We konden gelukkig nog bijschrijven in Asten-Heusden, waar we wel maar 1 proefje konden rijden, maar ik wilde toch gaan om te kijken hoe het M1 ons zou vergaan. Thuis weet ik dat hij er klaar voor is, maar op wedstrijd wilt hij nog wel eens te heet worden en dan wordt het moeilijker om de zaak af te werken. Ik hoefde gelukkig niet al te vroeg te starten, 14.10 uur en ik had een mooie startplaats in het midden, als 8ste van de 14.
Met losrijden hield hij eerst links nog wat vast, maar dat doet hij wel vaker, gewoon veel wendingen gereden en doorgesteld en na een kwartiertje was hij eigenlijk al lekker los. Toen hem wat hoger ingesteld, nog ff doorgereden en toen maar de ring in. Hij was eerst nog wat kijkerig, maar na 2 rondjes was dat gelukkig ook weer voorbij.
De proef ging eigenlijk helemaal niet verkeerd, de enigste echte fout die we maakten was dat hij in de 2e middendraf aangaloppeerde, door een miscommunicatie, vond ik opzich nog niet zo erg, dat is een fout die makkelijk de volgende keer wel goed kan gaan.
Ik was zelf dus tevreden over ons debuut.
Daarna de pony afgezadeld en teruggezet op de vrachtwagen, toen nog wat andere combinaties gekeken. Echt jezus wat waren die goed zeg, oké zover ik weet rijden de meeste het hele seizoen al M1 en dus hebben ze deze proefjes al vaak genoeg gereden, ik denk dat enkele van hun van de zomer ook M2 gaan starten, dus ik had al zoiets van nou ben benieuwd wat ik nog heb.
Gelukkig hoefde we niet zo lang te wachten op de punten en wat bleek we hadden 165 punten verdiend en waren daarmee 6e van de 14, daarmee hadden we net geen prijs, maar dat is ook niet zo belangrijk.
Wat was ik blij met zo'n mooie start, we hadden alleen een onvoldoende voor die ene middendraf en voor het achterwaarts, schijnbaar waren het geen 4 passen...ik dacht toch echt van wel, maar dan heeft hij de laatste pas misschien niet helemaal afgemaakt, een stomme fout eigenlijk dus.
Als hij dus zo blijft lopen als hij nu doet, dan gaan we hopelijk een fijn zomer wedstrijdseizoen tegemoet, ik heb er in ieder geval al helemaal zin in.