snap mn punten niet helemaal

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

snap mn punten niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:13

Gister wedstrijd gehad, in de b, mijn paardje liep nagevelijk, had iets feller gemogen, maar wel voorwaarts, was gewoon een nette proef, als ik hem vergelijk met andere starts met hem die stukken minder gingen, en ik veel hoger scoorde had maar 153 punten, en dat voor een terwijl hij 1 keer zich wat verzette bij aangaloperen een 6, nette overgang naar galop een 5 omdat ie niet naar voren ging huh? dat was omgedraait, en een hele nette overgang naar draf vanuit stap, dat ie echt mooi recht voorwaarts wegdraaft ook een 6, als ik een 5 krijg geen problemen mee, maar dan vind ik ook dat als hij netjes loopt ik ook een 7 hoor te krijgen en niet voor mijn 2 belabberde overgangen een 6 en al mn nette en goede overgangen ook een 6 of een 5. had maar 2 zevens in mn proef, terwijl ik normaal voor zo'n proef hoger scooor bij hem.
waar kan dit aan gelegen hebben...
jurysport of heb ik een vertekend beeld, hoor ook van anderen dat ie erg netjes liep.

Melanie15

Re: snap mn punten niet helemaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:35

Tja, elke jury heeft zo zn eigen kijk erop, dat zul je nog wel vaker tegenkomen en je zult je er gewoon bij moeten neerleggen

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:24

Tja dat heb je met Dressuur..
Elke ander jury lid heeft een andere kijk op Dressuur

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:47

Je had na afloop natuurlijk ook even naar de jury toe kunnen gaan en hem/haar kunnen vragen waar het aan heeft gelegen...

Heb je denk ik meer aan dan hier rondvragen of dressuur een jurysport is, want dat weten we allang Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:02

Vaak vinden ze het te lauw dan..ik weet dat ook uit ervaring je kan beter heel flitsend rijden met wat meer fouten dan supernetjes..het is stom maar dat is wel mijn ervaring.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:12

jury was daarna meteen verdwenen, grr, en jah vlak daarna zijn wij ook weer gegaan, we moesten toch nog een stukkie met trailer door dat weer.
en flitsend rijden met nim word lastig hij wil echt wel werken daar niet van, maar als die in een goede bui is dan is hij gewoon vrij kalm en rustig, werk er wel aan dat ie wat feller wordt, maar goed komt wel als we de b uitzijn bijna nog maar 2 puntjes en de oefeningen worden moeilije=ker en volgen sneller op elkaar doet ie het veel beter, gaat ie wat meer tonen. najah volgende keer beter, heb over 2 weekjes weer wedstrijd en dan moet het gewoon wel lukken.

MyLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:19

Dit zijn echt eindeloze discussies! }>

Je zal het altijd houden, voelt het voor jezelf goed, heb je matige punten.
Voelt het voor geen meter, kom je thuis met 2 winstpunten.

Maar het is natuurlijk altijd balen, dat snap ik wel Knipoog

Snappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:45

De jury's willen vaak een lekker voorwaarts paard zien lopen en niet eentje die TE RELAXT loopt.
Zal voor jouw wel fijn aanvoelen zo relaxt paard maar waarschijnlijk loopt ze te sloffen en is dus niet actief van achteren naar voren gereden waardoor je overgangen matig zijn en dus een 5 of 6.
Zodra ze voorwaartser gereden wordt en beter over haar rug gaat lopen, dan worden de overgangen ook actiever en dan krijg je wel een 7 of een 8
Maak je dan wat kleine foutjes dan wordt je dat wel vergeven.

En dat dressuur een jury sport is, is wel waar, maar wanneer je weet wat ze willen zien (zie hierboven)dan ga je ook begrijpen waarom je bepaalde punten krijgt enzo.

Hopelijk heb je hier wat aan

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 11:45

Hij loopt niet te sloffen, en gebruikt zn achterhand plus rug nu wel goed, ben daar al een jaar heel consequent mee bezig, en dat helpt, hij is wel relaxt om te zien in de vorm van dat ie meer impuls mag hebben, en iets feller mag zijn. maar in principe loopt ie goed.
In ieder gavan heb al weer zin in mn volgende wedstrijd, heb dan een wat betere situatie wat losrijden betreft, dus wie weet lukt t me dan weer.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 11:47

Mss loopt het paard in jou ogen wel zo, maar loopt het niet goed genoeg voor een WP Knipoog

Deze discussies komen vaak voor op Bokt, maar je kunt er toch niks meer aan doen.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 00:15

mischien was er toch iets niet netjes.. maarja.. jury`s zijn niet altijd even eerlijk

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 21:29

MissSisa schreef:
Mss loopt het paard in jou ogen wel zo, maar loopt het niet goed genoeg voor een WP Knipoog

Deze discussies komen vaak voor op Bokt, maar je kunt er toch niks meer aan doen.

ach boeiend, volgende wedstrijd weer, tijdens mn les ga ik wel even wat meer aandacht aan overgangen besteden, en dan zien we wel weer, hij kan het en zolang ik daar maar van overtuigt ben, en ik tevreden ben..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:16

helaas hebben jury's vaak een uitegsproken smaak
een klantje van me reed eens de sterren van de hemel in de M2
maar helaas omdat ze een vos had, stond ze net als alle andere vossen, halverwege en achteraan

belachelijk, maar waar
zeker als een jury er al lang zit, en ze missen even een stukje, dan is een 6 makkelijk gegeven, dan zit je er nooit al te ver langs
gewoon vette pech noem ik het dan Knipoog

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:35

Heb t ooit gehad dattie bij de eerste proef nog veel te fris was en ik dus minstens 4x buiten de bordjes om heb gelopen!! (Gelukkig geen strafpunten voor gehad, misschien niet eens gezien??) Hij was zichzelf echt gewoon lekker aan t uitlaten toen Tong uitsteken . En t proefje daarna ging echt veel netter en gecontroleerder. Je raad t al, proef 1 een winstpunt, proef 2 (net) niet! Ik heb vaak het gevoel dat een netter proefje beter zal gaan scoren, maar vaak is mijn rommelige maar felle (zeg maar gerust stormachtige) proef veel beter gewaardeerd.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 19:50

heb ook ooit s niet kunnen losrijden, rommelige proef, niet fris, maar wel erg fel 166 punten 2e proef gecontroleerd en netjes 156.
jury's.... soms onbegrijpelijk, maar goed ik als schimmelfreak blijf gewoon met mn nadelige kleur paard rondhobsen en we komen er vanzelf, hij kan het en zolang ik er in geloof...

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 10:10

tja dit heb ik gisteren voor het eerst meegemaakt. 1e proef zaterdag ging voor mijn gevoel helemaal geweldig (Later 163 punten ervoor) en mijn 2e voor geen meter (klopte, kreeg er 153 voor) en de dag erna gingen beide proeven voor mijn gevoel totaal niet, heel veel spannign enzo, rijd ik 154 en 161 punten Bloos Tong uitsteken maar moet eerlijk zeggen, ik keek later de video terug, en dan ziet het er nog aardig netjes uit, terwijl het voor mijn gevoel tien keer niks was.

het beeld en gevoel kan heel erg vertekenen denk ik