Temptation was 3 toen hij zadelmak is gemaakt, vervolgens heeft hij een halfjaar in het land gelopen en ben ik 'm in april 2004 weer verder gaan trainen. In juli hadden we onze eerste wedstrijd in Surhuisterveen, Temptation was toen nog nooit mee geweest naar een ander terrein en ik wist ook niet hoe hij zou reageren. Wel was hij thuis steeds ontzetend braaf en ik verwachtte geen grote problemen. We moesten meteen in de L1 beginnen, omdat ik geen paarden meer in de klasse B mag uitbrengen. Temptation was op de wedstrijddag zelf erg ontspannen, hij vond het wel een beetje eng om tussen allemaal andere paarden te lopen tijdens het inrijden maar was verder heel braaf. We behaalden 161 en 156 punten. Ik was hartstikke tevreden over de proeven, Temptation slingerde nog wel wat tussen de bordjes, maar liep verder heel ontspannen. We hebben de L1 helemaal uitgereden, Temptation heeft 15 proeven gelopen in de L1, 17 winstpunten behaald en slechts 2 proeven geen winstpunt gelopen
Begin december 2004 hebben we de overstap gemaakt naar de L2 en inmiddels zijn de eerste winstpunten al weer binnen. Tot de zomerkampioenschappen hou ik Temptation in de L2, daarna maken we pas de overstap naar de M.
In april maken we ons springdebuut, in de klasse B natuurlijk! Ben benieuwd...
Kingston had al wedstrijden gelopen (voornamelijk samengesteld en gesprongen) toen we hem kochten. Ook met Kingston ben ik begonnen in de L1 en daar rolden we vlot doorheen. Omdat hij al wedstrijdervaring had waren de wedstrijden geen probleem, tijdens het indoorseizoen echter is hij nog wel eens wat kijkerig en ziet ie overal spoken... Maar goed we hebben bijna genoeg winstpunten om de overstap te maken naar de Z2
Kingston vindt springen wel erg leuk, hij is op springwedstrijden helemaal niet kijkerig en we hebben nu genoeg winstpunten om L te mogen starten. De laatste tijd heb ik echter niet veel met 'm gesprongen, ik spring liever wedstrijden tijdens het buitenseizoen.