toiletteren (foto's van knotjes wat tedoen bij pluis manen)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyhorses

toiletteren (foto's van knotjes wat tedoen bij pluis manen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 21:46

Hey

heeft iemand mischien foto's van paarden die ingevlochten zijn
het liefst van knotjes want er zijn geloof ik veel manieren en ik wil graag de beste en de mooiste maar weet niet welke er zijn en hoe ik die moet maken.

de manen van mijn paard pluizen heel erg . ik maak het al nat als ik ga vlechten en zo maar dat is ook niet erg handig want later pluist het als nog ik heb ook al haarlak geprobeerd was ook niet erg handig

iemand een idee hoe ik dit kan op lossen?

het is een kwpn met normale korte manen van ongeveer 10 cm.

dus heel graag foto's van knotjes op verschillende manieren met beschrijving hoe je die kan maken.

en manieren om pluis haar tegen te gaan.

please heel graag reacties

samoth

Re: toiletteren (foto's van knotjes wat tedoen bij pluis man

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:07

je moet wat vaseline in de manen smeren en in kleine staartjes verdelen ( in een hals ong, tussen 15 en 22 vlechtjes ).
dan moet je strak vlechten en elastiek erom en oprollen naar binnen en dan weer 2 elastiekjes om. Haha!

dat is mijn manier om die vlechtjes niet zo erg laten pluizen

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 23:05

mn nichje gebruikt gel voor haar pony...
werkt volgens mij ook wel... en veel elastiekjes eromheen doen Knipoog

Primetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 01:13

Ik heb altijd maar 7 knotten... vind 22 wel erg veel hoor!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:46

ik heb er altijd rond de 15. Inderdaad,eerst staartjes maken (ik heb altijd ongeveer de breedte van je 3 vingers) en dan strak vlechten, het laatste stukje dubbelvouwen zodat het niet uitsprietst en dan 2x dubbelvouwen en een elastiekje er omheen.

Heb geen foto van mijn pony, wel vaneen andere op stal.

http://groups.msn.com/_Secure/0hgDvAiEp ... 20vermokke).jpg?dc=4675488660058038178
(link want img tag werkt niet)

Dan zien ze er zoiets uit.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:26

Zijn de manen erg dik?
Zoniet dan zou ik ze niet meer trekken maar knippen, de puntjes kun je dan iets uitdunnen met een uitdunschaar zodat het er niet al te recht uitziet.
Dan voor het invlechten wax er in doen, dat plakt goed maar wordt niet hard zoals bij gel. Daar breken pluismanen van waardoor het op den duur alleen maar pluizeriger wordt. De rode potten van Brylcream werkt ook goed.

Persoonlijk vind ik 12 vlechtjes wel het maximale, daarbij, van al die kleine vlechtjes raken de manen ook eerder beschadigt wat je bij pluismanen juist wil voorkomen.

Primetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:38

Inderdaad, beschadigde manen van al die minivlechtjes. Dus... 7 staarten maken, hier vlechtjes inmaken, elastiekje om het uiteinde. Vervolgens pak je er een naald en pekdraad bij en netjes opsteken. Dan krijg je van die mooie Anky-knotten.
Als je paard een hele lange hals heeft staan grote knotten sowieso mooi en de hals lijkt ook voller. Paarden met een korte hals kun je optisch langer laten lijken door er veel vlechtjes in te maken. Persoonlijk hou ik toch van dikke knotten (roosjes).

lovelyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 12:14

het paard heft geen dikke manen en ook niet super dun...we trekken de maken niet maar doen het met een soort scheermesje om de manen korter te maken weet niet echt goed uit te leggen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:21

Hierbij heb ik ook een vraagje. Astra moet dringend weer haar manen ingekort hebben, want ze vallen nu echt al naar alle kanten en zijn erg dik. Is het dan beter te knippen of te trekken? trekken lijkt me pijnlijk bij zo'n groot stuk, of niet? Ach gut

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:39

Die van mij is koning pluis Haha! En ik vlecht zijn manen altijd in met naald en draad, maximaal 8 knotjes. Het pluizige eromheen laat ik gewoon met rust, is toch niks aan te doen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 17:22

Astragirl schreef:
Hierbij heb ik ook een vraagje. Astra moet dringend weer haar manen ingekort hebben, want ze vallen nu echt al naar alle kanten en zijn erg dik. Is het dan beter te knippen of te trekken? trekken lijkt me pijnlijk bij zo'n groot stuk, of niet? Ach gut

Gewoon trekken, wel kleine plukjes tegelijk anders is het inderdaad niet zo heel erg prettig. Probeer ze ook in 1 snelle beweging los te trekken, dan hebben ze er het minste last van.
Je moet de manen ook niet een dag voor je wedstrijd trekken. Het geeft toch een kleine irritatie, als je ze dan ook nog eens gaat trekken kunnen ze er last van krijgen. Knipoog

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:18

mijn pony had spuper lange manen heb ze eerste geknipt 10cm langer dan normaal en toen heb ik die laatste 10cm getrokken en daarna vlechtjes er in gedaan en een dag daarna lag het mooi aan 1kant.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 18:19

frunnik nog een tip trek de manen na dat je gereden hebt dan is de pony/paard nog wamr hebben ze er minder last van.

xJustMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:26

Biertje Haha!

