Wedstrijd blijkt opeens niet officieel, WPkwijt!!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Wedstrijd blijkt opeens niet officieel, WPkwijt!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:59

Het is voor mijn punten nog niet helemaal bevestigd, maar ik heb het vermoeden dat ik in 1 klap 4 WP kwijt ben.....

De eigenaresse (Astrid) heeft 2e kerstdag mee gedaan op de Ravensheuvel in Hellevoetsluis, later werd ze gebeld door iemand die ook meegedaan heeft en hier haar laatste wp voor het M2 had gehaald, dit meisje kreeg een boete vanwege onjuist gestart in de M2. Wij dachten, nou het zal wel.

Nu hoorden we gister dat Thea (moeder van ruitertje van die op de pony van Astrid rijdt) van de KNHS heeft gehoord dat de Ravensheuvel de wedstrijden helemaal niet heeft aangemeld en WP dus ongeldig zijn@!!!

Ik heb er in januari 4 WP gereden. De wedstrijden worden wel door een officiele jury gejureerd (dhr Luijendijk, dhr Chardonnes, en Jeffrey Heijstek) , coupons worden netjes ingevuld HOE KAN DIT???????

Ik zou er echt flink van balen, en ik neem aan de andere starters ook. Heeft iemand enig idee wat je hier aan kan doen???

ponie

Re: Wedstrijd blijkt opeens niet officieel, WPkwijt!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:35

das lekker balen, zou het maar bij de knhs navragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:43

als het werkelijk zo is, kan je er denk ik niks aan doen, spijtig genoeg. Zal even de KNHS bellen, dan weet je het zeker.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 22:48

Balen zeg, echt banketstaaf dat het niet duidelijk staat aangegeven of de punten tellen of niet, zou idd de knhs bellen om te vragen hoe dit zit, en hopen dat ze gewoon mee tellen, anders weinig aan te doen dan opnieuw een goede prestatie leveren en dit als oefenconcours te zien.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 09:23

Ik heb dat ook een keer gehad. Ik was ondertussen al overgestapt naar de volgende klasse en daar ook al winstpunten in gehaald. Helaas is de KNHS daar heel halstarrig in; ik was alle behaalde punten (na de datum van die onofficiele wedstrijd) kwijt en moest weer een klasse terug....grrrr.....

Maar ja, wat doe je eraan Boos!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:26

Ik heb dit ook ooit gehad. Coupons opgestuurd, netjes terug gekregen (ingevuld door de juri), winstpunt gehaald, 1e geworden maar geen prijs krijgen. Wintpunt wordt niet bijgeschreven... GRRRRR

Ik heb een mailtje gestuurd naar de KNHS en het wedstrijdsecretariaat van die wedstrijd, nooit meer iets van gehoord...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:53

Om maar te zwijgen van het inschrijfgeld + geld voor de coupons dat je kwijt bent... Volgens mij heet dat gewoon oplichting Haha! Immers door het vragen om en accepteren van de KNHS coupons doet de wedstrijd organisatie zich voor als een KNHS wedstrijd. Als dit later niet zo blijkt te zijn lijkt het me JUIS voor de KNHS iets om achteraan te gaan. Zo krijgt de bond toch een slechte naam? Cool

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:42

Dit vind ik ook echt oplichting, deze vereniging draagt dan dus ook geen geld af aan de KNHS (wat normaal wel moet). Ze kunnen dus gewoon het volledige inschrijfgeld houden. Ach die drie jury's 12,50€ + reiskosten, en wat prijsjes. En dan hebben we het nog niet over de kantineomzet die deze dag waarschijnlijk vele malen hoger was dan normaal. Hier moet de KNHS zeker achteraan gaan. Moet zware straf opkomen zodat zulke "fouten" niet vaker worden gemaakt. Stond de wedstrijd trouwens in de P&S?
Ik snap wel niet zo goed waarom achteraf de wedstrijd niet gemeld kan worden, de afdracht (+ boete anders word iedereen er laks in) betaalt kan worden en de wp's toch gewoon gelden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 15:53

Stond de wedstrijd inderdaad in de Paard & Sport?

Je kunt ook het vraagprogramma bekijken. Als dat er niet is, weet je al van te voren dat je een zgn. "wilde" wedstrijd gaat rijden. Deze vallen dus niet onder de KNHS. Vraag je dus ook af op welke wijze deze wedstrijd de boel "verzekerings-technisch" heeft geregeld....

