in begin sept al weer gestopt, want mijn merrie werd nogal zwaar...ze is namelijk drachtig////en bij haar zie je dat nogal snel.....was toen L1 met 4 wp, maar ik wil proberen om deze zomer ook nog wat te starten..... Haha!

Mijn merrie is niet zo gemakkelijk, dus gediskwalificeerd ben ik ook al eens, paard vloog gewoon 3 keer de baan uit....ik had de tranen in de ogen van het LACHEN....kwaad worden op dit paard heeft namelijk helemaal geen zin.....ik moet nl altijd wel lachen om haar sterke karakter....zo is ze nu eenmaal....heb er wel respect voor....Maar ik ben eigenlijk wel heel erg tevreden ik heb totaal 22 proefjes gehad en L1 met 4 wp,( in de B tot 10 gereden)...

Wij zijn trouwens altijd met een groepje van4 van dezelfde stal..., en ik ben altijd samen met een meid die op een 6 jarige nakomeling uit mijn merrie rijd, dus dat is wel leuk......en we zitten nu met zijn 4en in de L1....een sportieve competitie......zal ik maar zeggen.....

Heel veel succes ....op je wedstrijden...... OK dan!...

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:12

EEY!
Heel veel succes alvast...k moet er ook aan geloven binnenkort. Ik ben dan wel iets jonger, maar toch..als ik er nu al aan denk...Whaa zenuwen!!

Zorg in ieder geval dat je ruim op tijd op het terrein bent! Zodat je zeker genoeg tijd hebt om lekker in te kunnen rijden. Neem ook iemand mee die je goed kent die je paardje op kan zadelen en even vasthouden, zodat jij je lekker rustig om kan kleden! En die persoon kan dan natuurlijk ook gelijk lezen Knipoog

Zorg er ook voor dat je alle spullen meeneemt Haha! , klinkt logisch...maar hoe vaak gebeurt het niet dat je toch iets vergeet....Dus dubbel checken!

In ieder geval veel succes hoor!

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 18:23

het belangrijkste is dat je het leuk vindt! als dat zo is, waarvoor hoef je dan zenuwachtig te zijn? Als de jury je lage punten geeft heb je als goed excuus dat het je eerste keer is Knipoog
En het overkomt zeker 50% wel hoor, dat je de eerste keer lager dan 150 scoort op je wedstrijd.
Plezier hebben is het belangrijkst en als je zeker weet dat je paardje het leuk vindt, dan ga je het zelf ook leuk vinden!
Als je maar lol hebt, je hoeft er waarschijnlijk gelukkig niet je brood mee te verdienen dus je hebt niks te verliezen!
Succes, het komt vast allemaal goed!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 19:28

Wat bij mij nog wel eens mis ging was de zenuwen! je stapt erop en opeens ligt er een zwerfkei in je buik.

Bij mij hielp een ouderwetse borrel, na het opzadelen in een keer naar binnen.

En dan moet het gewoon, niets aan te doen. Dus gaan!

Heel veel succes gewenst, ik zal voor je duimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:40

Veel succes en hou voor ogen dat je dit doet voor je plezier.

Ik begon zelf met wedstrijden te rijden in 2001 [ben nu net 36 geworden]. Ik ben nog steeds niet heel handig in het strak rijden van proeven. Maar in de tussendtijd hebben we het wel van groen paard en groen ruitertje tot Z2 combinatie geschopt!

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:46

Als je maar plezier in blijft houden.... Ja

Ik was 32 jaartjes oud toen ik voor het eerst een B-wedstrijd ging starten Haha!

Het is ook nog leerzaam Knipoog

Veel succes met je eerste wedstrijd Lachen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-05 09:16

....ik moet wel zeggen dat ik me nu niet de enige voel!!..echt waar, jullie ervaringen doen me echt goed!!...en Amondi een borrel?????????..hahahahahaha, ik kan het nooit houden bij eentje dus zit ik dadelijk zat op het paardje!..heb iig geen last van zenuwen Haha! !!...en Jippie wat knap van je!!!...dat heb je bereikt in 4 jaar tijd!!!..echt knap hoor!!!... liquita ik zal gelijk eens bij je link kijken

andere allemaal bedankt voor jullie reacties!!...heb er echt wat aan!!..ben nu heftig aan het oefenen...en Dim had het gelijk zo naar zn zin dat die zichzelf helemaal groot en stoer maakte!!..dus het kom wel goed!!!

THANKS!!!!!!