Zweepincident Hubertus Schmidt krijgt vervolg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

Zweepincident Hubertus Schmidt krijgt vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 23:50

De zaak rondom de diskwalificatie van Hubertus Schmidt in Neumünster is nog niet ten einde. Schmidt won met Aramis (v. Akzent II) de Grand Prix tijdens CDI Neumünster, maar bij de prijsuitreiking werd hem kenbaar gemaakt dat hij gediskwalificeerd was. Schmidt was met zweep rond de dressuurbaan gereden en dat is sinds 1 januari door de FEI niet meer toegestaan. De Internationale Dressuurrijdersclub (IDRC) overweegt stappen te ondernemen tegen de organisatie.

(bron: www.dehoefslag.nl)

DiantaM

Re: Zweepincident Hubertus Schmidt krijgt vervolg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:54

Je kan een 'hard and fast rule' ook iets te ver doorvoeren, regel is regel, maar niet op deze manier.. ik geef ze groot gelijk dat ze het hier niet bij laten zitten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:08

Tjahh er zitten 2 kanten aan het verhaal.
1. Hij mag niet met zweep de baan in komen, dus hij is FOUT.
2. De organisatie had wel eerder bekend kunnen maken dat hij gediskwalificeerd was.

Maar regel zijn regels en hij had dit gewoon niet moeten doen, was er ook geen gedonder geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:18

3. Ze hebben het blijkbaar niet op tijd gezien, en waren deelnemer aan het 'foute' gebeuren en hem daar op afstaffen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:46

MissSisa schreef:
2. De organisatie had wel eerder bekend kunnen maken dat hij gediskwalificeerd was.

Maar regel zijn regels en hij had dit gewoon niet moeten doen, was er ook geen gedonder geweest.

Hij kwam niet met een zweep de baan in maar reed met een zweep erom heen. Op het moment dat hij met een zweep de baan in rijdt moet een jury hem gelijk diskwalificeren. Sinds 1 januari mag je ook niet meer met een zweep in de hand om de baan maar ik persoonlijk vind niet dat zoiets zo zwaar moet worden gestraft. Ze hadden op dat moment hem of niet moeten laten starten of hem attent moeten maken op zijn zweep zodat hij die onmiddellijk weg had kunnen leggen zonder verdere consequenties.

Iemand diskwalificeren terwijl hij de deken van de winnaar al op heeft en klaar is om zijn prijs op te halen vind ik mierenneukerij. Erg kinderachtig allemaal.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 08:59

Ik ben ook bang dat een van zijn "collega's" bij de organisatie heeft aangedrongen op toepassing van de regels!

En dan heeft hij of zij alsnog diskwalificatie afgedwongen.
Ik denk dat dat de enige logische verklaring is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:18

MissSisa schreef:

Hij kwam niet met de zweep de baan in.. en kom op zeg, dit is echt mierenneukerij. Regels zijn regels, maar je moet het wel in de context plaatsen. En dat is hier duidelijk niet gebeurd.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:40

Tulandro schreef:
Hij kwam niet met de zweep de baan in.. en kom op zeg, dit is echt mierenneukerij. Regels zijn regels, maar je moet het wel in de context plaatsen. En dat is hier duidelijk niet gebeurd.

Precies! Wat mij betreft is Hubertus Schmidt de terechte winnaar en zou hij ook dusdoende de erkenning ervan mogen krijgen. Stelletje mierenne*ukers zijn het!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:57

amondi schreef:
Ik ben ook bang dat een van zijn "collega's" bij de organisatie heeft aangedrongen op toepassing van de regels!

En dan heeft hij of zij alsnog diskwalificatie afgedwongen.
Ik denk dat dat de enige logische verklaring is.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo zou willen winnen. ik denk dat ik niet eens mijn prijs in ontvangst had genomen in zo'n geval. bah.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 13:19

Wat ik me nog even afvraag is hetvolgende;heeft Hubertus Schmidt zelf ook niet een protest ingediend?

En hoeveel macht heeft de IDRC om stappen te ondernemen tegen een organistatie??

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:09

wel terecht dat ze bezwaar indienen. De jury heeft het niet gezien de deelnemer gewoon laten starten, jammer dus. Die zweep zal echt geen invloed hebben gehad op zijn prestatie en hij is gewoon de terechte winnaar. Ik zag een keer iemand per ongeluk met peesbeschermers starten. Haar lezer mocht ze afdoen ze kreeg -2 en kon zo verder rijden. Niet gediskwalificeerd, deed nog gewoon mee met de selecties. Dat is een redelijke straf voor zoiets, niet uitsluiting. Er is wel een nieuwe regel dat je met meer dan twee pirouttes achter elkaar niet meer gediskwalificeerd word, maar een zware onvoldoende krijgt. Dat mag dan weer wel, en een rondje voordat je start een zweep vasthouden niet.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:02

Toch wordt er met twee maten gemeten.

Gisteravond in Zwollle betrad ANKY VAN GRUNSVEN met KRACK C (te vroeg) de dressuurring, om die vervolgens na een grote volte weer te verlaten.
Ze vervolgens correct reed een ronde om de baan heen, en begon daarna haar proef.

Waarom werd die niet uitgesloten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 15:14

ik vind niet dat ze dat kunnen maken. Waarom mag anky wel een fout maken en de Hubertus Schmidt niet? Scheve mond

hij heeft zijn proef niet met zweep gereden, dus kan dat toch niets veranderen aan zijn prestaties?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 15:23

CGJ12 schreef:
Toch wordt er met twee maten gemeten.

Gisteravond in Zwollle betrad ANKY VAN GRUNSVEN met KRACK C (te vroeg) de dressuurring, om die vervolgens na een grote volte weer te verlaten.
Ze vervolgens correct reed een ronde om de baan heen, en begon daarna haar proef.

Waarom werd die niet uitgesloten?

Bedoel je dat er nog niet gebeld was?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:06

Bij de 5 jarigen in Zwolle reed een Duitse (met echt een hele gave hengst!!) mét zweep de ring in. HP Minderhout zat achter mij en die zei gelijk dat ze niet om de ring met zweep mocht rijden, maar toen ging ze dus zelfs de ring IN met zweep......na het groeten gelijk gediskwalificeerd en daarna mocht ze (gelukkig, want ik had dat paard niet willen missen) HC nog een keer beginnen.....ze haalde wel 80 % en zou daarmee tweede achter zichzelf zijn geworden.