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 16:02

Ik heb hetzelfde al meerdere malen gehad bij deze vereniging, punten kwijt heel gedoe geweest, gelukkig bewaar ik mijn startcoupons altijd. Ik ging dus ook z1 starten met Rebbel toen ik een boze brief kreeg van de KNHS dat ik nog niet genoeg punten had. Ik heb gebelt naar de KNHS en die hebben gevraagd of ik copies van mijn protocollen met startcoupons op wilde sturen, dat heb ik gedaan en toen werden ze er keurig bijgeteld.

Het rare is dus dat deze vereniging beweert dat ze alles aanmelden bij de KNHS maar dat die daar op de 1 of andere vage manier zelden aankomen ook het opsturen van de coupons van verreden wedstrijden gaat niet altijd goed. Wedstrijden staan ook vaak niet in de PenS, terwijl ze wel gereden worden.En idd met officiele jury's en betaling van startgeld. Ik hoop voor je dat je zelf je protocollen met coupons bewaard hebt Ach gut

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 17:54

remi schreef:
Ik heb hetzelfde al meerdere malen gehad bij deze vereniging, punten kwijt heel gedoe geweest, gelukkig bewaar ik mijn startcoupons altijd. Ik ging dus ook z1 starten met Rebbel toen ik een boze brief kreeg van de KNHS dat ik nog niet genoeg punten had. Ik heb gebelt naar de KNHS en die hebben gevraagd of ik copies van mijn protocollen met startcoupons op wilde sturen, dat heb ik gedaan en toen werden ze er keurig bijgeteld.

gelukkig is Astrid erg netjes en bewaart ze alles heel secuur. Maar of het helpt?? Ik weet ook niet precies wat de KNHS heeft gezegd over de reden dat ze niet tellen, of dat het gaat om niet aanmelden of dat er meer aan de hand is.

Het rare is dus dat deze vereniging beweert dat ze alles aanmelden bij de KNHS maar dat die daar op de 1 of andere vage manier zelden aankomen ook het opsturen van de coupons van verreden wedstrijden gaat niet altijd goed. Wedstrijden staan ook vaak niet in de PenS, terwijl ze wel gereden worden.En idd met officiele jury's en betaling van startgeld. Ik hoop voor je dat je zelf je protocollen met coupons bewaard hebt Ach gut

weet niet of ze in de PenS stonden maar wel op de site van kring 6 en geloof ook op zuidholland, ook de wedstrijden van komende maanden...

Ik zie vanzelf wel wat er gaat gebeuren, daar starten doen we in ieder geval niet meer. We horen ook steeds meer verhalen dat de meeste pensionklanten weg zijn, weet jij daar iets van? Zijn dit inderdaad verhalen of is dit waar??

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 17:58

das jammer man! Nou ik denk niet dat je er veel aan kan doen..... ik zou het KNHS bellen dan weet je het in ieder geval!! Echt balu

remi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 18:49

Ik zie vanzelf wel wat er gaat gebeuren, daar starten doen we in ieder geval niet meer. We horen ook steeds meer verhalen dat de meeste pensionklanten weg zijn, weet jij daar iets van? Zijn dit inderdaad verhalen of is dit waar??[/quote]

Het zijn geen verhalen er zijn idd een hoop mensen weggegaan............ Lips are sealed

Maar hebben jullie al bij de KNHS gevraagd of die wedstrijd niet mee telt? Waarschijnlijk is er weer iets misgegaan met het opsturen van de wedstrijdstartcoupons en hebben ze bij de KNHS gewoon niets ontvangen. Het lijkt mij sterk dat die wedstrijd niet meetelt.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:38

Heb je al op www.knhs.nl gekeken of ze erbij geteld zijn?
ShannaY heeft januari ook nog daar gestart ik hoop niet voor haar en voor jullie dat die niet meetelt...

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 15:49

Ik zou een aangetekende brief sturen naar de wedstrijdsecretariaat en mijn startgelden terugeisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:24

Ik heb hier idd 23 Januari ook gestart. Ik was eerste en tweede, met 2 winst. Ik heb verder niks anders gehoord, ik bewaar al mijn protocollen en coupons, dus als dit waar blijkt te zijn ga ik echt aan de bel hangen. Ik kreeg trouwens een hele zielige beker als eerste prijs, en voor de tweede kreeg ik niet eens een beker (nu maakt mij dat niet veel uit, maar het is altijd leuk!)

