Meer punten zonder voorlezer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Znoin

Meer punten zonder voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 06:12

Klopt het dat je meer punten krijgt voor een proef als je hem uit je hoofd rijdt? En hoe worden die punten dan verrekend?

rowo

Re: Meer punten zonder voorlezer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:12

Nee, dat is niet zo. Een jury kijkt gewoon naar de proef in zn algeheel en niet of je al dan niet een voorlezer hebt. Ik heb al heel vaak de proef uit mijn hoofd gereden en kreeg echt niet meer punten.
Als je meer punten krijgt door de proef uit je hoofd te doen dan ging ik altijd de proef uit mn hoofd rijden Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:54

En daar sluit ik me bij aan. Ik vind het wel knap als iemand uit z'n hoofd de proef rijdt, maar extra punten krijg je er niet voor.

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 10:59

dat was vroeger zo!
als je 20 jaar geleden je proefje uit je hoofd reed dan kreeg je alvast 10 punten voor de moeite Haha!
dat hebben ze toen afgeschaft omdat mensen dan soms winst reden terwijl ze eigenlijk geen winst verdient hadden!
ik reed vaak proefjes uit me hoofd omdat me pony toendertijd kompleet ging flippen van een gillende lezer naast de ring!
het is wel handig om je proef uit je hoofd te kennen je lezer kan altijd een foutje maken!
het zijn tenslotte ook maar mensen Knipoog

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 11:57

Afbeelding Tong uitsteken ik heb 1 keer me proef helemaal uit mijn hoofd geleerd ik heb die proef zelf (zonder pony dus Tong uitsteken ) 5 keer door de bak gelopen en zelf voor me moeder weet ik het hoeveel keer op gezegt nog een keer paar keer met mijn pony gereden maarja 1 dag voor de wedstrijddag probeerde ik het nog een keer en omdat ik heel bang was dat ik fout zou rijden (+ zenuwen daardoor) wist ik hem nog maar half Tong uitsteken dus toen heeft me moeder die proef toch maar gewoon voorgelezen

maar je krijgt dus niet meer punten daarvoor Ach gut Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 12:00

Vroeger was dat wel zo, maar tegenwoordig niet meer. Is trouwens al wel heel lang geleden volgens mij Clown

Ik geloof dat je toen 1 of 2 extra punten kreeg bij uit het hoofd rijden Ja Is imo trouwens nergens goed voor
Ik rij trouwens wel graag uit mijn hoofd, dan zit de proef beter in mijn hoofd, rijd ik geconcentreerder en heb ik ook geen last van een voorlezer die ik net niet versta. (rij alleen geen dressuurwedstrijden meer, maar met mijn pony reed ik heel vaak uit mijn hoofd, veel fijner Ja )

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:07

Ook als je 2 proeven rijdt? 1 proeff lukt nog wel zonder voorlezer maar 2 vind ik toch wel wat enger Bloos

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:46

Ach het is een kwestie van lijnen ontdekken in de verschillende proeven..en oefenen.. veel oefenen Haha!

Je concentratievermogen komt 't ten goede!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 13:48

Ik geef er wel een punt extra voor. Er staat tenslotte in het reglement dat dat wel beloond mag worden.
Omdat ik tot nu toe alleen B/L jureer, geef ik die punt extra bij de verzorging en zet het erbij.

XSimbaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:10

Verward je kan iemand niet veel extra punten geven als diegene een proefje uit zijn hoofd rijd! want mensen met een minder goed geheugen of die last van stress hebben kunnen dat gewoon niet en lopen punten mis!

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 18:25

als je veel last heb van zenuwen zou ik er niet aan beginnen waarom extra stress als het meestal niks meer op levert.zorg wel dat je de proef uit je hoofd weet als de lezer een fout maakt kan gewoon verder succes 4mrt

hmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:24

Een proef uit je hoofd kennen?
Ik hoor de proef vaak voor het eerst op wedstrijd.
Ik weet dat het niet verstandig is, maar eigenlijk vind ik het wel eerlijk als je daar bijv. een extra punt voor de verzorging bij krijgt. Want je doet er toch meer je best voor om die hele proef uit je hoofd te leren. (ik ben gewoon een luie donder Haha! )

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 19:40

ik leer altijd uit de hoofd omdat ik slechthorend ben Ja
je krijgt idd niet meer punten voor maarja als dat zo is was ik al Z Haha! Clown
uit de hoofd leren is vaak beetje moeilijk omdat ik dan 2 dingen tegelijk moet onthouden.
- waar ik moet gaan rijden
- en concentreren hoe ik rij

succes ermee OK dan!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:08

Ik rij ze vaak ook uit t hoofd, vooral omdat ik geen zin heb in gestress om voorlezers te zoeken. Ook 2 proeven rij ik gewoon uit t hoofd. En ik moet zeggen het rijd inderdaad lekkerder, je weet wat er komen gaat en kunt je dus beter voorbreiden. Bovendien is het heerlijk stil in de bak dan. Vork
Ik ken ze vaak al een tijdje van te voren uit mn hoofd, want het is ook heel makkelijk proefjes oefenen als je ze alvast kent Knipoog
Maar ik heb ook nog niet meegemaakt dat ik er meer punten voor kreeg. Opzich zou het wel lekker zijn meegenomen Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:36

Toen ik bij het zzgp ging rijden moet je altijd de ongelijke proef uit je hoofd rijden.
Gelukkig veranderen die proeven alleen maar in het winter en zomerseizoen zodat je heel het seizoen de zelfde proef kunt rijden Haha!

Heb er verder weinig moeite mee gelukkig.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 23:43

Ik leer ze ook ong. een week vantevoren uit mn hoofd zodat ik wat gerichter kan trainen, evt fouten van voorlezer kan omzeilen en me idd beter kan voorbereiden tijdens de proef. Een proef voor t eerst horen op de wedstrijd zelf? Hellup! Dat zou echt n ramp worden, dan moet je op zn minst een zeer bijtijdse voorlezer hebben en n anti-stress persoonlijkheid. Ik vind het trouwens wel een goede zaak een extra punt te geven voor het uit t hoofd leren, het getuigt toch van serieuze toewijding aan je training... toch?xx