Als je wax en haarlak ed in de manen doet gaat dat bij een paard jeuken. Mn nichtje vlecht altijd met bier in: dat is natuurlijk en gaat niet jeuken, waardoor ze ook niet gaan schuren. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:03

Dat het zou jeuken hoor ik wel vaker, ik geloof daar echter niet in.
Ik ben ervan overtuigd dat de menselijke hoofdhuid gevoeliger is als een manenkam van een paard. Die producten zijn allemaal zo uitvoerig getest (en vaak nog op dieren ook...) dat ik dat zonder te twijfelen op mijn paard smeer.
(Uitzonderingen heb je natuurlijk altijd, je hebt tenslotte ook paarden die bijv. allergisch zijn voor gras)

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 22:31

Hoe wil je dat dan doen met bier? Gewoon je handen met bier natmaken en dan vlechten? Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:13

*grinnik* ik zie me al langsrijdenmet mijn paard, gehuld in zo'n enorme verschraalde bierlucht walm! Haha!

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 11:58

lovelyhorses schreef:
het paard heft geen dikke manen en ook niet super dun...we trekken de maken niet maar doen het met een soort scheermesje om de manen korter te maken weet niet echt goed uit te leggen.

Tja, met zo'n kammetje krijg je wel pluismanen ja! Ik denk dat als je paard geen dikke manen heeft, dat je ze dan het beste gewoon kan knippen, dan krijg je in de manen zelf geen lagenverschil en dus minder uitstekende sprieten. Mijn paard heeft magedikke manen en die moet ik wel trekken anders is er geen knot meer van te maken.

sysero_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:21

heej

je kan de manen ook nat maken dan zijn ze minder pluizig.. Knipoog
doe ik ook altijd maar ik maak meestal een matje

heeft iemand nog tips hoe je hengstenvlecht kan blijvenzitten mijne zakt altijd uit Huilen

groetjes

Spekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 00:38

Ik doe het ook altijd gewoon met water Clown

Maar het trekken is altijd een ramp bij mijn pony, die gaat helemaal tegenhangen enzo... En ik vlecht altijd met gouden elastiekjes in Lovers

Knotjes Harol

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:22

ik vlecht ook altijd met water op. En ik vlecht met touw lijkt zo mooi Haha! .

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 11:08

mijn oude pony had zomereczeem, die knipte ik altijd bij en af en toe als het heel dik was trok ik wat weg, die knotjes zager er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
dit is gewoon ong 3/4 manenkammetje, GOED STRAKKKK vlechten, stiekje er in, onderkant omslaan, strak dubbel doen en nog n keer dubbel, (dan heb je op knotjes formaat) en dan nog een elastiekje eromheen.
Mijn huidige pony vlecht ik vaak met naald en draad, vind ik mooier maar dat wil niet altijd.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 12:03

ik doe er een hengstevlecht in (anda)
maar die gaat er ook meestal uit.. ook gel in smeren? vaseline ?

annetjuh1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 23:19

Spekky schreef:
Ik doe het ook altijd gewoon met water Clown

Maar het trekken is altijd een ramp bij mijn pony, die gaat helemaal tegenhangen enzo... En ik vlecht altijd met gouden elastiekjes in Lovers

Knotjes Harol

ja das leuk hea.. pony's die tegen gaan hangen.. mijne doet het ook.. maar hij wil soms ook nog wel ff van voren omhoog springen :S
maar ja knippen of met een snijmesje is geen optie.. hij heeft zulke dikke manen.. mjaw is opzig wel lief Haha!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:26

annetjuh1988 schreef:

ja das leuk hea.. pony's die tegen gaan hangen.. mijne doet het ook.. maar hij wil soms ook nog wel ff van voren omhoog springen :S
maar ja knippen of met een snijmesje is geen optie.. hij heeft zulke dikke manen.. mjaw is opzig wel lief Haha!

met n snijmesje is dan juist wel de oplossing... t enige probleem is, is dat je t heel goed bij moet houden ofzo, want je krijgt er wel hele lelijke plukjes onderin van... :S maar als je t goed doet kan t wel!