Maar ik heb even nagedacht over het verhaal van de tweede kerstdag, waren er wel officiële wedstrijden op 2e kerstdag? Ik denk niet dat veel verenigingen hieraan mee doen... meestal rond de feestdagen worden er altijd wel onderlinge wedstrijdjes gereden. Tenminste, die is bij ons wel elk jaar.

m_brunott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 16:29

Hier even een antwoord vanuit de vereniging Ravensheuvel

Wij zijn druk bezig om met de KNHS tot een oplossing te komen want ook wedstrijden die zij wel ontvangen hadden doen ze nu niet goedkeuren om dmv Ravensheuvel een voorbeeld te stellen ten opzichte van alle ruiters en jury's in Nederland omdat zij van te voren dienen te vragen om een goedgekeurd vraagprogramma voordat je je inschrijft. Het vreeemde is dat zij een wedstrijd in hun bewoording wel binnen hebben gekregen en hebben verwerkt terwijl dit niet zo blijkt te zijn waarvan wij het bewijs in handen hebben dat zij deze wedstrijd ook achteraf hebben goedgekeurd maar houden stug vol dat zij de andere wedstrijden niet willen goedkeuren terwijl zij dit wel kunnen doen wij als vereniging vinden dit erg jammer omdat de wedstrijdruiters hiervan de dupe blijken te zijn.

De knhs laat het richting de ruiters afweten, zelfs nu ze van het incident van de wedstrijdaanvragen op de hoogte zijn.

De knhs blijkt dus een zeer starre organisatie.

Nu opeens blijkt iedereen in bespreking is en er dus geen kontakt gezocht meer kan worden.

Er zal door Ravensheuvel zowie zo een oplossing worden aagedragen richting alle ruiters die hier de dupe van zijn geworden door een geheel gratis wedstrijdweekend te organiseren waarbij er opnieuw gereden kan worden voor de winstpunten. Natuurlijk blijven wij natuurlijk wel proberen de behaalde punten voor jullie als ruiters geregistreerd te krijgen. Inmiddels zijn wij op zoek naar een organisatie die boven de KNHS staat om dit probleem met het uitvoeren van de vastgestelde regels aan banden te leggen. Want op dit moment doet de KNHS alles alleen op hun manier uitleggen zonder enig begrip voor ruiter en vereniging. Maar ja dat kan je doen als je de enige in Nederland bent die deze regels bepaald, wellicht dat er eens een andere hippische bond opgericht zou kunnen gaan worden om dit soort problemen van macht en nog eens macht in de toekomst te kunnen voorkomen.

Wellicht dat de ruiters welke de winstpunten hebben gereden zich aan kunnen melden bij info@stalravensheuvel.nl zodat wij een tussentijdse wedstrijd kunnen organiseren om het verlies van winstpunten terug te kunnen draaien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 18:15

Ik vraag me af, zoals ik nu kan lezen, waren jullie hier zelf al van op de hoogte, waarom is dat niet meegedeeld tijdens het inschrijven van de ruiters? Als ik had geweten dat mijn punten niet mee gerekend werden, was ik niet gekomen, het is voor mij nog een behoorlijk eindje rijden. Dat KNHS nogal stroef is af en toe is bij mij wel bekend, maar jullie horen hier (neem ik aan) ook van op de hoogte te zijn, en daar de inschrijvingen over informeren.

Ik vind jullie voorstel van een gratis wedstrijdweekend heel attent, maar is dit dan ook nog eens extra bovenop de punten die wij verloren hebben. Daar mee bedoel ik dus, jullie gaan achter de punten aan, en zorgen dat ze alsnog mee worden geschreven + het extra wedstrijdweekend? Dat zou ik een mooie oplossing vinden. Is het echter om je punten officieel te maken vind ik het geen goed initiatief. Misschien rijd je deze wedstrijd geen winst, dan heb je er in principe nog niks aan, je wilt je gereden punten toch wel krijgen, daar gaat het immers om in de wedstrijdsport. En zoals ik uit het laatste stukje opmaak, bedoelen jullie het laatste. Ik zou voorstellen dat jullie de (nu al) gereden punten alsnog er bij proberen te laten gelden + een extra gratis wedstrijd weekend.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 19:50

_/-o_ Bravo.. de knhs is het weer gelukt om iets te verpesten.. owow, er moet echt heel wat in die organisatie gaan gebeuren, want zulke dingen kan natuurlijk niet. Iedereen heeft zijn protocollen waarschijnlijk nog wel, dus het lijkt me dat dit niet al te moeilijk opgelost kan worden. _/-o_

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:06

GeJe schreef:
Stond de wedstrijd inderdaad in de Paard & Sport?

Je kunt ook het vraagprogramma bekijken. Als dat er niet is, weet je al van te voren dat je een zgn. "wilde" wedstrijd gaat rijden. Deze vallen dus niet onder de KNHS. Vraag je dus ook af op welke wijze deze wedstrijd de boel "verzekerings-technisch" heeft geregeld....

Niet alle wedstrijden staan in de paard en sport aangemeld ivm te weinig ruimte en teveel inschrijvingen, vaak zitten ze al vol ver voor de P&S verschijnt dus publiceren ze hem niet.
Andersom staan er ook vaak wedstrijden vermeld die helemala niet verreden worden.
Ik plan altijd via de kalender van de regiosite, daar staan tenminste de laatste wijzigingen op vermeld.

Maar idd, een boete lijkt me op zijn plaats, ik zou er echt werk van maken, zeker als je nu je daarna behaalde wp ook kwijt bent.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 20:12

m_brunott schreef:
Wellicht dat de ruiters welke de winstpunten hebben gereden zich aan kunnen melden bij info@stalravensheuvel.nl zodat wij een tussentijdse wedstrijd kunnen organiseren om het verlies van winstpunten terug te kunnen draaien

slim plan, degene die wp hebben gereden opnieuw laten rijden voor de vorm, en ongeacht hoe je gereden hebt gewoon het puntenaantal geven wat je toen gereden had, alleen dan nu officieel, jury aanwezigheidspremie geven en ruiters startgeld + kostprijs coupons terug. Eerlijke deal lijkt me zo.

momo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:40

Dat laatste lijkt mij onmogelijk.
Ik begrijp eruit dat je de ruiters wilt laten rijden en dan moet de jury dus daar maar niet naar kijken en het vorige behaalde aantal punten op de coupon zetten.
Dat is dus vervalsen van papieren en het lijkt me dat geen 1 jury daarin stapt. Moet ook niet. Ik snap dat iedereen teleurgesteld is maar je kunt niet van een jury verlangen dat deze valsheid in geschrifte gaat plegen.

Wat denk je dat er gebeurt als dat bekend wordt?? Alle deelnemende ruiters worden geschorst met een boete er waarschijnlijk bovenop en we hebben gelijk een jury minder want die is natuurlijk ook gelijk geschorst.

Ik hoorde dat er aanstaande zondag daar ook weer een wedstrijd is. Hoe zit het nu met de goedkeuring??????????????? Is het u wel allemaal goed geregeld?? Ach gut

m_brunott

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:31

De vereniging was ten tijde van de wedstrijden niet op de hoogte dat er iets fout was gegaan in de administratie waardoor deze wedstrijden door de KNHS niet erkent worden. Maar we zijn hard aan het werk om dit probleem op een juiste manier op te lossen dus voor iedereen heb geduld!

AnoeskaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 02:50

Er zitten wel een paar vreemde kanten aan dit verhaal:

Ten eerste moet een wedstrijd altijd ver van te voren aangevraagd worden. Een aantal weken daarna krijg je de goedkeuring binnen, inclusief stempel, datum goedkeuring en handtekening. Als je die niet binnenkrijgt, dan weet je dat er nog geen goedkeuring is en kun je tegenover de deelnemers niet doen alsof die er wel is. De KNHS is inderdaad vaak behoorlijk traag en slordig met veel dingen, maar iedereen die wedstrijden organiseert weet dat je met zo'n aanvraag niet wacht tot een paar weken voor de wedstrijd.

Ten tweede wordt er door de KNHS altijd een vertegenwoordiger aangewezen (bij kleine wedstrijden één van de jury's), die een kopie krijgt van de goedkeuring en de formulieren + envelop voor het terugsturen van de coupons. Zonder goedkeuring heb je dus niet eens het benodigde materiaal voor het terugsturen van de coupons en dan weet je als organisatie heel goed dat er iets niet in orde is.

Het goedgekeurde vraagprogramma moet trouwens tijdens de wedstrijd op het wedstrijdsecretariaat aanwezig zijn. Iedere deelnemer heeft recht op inzage, zodat je weet dat er ook daadwerkelijk goedkeuring is (en het dus een officiële wedstrijd is) en om te zien of er conform het vraagprogramma gehandeld wordt (bijvoorbeeld de hoogte van het inschrijfgeld).

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 07:50

Ik vraag me ook af, wat er dan verteld is tegen de laatste jury van die dag.
Ik bedoel maar, als laatste jury moet je altijd het juryrapport invullen en ik neem aan dat dat er niet was als de wedstrijd niet goedgekeurd is geweest.
Ik vraag er tenminste wel altijd naar als ik het laatste jurylid ben of de vereniging komt er zelf al mee.